Toon posts:

Opzetten webserver specs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 342247

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het hosten van een website op een energiezuinige server.-Voordelen/nadelen tov hosting extern.
Wanneer is het voordeliger om het zelf te hosten ipv bij bijv strato?

-Website met 2 databases.
-Enkele duizenden profielen.
-datatraffic 10 GB per dag.
-upload @home max 10mb. (ziggo)

Nas of "echte" webserver?Bijvoorbeeld Synology Disk Station DS411+II: 1,8ghz, 1gb DDR, 1gbit, 3x2TB Seagate(SKU: ST2000DL003) Raid 5 heb al 2x2Tb van seagate. Kan eventueel ook 3x een SSD in. IK weet alleen niet of je de performance van de NAS toereikend is voor bijv 3x een intel 160GB SSD.

Ik heb geen ervaring met webservers en kan moeilijk inschatten of een NAS dit trekt en of de verbinding van ziggo voldoet.

Ik hoor het graag!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:19
Je upload is denk ik echt aan de krappe kant als er veel gebruikers te gelijk online zijn. Verder zou ik voor een "echte" webserver gaan omdat er vaak weinig cpu + RAM geheugen in een NAS zit. Dat ga je snel merken met een paar databases + websites etc. er bij. Het ligt er ook aan hoe zwaar de websites zijn.

Voor een eigen webserver zou ik er een goedkope dual-core inzetten + 8GB geheugen + de schijven.

Edit: Bedenk ook dat de uptime in een datacenter hoger is dan thuis.
Is het bijvoorbeeld een probleem als 1 of 2x in een jaar de stroom even uit valt? Of de internet verbinding er uit ligt?

[Voor 19% gewijzigd door zwittrooper op 23-06-2011 20:44]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee