Toon posts:

DVI geen BIOS beeld, VGA wel

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 09:17
Ik weet niet helemaal goed hoe ik dit moet vertellen, ik ben de weg een beetje kwijt met mijn systeem.

Moederbord: Asus P6T6 WS Revolution
Processor: Intel Xeon W3520
Videokaart: Sapphire HD4870
Monitor: Samsung SyncMaster 2333
Geheugen: 12 GB
Bootschijf: Corsair SSD P128
Voeding: 620W CoolerMaster

Andere videokaarten geprobeerd:
Sapphire HD5450
Asus EN6200

Andere monitor geprobeerd:
Philips 150x
Philips 170v

Probleem: BIOS opstart scherm wordt niet meer weergegeven op DVI (Maar niet consequent).
Vraag: Wat kan ik nog doen om te testen waar het aan kan liggen?

MonitorSamsung 2333Philips 150xPhilips 170v
VideokaartBIOS / WinBIOS / WinBIOS / Win
HD4870 AnaloogJa / Ja (1920)Geen VGA aansluitingJa / Ja (1280)
HD4870 DVINee / NeeJa (*) / Ja (1024)(*)Geen DVI aansluiting
HD5450 AnaloogJa / Ja (1920)Geen VGA aansluitingJa / Ja (1280)
HD5450 DVINee / Ja (640)Ja (*) / Ja (640)(*)Geen DVI aansluiting
EN6200 AnaloogJa / Ja (800)Geen VGA aansluitingJa / Ja (1280)
EN6200 DVIJa / Ja (800)Monitor stekker past niet (**)Geen DVI aansluiting
XBOX 360 DVIJan.v.t.n.v.t.

(*) De Philips 150X monitor heeft eem DVI/Analoog stekker die beide signalen kan verwerken, ik kan alleen niet zien welk signaal gebruikt wordt. En vanwege het gebrek aan een verloopplug van DVI/Analoog naar alleen analoog kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen of hier wel het DVI signaal gebruikt is.
(**) Vanwege de 4 extra (analoge) pinnen van de Philips 150X monitorstekker past deze niet in de EN6200 kaart. Deze heeft daar geen gaatjes voor.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 14:47
Heb je toevallig al een bios reset geprobeerd? Ik had een keer iets soortgelijks en toen hielp het.
(Maar daar moet ik wel bij zeggen dat dat om een IGP ging).

• Gé Brander
ed800 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:25:
Heb je toevallig al een bios reset geprobeerd? Ik had een keer iets soortgelijks en toen hielp het.
(Maar daar moet ik wel bij zeggen dat dat om een IGP ging).
BIOS naar default wel, maar reset nog niet, ga ik ook nog even proberen.

Edit: Helaas geen effect...

Ik ga hem nog even mee naar beneden nemen en op de tv aansluiten. Kijken of het daar wel goed gaat.

Helemaal om gek van te worden. Getest met de HD4870 beneden op de HDMI ingang van de Samsung 26" tv, en het werkt goed.

Mijn monitor, de Samsung 2333, doet het beneden ook goed op de DVI ingang met de XBOX aangesloten. De monitor boven met de DVI aangesloten op de HD4870, doet het niet... Iemand een idee?

[Voor 40% gewijzigd door Gé Brander op 23-06-2011 23:26]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:19

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dit is inderdaad een vreemde situatie. ik heb zo eens wat zitten googelen en kom ook niet erg ver.
Wat je nog kan bekijken is:

De samsung monitor heeft waarschijnlijk ergens een input selectie, dit kan manual of auto, als dit zo is, speel daar eens mee.

• Gé Brander
Ja heel vreemd hoor. Inderdaad bij elke test natuurlijk ook de input selectie knop gebruikt. Geen succes.

Aangezien de DVI ingang bij de XBOX en EN6200 gewoon werkt...

Edit:
Het lijkt erop of hij de resolutie van de BIOS weergave via DVI niet kan weergeven. Alleen snap ik dan weer niet waarom het bij de EN6200 kaart weer wel weergegeven wordt. Kan het zijn dat die kaart de BIOS informatie op een andere resolutie weergeeft?

[Voor 43% gewijzigd door Gé Brander op 24-06-2011 10:31]

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

En met bios bedoel je alleen de BIOS of heel het POST gebeuren ?

• Gé Brander
BIOS, post boot, Windows start keuze (bij meerdere installaties) en het Windows logo tijdens booten Windows. Pas bij aanmeldscherm komt er beeld.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Kan het nog iets met dvi-i en dvi-d (dual of single) zijn, of hebben de Samsung 2333 en de Philips 150x precies dezelfde aansluiting ? (mja, dannog blijft het vaag dat ie dit alleen voor windows doet) lijkt dus meer een driver/bios probleem van je HD4870

• Gé Brander
Als het een probleem zou zijn van de HD4870, hoe kan het dan dat hij het wel volledig doet op de Samsung tv beneden... Het is gewoon een bizar probleem...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee