Toon posts:

Torrent stopt Internet. Router: Thomson TWG 870U

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 412333

Topicstarter
Hey!

Zodra ik een Torrent opstart kapt mijn internet ermee. Hoe kan ik dit verhelpen?

Wat ik heb gedaan:

•Gegoogled en deze site doorzocht:
Wel wat over torrents + internet falen gevonden, maar de oplossingen die ik tegen kwam waren of niet relevant voor mij of werkten niet.

•Gegoocheld:
Poorten opengezet die in een range van 100 om de poort die de desbetreffende torrents gebruiken, zie figuur 21 van
http://www.upc-cablecom.c...thomson_twg870_manual.pdf
Router staat nu weer op factory default settings. Misschien heb ik dit toch verkeerd aangepakt?

Vervolgens deze checklist gevolgd:
[NT] troubleshooter FAQ

Uitkomst:
•Pingen binnen het netwerk werkt
•Pingen naar Planet Internet en Tweakers werkt.
•Pingen naar Google en XS4ALL werkt niet.
•In ipconfig/all staan 2 DNS servers opgegeven.

Hier volgt nog een waslijst aain info:

Specs
Thomson TWG870U router.
1 Desktop met XP (wel rappe pc verder) en uTorrent. Internet via draad. IE en Firefox
1 Laptop met Windows 7 en bitTorrent. Internet via draad en wireless. IE en Chrome

Symptonen & achtergrond:
Software
•Nieuwe internet pagina’s laden niet meer (ook niet na een tijdje).
•Een torrent opstarten op de desktop pc zorgt dat ik geen nieuwe internetpagina’s kan laden op de desktop, maar wel op de laptop. En als ik een torrent opstart met de laptop dan kan ik daarop geen nieuwe pagina’s meer laden, maar wel weer op de desktop.
•Dit gebeurt als de Torrent download en/of upload. Zelfs op hele lage snelheden (0.1 kB/s).
•Als ik internetradio aan had voor dat ik een Torrent aanzette, blijft dat gewoon werken.
•Dit gebeurd met Utorrent en Bittorrent. Of ik vervolgens IE, Firefox of Chrome opstart maakt niets uit.

Hardware
•Dit gebeurd vanaf de desktop PC, de laptop, via draadloos netwerk, via bedraad netwerk.
•Gebeurt ook als 1 van de 2 wel of niet is aangeloten
•Verhuisd en nieuwe router via UPC. Op vorige woonadressen werkte alle hardware prima.
•De router werkt. Althans: Power, Online, Wireless, Ethernet, DS en US geven een brandend lampje.
•Er is hier eerder een monteur via UPC geweest omdat de oude en verhuisde modem niet werkte. Heeft toen de bekabeling aangepakt (het signaal was te hoog waardoor DS en US niet allebei konden, aldus de monteur).

Settings Thomson TWG870U:

WAN Blocking Enabled

Ipsec PassThrough Enabled

PPTP PassThrough Enabled

Remote Config Management Not Enabled

Multicast Enable Enabled

UPnP Enable Not Enabled

NatSip Alg Enable Enabled

Geen MAC adress filtering ingesteld
Geen Port filtering ingesteld
Nu ook geen Port forwarding ingesteld.

NB al die settings van de router zijn redelijk abacadabra voor me. Wel alles een beetje in wikis oppervlakkig bekekeken.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:16
je moet de maximale toegestane connecties in windows verhogen :-)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 18:57
En verlaag het aantal connecties van uTorrent eens, helpt ook altijd als je de router er uitstrest ;)

Specs!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 11:11
consolefreak schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:58:
je moet de maximale toegestane connecties in windows verhogen :-)
Beetje 't omgekeerde van :
GoldenBatt schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:00:
En verlaag het aantal connecties van uTorrent eens, helpt ook altijd als je de router er uitstrest ;)
:P

Volgens mij kapt je router ermee wegens teveel open connecties. Heb dit in het verleden ook gehad met vorige router. Oplossing ? Zie reactie van GoldenBatt

Als je de technische uitleg wil: google even op "NAT table overflow"

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Topicstarter
Allereerst dank voor de snelle reacties

Heb Goldenbatt's oplossing gevolgd i.c.m. wat hier stond http://www.utorrent.com/forum/viewtopic.php?id=30304

en met de 'botte bijl' gewoon vinken gaan weghalen en dingen terugschroeven

max upload snelheid 1kb/s

Aantal verbindingen
Max aantal verbindingen totaal 200 naar: 4
Max aantal verbonven peers per torrent 50 naar: 1
Aantal uploadslots per torrent 4 naar: 1

dat leek weinig te doen: dus toen maar eens aan de bij DHT en UDP vinken weggehaald (uitgezet).

toen werkte internet, maar vond ik download snelheid erg treurig. terwijl er wel 5Mbit van mn internet snelheid was afgesnoept (heb 24Mbit internet aldus speedtest.net)

toen die DHT en UDP weer eens aangezet.

vervolgens leek mn torrent te exploderen. Binnen no time torrent snelheden van 10 Mbit. vervolgens voelde k me best wel een hacker.

maar toen klapte mn internet eruit.

dus maar weer slaafs de vinkjes weggehaald bij DHT en UDP

sindsdien werkt mn utorrent niet meer ;) . dus maar even pc restarten.

Topicstarter
hmm...

DHT - Netwerk enabled
DHT bij nieuwe torrents enabled
UDP-tracker ondersteuning enabled

Aantal verbinden nog steeds op zelfde hoeveelheid als in vorige post (laag dus).

Ook een download limiet ingesteld van 1000 kb/s

Vervolgens knalt die hard door die downloadsnelheid limiet heen en gaat die toch met 11Mb/s downloaden.
gevolg dan inderdaad dat internet dan geen bandbreedte meer overheeft (ook al heb ik 25Mbit in totaal lijkt mij).

Dan vraag ik me af:
Wat is dan nog de waarde van een downloadsnelheid limiet?
Waarom heb ik bij 11Mb/s niet nog 14Mb/s aan internetsnelheid over?
Hoe houd ik alsnog de download snelheid onder controle?

Wat zijn jullie ideen daarover...

• dvdhouten
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-08-2011
Hoi JdeWolf,

Ik heb sinds eergisteren ook zo'n modem van UPC gekregen en ik had precies hetzelfde.
Nu heb ik niet zo'n verstand van netwerkverbindingen en zo, maar ik lees wel altijd de gebruiksaanwijzingen.
Daarin stond dat je nooit meerdere firewalls naast elkaar moest laten draaien.
Nu heb ik eerst de windows vista firewall uitgezet, toen uTorrent 3.0 opgestart.
En ik zag mijn 2 torrents met 1,6 MB/s en rond de 700 kB/s binnen komen, daarna windows firewall weer aangezet en zie ik kan nog steeds internetten.
Voor mij heeft dit dus geholpen.
Geen enkele optie in de router of in utorrent veranderd dus.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes,
Dick.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee