Toon posts:

Website onbereikbaar geworden, ik weet geen raad meer!

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 412277

Topicstarter
Eind vorig jaar ben ik het concept DJ-Lounge gestart, op een server van Antagonist. Al gauw werd het antagonist pakket té klein voor onze website (3g web ruimte en 60g dataverkeer).
We besloten onze website te verhuizen naar een Amerikaanse server - HostGator. Dit webhosting bedrijf bood ons dé oplossing, althans dat dachten we.
De verhuizing naar het Amerikaanse webhosting bedrijf kwam de snelheid niet ten goede en besloten zo'n 3 maanden geleden te verhuizen naar versio.nl. Als eerst op een shared hosting, daarna op een VPS en tenslotte op een dedicated server.

Bij iedere verhuizing zijn de nameservers verandert in de ip's van de server. Vanaf het moment dat we onze website verhuisden van HostGator naar de Nederlandse webhosting hebben onze bezoekers problemen om de site te bereiken, omdat:

'een selectieve groep bezoekers (ca. 25 procent) krijgt de 'this account has been suspended' te zien' - welke is ingesteld door HostGator op het moment dat ons contract daar afliep. Als deze selectieve groep onze website nu bezoekers - komen zij nog steeds op de pagina dj-lounge.nl/suspended.cgi met veel reclame erop van HostGator.

Zowel HostGator als Versio hebben wij al op de hoogte gesteld van dit probleem, alleen beide bedrijven geven aan de oplossing niet te weten. Helaas reikt mijn eigen kennis niet ver genoeg om de oorzaak hiervan te ontdekken.

Hetgeen wat de bezoekers al hebben geprobeerd die deze suspended pagina te zien krijgen:

-dns flush.
-custom host file nagekeken.

Daarnaast hebben wij de Records gecontroleerd van dj-lounge.nl - welke volgens mij ook juist staan ingesteld.
Heeft iemand een idee waar het probleem kan liggen en hoe dit op te lossen is?

Een voorbeeld van de pagina die de bezoekers te zien krijgen:

N.b. het andere domein www.dj-lounge.com bereiken zij wél, maar krijgen dan de volgende screenshot te zien:

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 13:54
Ik heb beide site's gewoon hoe ze horen
Gebruik anders eens een andere browser.
Ik zal anders zometeen wel een screenshot plaatsen

Last.FM | Trakt.TV

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
Hoe lang geleden heb je de a-records doorverwezen naar het nieuwe IP? Het kan soms wel een paar dagen duren voordat alle ISPs het nieuwe IP hebben opgepakt.

Topicstarter
Kefding schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:13:
Ik heb beide site's gewoon hoe ze horen
Gebruik anders eens een andere browser.
Ik zal anders zometeen wel een screenshot plaatsen
Dan behoor jij tot de overige 75 procent die de website wel kan bereiken. :)

Topicstarter
phex schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:14:
Hoe lang geleden heb je de a-records doorverwezen naar het nieuwe IP? Het kan soms wel een paar dagen duren voordat alle ISPs het nieuwe IP hebben opgepakt.
Dit is al 3 maanden geleden. ;)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
Valt er iets te zeggen over regio / provider van de 25% (alhoewel het me een te hoog aantal lijkt voor 1 rotte provider dns-server).
Of valt er iets te zeggen over de ingestelde dns-service (misschien dat opendns /google dns loopt te bokken)

En laat sowieso eens wat tracert's doen vanaf die 25%.
Ergens zal er in die 25% een overeenkomst moeten zijn, oftewel vraag de gegevens op bij de mensen...

• phex
  • Laatst online: 22:16
Beetje zuur, want op .com staan gewoon alle files. Maar aangezien alles hardcoded is naar .nl krijg je dus zo'n kale pagina op .com. Waarom .nl niet werkt is mij een raadsel.

Topicstarter
Gomez12 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:22:
Valt er iets te zeggen over regio / provider van de 25% (alhoewel het me een te hoog aantal lijkt voor 1 rotte provider dns-server).
Of valt er iets te zeggen over de ingestelde dns-service (misschien dat opendns /google dns loopt te bokken)

En laat sowieso eens wat tracert's doen vanaf die 25%.
Ergens zal er in die 25% een overeenkomst moeten zijn, oftewel vraag de gegevens op bij de mensen...
Wat bedoel je precies met de regio / provider van de 25%? :)
En welke gegevens zou ik moeten opvragen? :P

Topicstarter
phex schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:24:
Beetje zuur, want op .com staan gewoon alle files. Maar aangezien alles hardcoded is naar .nl krijg je dus zo'n kale pagina op .com. Waarom .nl niet werkt is mij een raadsel.
Kun je eventueel een screenshot posten van deze files? :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41
http://www.dnsstuff.com/tools/tracert/?tool_id=68&token=&toolhandler_redirect=0&ip=http%3A%2F%2Fwww.dj-lounge.nl%2F

Als je de bovenstaande link een aantal keer probeert, vindt hij veel verschillende routes waarvan er ook een paar falen.

Vooral de routers in Amerika falen.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier is de website wisselend per pagina-aanvraag. De ene keer laad het direct, de volgende keer kan ik wachten tot ik een ons weeg. Misschien is het ondertussen een idee om een tweede domeinnaam erbij te nemen om van het gezeur af te zijn? DJ-Lounge.com ofzo :) .

Topicstarter
Onbekend schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:29:
http://www.dnsstuff.com/tools/tracert/?tool_id=68&token=&toolhandler_redirect=0&ip=http%3A%2F%2Fwww.dj-lounge.nl%2F

Als je de bovenstaande link een aantal keer probeert, vindt hij veel verschillende routes waarvan er ook een paar falen.

Vooral de routers in Amerika falen.
Bedankt voor de info! Waar zouden de routers door kunnen falen?

Topicstarter
Aloys schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:32:
Hier is de website wisselend per pagina-aanvraag. De ene keer laad het direct, de volgende keer kan ik wachten tot ik een ons weeg. Misschien is het ondertussen een idee om een tweede domeinnaam erbij te nemen om van het gezeur af te zijn? DJ-Lounge.com ofzo :) .
Bedankt voor je bijdrage! We hebben momenteel de extensies .com aangeschaft, zie www.dj-lounge.com. Daarnaast staan de cache / minify / cdn / etc. nu allemaal uitgeschakeld, vanwege onderhoud.

• Xander
  • Laatst online: 07:19
Anoniem: 412277 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:28:
[...]

Kun je eventueel een screenshot posten van deze files? :)

Alsjeblieft? :?

Volgens mij snap je niet wat phex probeert te zeggen...
Anoniem: 412277 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:35:
[...]

Bedankt voor je bijdrage! We hebben momenteel de extensies .com aangeschaft, zie www.dj-lounge.com. Daarnaast staan de cache / minify / cdn / etc. nu allemaal uitgeschakeld, vanwege onderhoud.
Dat tweede domein is leuk, maar de hele website staat vervolgens vol met links naar het .nl domein, ook voor alle plaatjes / stylesheets enzo. Met andere woorden: Als het .nl-domein voor iemand onbereikbaar is, gaat het .com-domein ook niet werken.

En daarmee is jouw tweede screenshot dus verklaard...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na 3 maanden klooien had je wel mogen weten dat al je statische content naar .nl linkt. Installeer ook even een addon voor je browser cq. pak een fatsoenlijke browser erbij zodat je eenvoudiger kan constateren waarom je CSS het niet doet. Bijv. het net tabje in Firebug voor Firefox.

{signature}

Topicstarter
Xander schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:39:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alsjeblieft? :?

Volgens mij snap je niet wat phex probeert te zeggen...

[...]

Dat tweede domein is leuk, maar de hele website staat vervolgens vol met links naar het .nl domein, ook voor alle plaatjes / stylesheets enzo. Met andere woorden: Als het .nl-domein voor iemand onbereikbaar is, gaat het .com-domein ook niet werken.

En daarmee is jouw tweede screenshot dus verklaard...
Mijn kennis reikt niet erg ver op dit gebied. 8)7
Het .com domein als hoofddomein laten functioneren, zou een oplossing zijn? Of begrijp ik je verkeerd?

Topicstarter
Voutloos schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:44:
Na 3 maanden klooien had je wel mogen weten dat al je statische content naar .nl linkt. Installeer ook even een addon voor je browser cq. pak een fatsoenlijke browser erbij zodat je eenvoudiger kan constateren waarom je CSS het niet doet. Bijv. het net tabje in Firebug voor Firefox.
Het .com domein heb ik zo'n 2 weken geleden aangeschaft. Bij mij werkt de website prima, alleen een aantal bezoekers hebben last om de website te bereiken. Het controleren wat de fout wordt daarom ook erg lastig. ;)
Firebug gebruik ik sowieso!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:34

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Waar hoort mijn topic?
Ik zie even niet wat dit met WEB van doen heeft?
Problemen die te maken hebben met HTML, CSS, clientsided scripting, Flash, enz.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:

* Firefox plaatst je divs niet goed.
* Je Javascriptje werkt niet in Internet Explorer.
* Je weet niet zeker of je code semantisch correct i
Ik tik het even naar I&H.
WEB >> I&H

En gebruik voortaan even de edit knop ( http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

http://tweakers.net/ext/f/93OGDVn8zio6RrIck1qYj8ne/full.png
Anoniem: 412277 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:50:
Mijn kennis reikt niet erg ver op dit gebied. 8)7
Dan wordt het tijd dat je er iemand bij haalt die dat wel heeft (en ironisch genoeg zou GoT dan niet de eerste plaats zijn waar ik ging kijken maar bij de toko die je site gebouwd heeft). Het probleem zit 'm in harde links naar .nl waar je gewoon relatieve/absolute url's vanaf 't domein zelf kunt gebruiken.

Voorbeeldje:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
        <a href="http://www.dj-lounge.nl/trance-releases/progressive-trance">Progressive Trance</a>
        <a href="http://www.dj-lounge.nl/trance-releases/tech-trance">Tech Trance</a>
        <a href="http://www.dj-lounge.nl/trance-releases/epic-trance">Epic Trance</a>
        <a href="http://www.dj-lounge.nl/trance-releases/psy-trance">Psy Trance</a>
        <a href="http://www.dj-lounge.nl/trance-releases/acid-trance">Acid Trance</a>
        <a href="http://www.dj-lounge.nl/trance-releases/hard-trance">Hard Trance</a>
        <a href="http://www.dj-lounge.nl/trance-releases/tribal-trance">Tribal Trance</a>

Moet zijn:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
        <a href="/trance-releases/progressive-trance">Progressive Trance</a>
        <a href="/trance-releases/tech-trance">Tech Trance</a>
        <a href="/trance-releases/epic-trance">Epic Trance</a>
        <a href="/trance-releases/psy-trance">Psy Trance</a>
        <a href="/trance-releases/acid-trance">Acid Trance</a>
        <a href="/trance-releases/hard-trance">Hard Trance</a>
        <a href="/trance-releases/tribal-trance">Tribal Trance</a>

En dat dan een paar duizend keer in je site :X 8)7

[edit]
Waarmee je topic automatisch toch wel weer een beetje in WEB hoort :X

I&H >> WEB

[Voor 162% gewijzigd door RobIII op 23-06-2011 21:16]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lounge, heb je de edit-knop rechtsboven alle berichten van jou al gezien? ;)
edit: Hierboven was er een sneller :P

Weet je of de mensen die de site niet kunnen bereiken enige overeenkomsten hebben? Waar ze wonen, de internet provider, de gebruikte DNS server, anything?

[Voor 12% gewijzigd door Raven op 23-06-2011 21:01]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:54:
Waar hoort mijn topic?
Ik zie even niet wat dit met WEB van doen heeft?

[...]

Ik tik het even naar I&H. En gebruik voortaan even de edit knop ( [afbeelding] ) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:
Excuses, en bedankt voor het verplaatsen.

• Gomez12
Anoniem: 412277 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:50:
[...]
Het .com domein als hoofddomein laten functioneren, zou een oplossing zijn? Of begrijp ik je verkeerd?
Aangezien alles op dezelfde fysieke server draait en het enkel fout gaat met het resolven zou ik gewoon alle plaatjes etc uitdrukken in relatieve paden ipv absolute paden.

Nu staat er ergens dat een plaatje te downloaden is op http://www.dj-lounge.nl/plaatje.jpg verander dit naar /plaatje.jpg
Met de absolute paden wordt er altijd gekeken naar de .nl, ook al krijgt de bezoeker de .com goed geresolved en dus de html goed, alsnog gaan de plaatjes fout als de .nl niet geresolved kan worden.
Met relatieve paden zorgt de browser er zelf voor dat als iemand de .com bezoekt dat de plaatjes opgehaald worden bij de .com, als iemand de .nl bezoekt worden de plaatjes opgehaald bij de .nl etc.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik zou sowieso de site eens laten nakijken die er een beetje kaas van heeft gegeten :X

[Voor 40% gewijzigd door RobIII op 23-06-2011 21:14]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Topicstarter
Helaas heb ik op de image paden weinig invloed, aangezien dit een Wordpress template is. Daarnaast worden alle afbeeldingen extensies extern geladen via cdn.

Raar dat hij die uitslag geeft bij jou, zie hieronder mijn uitslag: http://prntscr.com/24n82

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 412277 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:15:
Helaas heb ik op de image paden weinig invloed, aangezien dit een Wordpress template is.
Wie heeft 't over image paden? Doe eens een "Bron weergeven" op je site (even uitgaande van de .com) en dan zoeken in de HTML naar ".nl" en zie zelf hoeveel er nog naar .nl wordt verwezen overal-en-nergens. In je meta tags, in je links en ga zo maar door.

[Voor 7% gewijzigd door RobIII op 23-06-2011 21:21]

Over mij

Topicstarter
Zoals eerder aangegeven, alle content wordt geladen vanaf het .nl domein. In de tussentijd heb ik nog niets gewijzigd...

Degene die het over paden heeft, is de persoon boven jou:
Ik citeer:
Aangezien alles op dezelfde fysieke server draait en het enkel fout gaat met het resolven zou ik gewoon alle plaatjes etc uitdrukken in relatieve paden ipv absolute paden.

Nu staat er ergens dat een plaatje te downloaden is op http://www.dj-lounge.nl/plaatje.jpg verander dit naar /plaatje.jpg
Met de absolute paden wordt er altijd gekeken naar de .nl, ook al krijgt de bezoeker de .com goed geresolved en dus de html goed, alsnog gaan de plaatjes fout als de .nl niet geresolved kan worden.
Met relatieve paden zorgt de browser er zelf voor dat als iemand de .com bezoekt dat de plaatjes opgehaald worden bij de .com, als iemand de .nl bezoekt worden de plaatjes opgehaald bij de .nl etc.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Na wat spelen met dnsstuff.com zie ik dat als misgaat, het pas misgaat bij of na Caveo of bij Rijndata dus in Nederland:

14 108 108 * 108 ms [+0ms] 81.18.163.210 AS24642 NL-CAVEO datacenter.cr-2.gigabit-1-7.alphen.ict-alphen.nl. 0 miles [+0] 47 NL [Router did not respond]

15 137 108 * 108 ms [+0ms] 46.21.172.187 ASN=0[Destination Unreachable] default.rijndata.nl. 0 miles [+0] 46 Unix: 20:03:00.803

Volgens mij wordt het dan toch tijd om met je provider/hoster/uplink te gaan praten. Dat nog afgezien van de opmerkingen over de opbouw van de website zelf, zoals door anderen al is aangegeven.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 20:52

Matis

Rubber Rocket

Is het niet veel makkelijker om een redirect vanaf de .com naar de .nl of vise verca te doen?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Gomez12
Anoniem: 412277 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:22:
Zoals eerder aangegeven, alle content wordt geladen vanaf het .nl domein. In de tussentijd heb ik nog niets gewijzigd...

Degene die het over paden heeft, is de persoon boven jou:
Ok, vervang het woord plaatje in mijn reply dan maar door downloadable content. Misschien dat je dan niet zo vast blijft zitten op 1 woord...
Matis schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:23:
Is het niet veel makkelijker om een redirect vanaf de .com naar de .nl of vise verca te doen?
Wat los je daarmee op als de .nl niet geresolved wordt voor sommige mensen?

Com->nl verandert voor de "slachtoffers" enkel een halve layout (CSS wordt niet geladen etc.)naar een complete bannerpagina
nl->com verandert voor de "slachtoffers" niets want ze krijgen de redirect niet door omdat nl gewoon niet geresolved wordt.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 20:52

Matis

Rubber Rocket

Do'h |:( Daar had ik natuurlijk niet aan gedacht :p

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Topicstarter
synoniem schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:22:
Na wat spelen met dnsstuff.com zie ik dat als misgaat, het pas misgaat bij of na Caveo of bij Rijndata dus in Nederland:

14 108 108 * 108 ms [+0ms] 81.18.163.210 AS24642 NL-CAVEO datacenter.cr-2.gigabit-1-7.alphen.ict-alphen.nl. 0 miles [+0] 47 NL [Router did not respond]

15 137 108 * 108 ms [+0ms] 46.21.172.187 ASN=0[Destination Unreachable] default.rijndata.nl. 0 miles [+0] 46 Unix: 20:03:00.803

Volgens mij wordt het dan toch tijd om met je provider/hoster/uplink te gaan praten. Dat nog afgezien van de opmerkingen over de opbouw van de website zelf, zoals door anderen al is aangegeven.
Thanks! Dit ga ik direct doorspelen aan mijn hoster.
Gomez12 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:11:
[...]

Ok, vervang het woord plaatje in mijn reply dan maar door downloadable content. Misschien dat je dan niet zo vast blijft zitten op 1 woord...
Het probleem zit hem in het Wordpress thema zelf. Vanuit het thema worden diverse paden gebruikt, die met elkaar in verbinding staan. Ik heb niet de mogelijkheid om deze paden zelf te creëren, jammer genoeg. (Weliswaar zou dit wel gaan, maar mijn php reikt niet zo ver ;) )

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 412277 op 24-06-2011 09:56]

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 20:13
Anoniem: 412277 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:54:

Het probleem zit hem in het Wordpress thema zelf. Vanuit het thema worden diverse paden gebruikt, die met elkaar in verbinding staan. Ik heb niet de mogelijkheid om deze paden zelf te creëren, jammer genoeg. (Weliswaar zou dit wel gaan, maar mijn php reikt niet zo ver ;) )
Je kan het thema toch zelf aanpassen? In Wordpress > Theme > Editor.

Waarschijnlijk staat daar zoiets als <? bloginfo('url'); ?> i.p.v. 'http://www.dj-lounge.nl/' in al je links. Als je dat stukje php weg haalt worden al je paden relatief in plaats van absoluut en is je site te benaderen van zowel je .com als .nl zonder dat ze van elkaar afhankelijk zijn.

Topicstarter
Een reactie van mijn host:

Geachte heer/mevrouw,

Ik citeer onze netwerkleverancier en provider:

Hi XXXX,

Dit is een DNS Probleem, hier hebben wij geen enkele invloed op.

Vanaf hier werkt alles naar behoren:

dj-lounge.nl
Tracing route to dj-lounge.nl [46.21.172.187]
over a maximum of 30 hops:

• Arjen Tempel
  • Niet online
Aangezien sommige bezoekers steeds op de oude site bij HostGator terecht komen, is er inderdaad geen sprake van een routing probleem, maar van een DNS probleem.
Je probleem is dat de ISP van die bezoekers blijkbaar oude A of NS records voor jouw domein in hun cache heeft staan, die al lang expired zouden moeten zijn.

Informeer daarom eens bij die bezoekers wie hun provider is. Waarschijnlijk zal dat steeds dezelfde zijn.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Arjen Tempel schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:02:
Aangezien sommige bezoekers steeds op de oude site bij HostGator terecht komen, is er inderdaad geen sprake van een routing probleem, maar van een DNS probleem.
Je probleem is dat de ISP van die bezoekers blijkbaar oude A of NS records voor jouw domein in hun cache heeft staan, die al lang expired zouden moeten zijn.

Informeer daarom eens bij die bezoekers wie hun provider is. Waarschijnlijk zal dat steeds dezelfde zijn.
Dat is niet waarschijnlijk zoals je zelf na wat experimenteren met dnsstuff.com zult zien. Het verkeer komt namelijk netjes tot aan Alphen a/d Rijn (Caveo) en daar vandaan is de host via default.rijndelta.nl de ene keer wel en één op de zoveel keer niet bereikbaar. Als de DNS nog naar de oude hoster in de VS zou verwijzen zou het verkeer nooit in Nederland aankomen lijkt mij.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02
Dat zou inderdaad alleen kunnen als je het ip was meeverhuisd. Aangezien de ips niet zijn meeverhuisd is het een DNS probleem. Maar wat al meerdere malen is gezegd: Wie heeft er last van? Specifieke ISP? Ik heb wel eens meegemaakt dat de ISP alle DNS records van zijn DNS server op 1 jaar had vastgezet.

offtopic:
Met zo'n reactie van je hoster zou ik trouwens ook overstappen naar een andere, lekker behulpzaam!

[Voor 16% gewijzigd door BCC op 24-06-2011 19:55]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:46:
Aangezien de ips niet zijn meeverhuisd is het een DNS probleem.
Laat me eens raden... als het klopt dat 25% van de gebruikers naar het verkeerde IP wordt verwezen, dan kan ik me zo voorstellen dat er 4 gelijknamige A-records in het domein zitten, waarvan er eentje nog naar het oude adres wijst?

• ID-College
  • Laatst online: 22:17
RobIII schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:07:
Ik zou sowieso de site eens laten nakijken die er een beetje kaas van heeft gegeten :X

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Mag ik vragen waar je dit getest hebt? m.a.w. wat is de link?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ID-College schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:53:
[...]

Mag ik vragen waar je dit getest hebt? m.a.w. wat is de link?
Dat is de YSlow extentie voor Firebug
Je kan ook kijken naar Google Page Speed (ook online)

Webpagetest.org is ook een handige site voor clientside performance testing :)

Intentionally left blank

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02
benoni schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:44:
[...]
Laat me eens raden... als het klopt dat 25% van de gebruikers naar het verkeerde IP wordt verwezen, dan kan ik me zo voorstellen dat er 4 gelijknamige A-records in het domein zitten, waarvan er eentje nog naar het oude adres wijst?
? Of ik begrijp niet wat je bedoelt, of je weet niet hoe A-records werken. Er is maar 1 A record voor de site en deze is correct.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
dig www.dj-lounge.nl

; <<>> DiG 9.7.3 <<>> www.dj-lounge.nl
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 64262
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;www.dj-lounge.nl.      IN  A

;; ANSWER SECTION:
www.dj-lounge.nl.   11220   IN  A   46.21.172.187

;; Query time: 32 msec
;; SERVER: 10.0.0.1#53(10.0.0.1)
;; WHEN: Fri Jun 24 21:14:26 2011
;; MSG SIZE  rcvd: 50

Blijkbaar is er nog ergens een DNS server die deze niet heeft opgepikt en desgevraagd nog uit zijn cache een verwijzing naar de oude oplevert.

• benoni
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:15:
Of ik begrijp niet wat je bedoelt, of je weet niet hoe A-records werken. Er is maar 1 A record voor de site en deze is correct.
Dat had ik niet zelf gecontroleerd, inderdaad. Maar volgens mij kun je wel degelijk meerdere gelijknamige A-records in een zone plaatsen, als het goed is wordt het verkeer dan verdeeld over het rijtje IP-nummers.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Round robin "loadbalancing" heet dat. Maargoed, dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. Niet zomaar doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• ID-College
  • Laatst online: 22:17
crisp schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:12:
[...]

Dat is de YSlow extentie voor Firebug
Je kan ook kijken naar Google Page Speed (ook online)

Webpagetest.org is ook een handige site voor clientside performance testing :)
dank je :)

Topicstarter
De bezoekers die moeite hebben om dj-lounge te bezoeken heb ik gevraagd welke provider zij hebben en tot mijn verbazing hebben zij allen Tele2. Is hier wat aan te doen?

• Xander
  • Laatst online: 07:19
Ja: Klagen bij tele2. Maar aangezien jij geen klant bent daar lijkt het me handiger als jouw bezoekers zelf klagen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Misschien moeten de Tele2-internetters hun automatische DNS-adressen eens vervangen door die van bijvoorbeeld Google DNS. Als het probleem dan verdwijnt, dan weet je genoeg.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook eens gehad met m'n site en ook was dat bij Tele2... die hadden 3 maanden nadat ik verhuisd was nog steeds het oude IP in de DNS staan. Tele2 tech support wist niet eens wat DNS was dus daar heb je ook niks aan. Uiteindelijk duurde het een maand of 3 a 4 voordat het goed ging :{

• Voutloos
  • Niet online
Anoniem: 412277 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:20:
De bezoekers die moeite hebben om dj-lounge te bezoeken heb ik gevraagd welke provider zij hebben en tot mijn verbazing hebben zij allen Tele2. Is hier wat aan te doen?
Niets. Als 1 specifieke partij faalt is het wel een beetje vreemd om hun te benaderen.

{signature}

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee