Toon posts:

[VB.NET] Lezen van Excel bestand (CSV) met bepaalde range...

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views

• Anoniem: 409275
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gasten,

Zit weer eens met een probleem en kan er eerlijk gezegd niet aan uit.
Ik selecteer dus een CSV bestand en wil aan de hand van een opgegeven range de waarde daarvan in een array steken om later te gebruiken (om een grafiek van te maken). Maar het wil totaal niet lukken.
Hieronder GUI foto met code erlangs:

En hier de fout die ik krijg:

Ik heb al een uur of 2 zitten zoeken achter van alles en nog wat en ik krijg het er niet uit! Heb zelfs geprobeerd om met ADO.NET te werken maar dat lukt niet aangezien mijn CSV bestand altijd dynamisch is en geen vaste kolom namen of noem maar op, heeft.

Iemand ook maar enig idee?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

Reptile209

- gers -

Blijkbaar verwacht xlSheet.Cells() andere parameters dan de twee strings die je nu aanbiedt. Kijk dus eens naar de definitie van je functie.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30
Volgens mij komt het omdat je een String meegeeft, in plaats van een Int.
Probeer de string eens te parsen naar een int.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je code en foutmeldingen wil posten, post dan ook daadwerkelijk code en foutmeldingen, niet screenshots. Op deze manier heeft niemand er in de search wat aan, nog naast het feit dat het vervelend leest.

Daarnaast: je andere account was geband. Dat wil niet zeggen dat je zomaar een nieuw account mag maken. We bannen de persoon, niet de account. Om die reden gaat dit topic en je nieuwe account dan ook op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee