Wat is de APN van KPN (standaard lijkt niet te werken)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-04 11:36
Heb net een nieuwe iphone 4, IOs 4.3.3 (1 dag oud) Ik krijg alleen 3G internet als ik bij de instellingen bij de Cellular Data APN "iphonekpn.nl" weg haal en leeg laat en alleen bij de tweede MMS APN portalmmm.nl laat staan. Het internet is niet zo snel lijkt het.

Ik lees over probelmen met 4.3.3 maar mijn vriendin heeft een 3GS en daar werkt het wel (dus met iphonekpn.nl). De KPN winkel in Enshede weet niet meer dan ik (altijd een beetje scary, hoewel ze wel klantvriendelijk zijn).

mis ik nu het snelle KPN netwerk? weet iemand hier iets van?
dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat is er mis met de instructies van KPN zelf?

"kpn instellingen iphone 4" intikken op Google geeft als eerste hit:
http://qelp.kpn.com/Apple...rnet/handmatig-instellen/

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
natuurlijk, maar dat werkt dus niet! Alleen als ik in de onderste mms APN portalmmm.nl invul gebeurt er wat. Bovendien zou volgens de KPN winkel bij de bovenste APN iphonekpn.nl moeten staan (dat is bij de 3GS nl wel zo). De reset geeft dat ook automatisch.
Dus mijn vraag is ook wat is iphonekpn.nl eigenlijk voor een netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:03
Instellingen --> algemeen --> stel opnieuw in --> herstel netwerkinstellingen

Op het werk gaat het ook constant fout met nieuwe kpn iPhones. Gek genoeg met die handeling altijd opgelost.

Probeer dat eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
@Alpha89, je was me net voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
bedankt maar helaas, dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iphonekpn.nl is geen netwerk, maar een APN.

In iOS 4.3.3 zitten de instellingen voor het KPN netwerk standaard ingebakken, in oudere releases moest je dit zelf instellen. Het zou dus gewoon moeten werken. Ik zou de helpdesk van KPN eens bellen. Verkopers in telecomwinkels zijn precies dat: verkopers. De helpdesk kan je waarschijnlijk verder helpen (niet dat helpdesk-medewerkers alles weten, maar ze kunnen je hopelijk doorschakelen naar een volgend niveau).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
dank, ik zal zeker bellen maar kom er nog niet door. Inmiddels blijkt dat "fastinternet" ingevuld op de plaats van "iphonekpn.nl" wel werkt en in ieder geval 3G internet geeft, tot 3.6 Mbps lijkt het (moeilijk te zien met speedtests en zo). Zodra ik iets meer weet meld ik het even in geval anderen er wat aan hebben
Pagina: 1