Ik wil een dezer dagen een goede all-in-one printer aanschaffen voor eenvoudige print en scan taken. Kwaliteit is niet heel belangrijk, omdat alle printers tegenwoordig wel voldoende kwaliteit afleveren. Voor mij is vooral print- en scansnelheid belangrijker, maar nog belangrijker de gebruikskosten. Via google kan ik wel wat vinden, maar het meeste is op de consumentenbond en daar ben ik geen lid. Het komt er volgens mij op neer dat Canon relatief duur is in het gebruik en HP relatief voordelig. Over het algemeen kan verondersteld worden dat duurdere printers voordeliger zijn qua inktverbruik. Maar hoe zit dit met merken als Epson en Brother? Wat is op dit moment een interessante printer qua verbruikskosten die zowel scant als print. Essentieel is ook dat ik hem via wifi kan verbinden, geen zin in kabels enzo. Via pricewatch is het ook lastig hier op te selecteren, bovendien worden printers erg weinig beoordeeld. Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen. Budget is ongeveer tot 150 euro.
Het ligt er uiteraard maar aan in welke prijsklassen je kijkt... maar doorgaans is een Canon toch wel een stukje goedkoper in gebruik dan een HP... Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de prijzen van de cartridges en de hoeveelheid inkt per cartridge, de prijzen per cartridge zijn doorgaans lager bij Canon en vaak net zoveel of zelfs meer inkt.
Dat prijsverschil is overigens redelijk makkelijk te verklaren; bij de meeste Canons is de cartridge ook puur waar het voor gemaakt is: een container voor de inkt en meer niet. Bij HP zit de printkop vaak op de cartridge zelf waardoor de cartridge weer wat duurder is in aanschaf. Heeft ook beiden weer voor- en nadelen want de printkop van een Canon is op een gegeven moment op, oftewel versleten en dat zal je bij de meeste HP's niet gebeuren. Andersom lenen Canon cartridges zich daardoor veel beter voor navullingen... en zijn doorgaans ook veel makkelijker te vullen dan HP cartridges
Maar goed, de verschillen zijn verder overigens vrij minimaal... als je veel gaat printen is een inkjet per definitie gewoon duur. En wat ga je er precies mee printen? Foto's? Of gewoon spreadsheat/office werk e.d.? Want de exacte bestemming van het apparaat is ook doorslaggevend, ga je idd alleen maar word-documenten en powerpoint handouts printen dan maakt wat je kiest veel minder uit dan wanneer je ook foto's in goede kwaliteit wilt afdrukken. Misschien een handige headsup, maar de meeste multifunctionals zijn een ramp met foto's... dan moet je echt een specifieke foto printer hebben met bijbehorend papier.
Daarnaast, wat voor een features wil je verder op het apparaat? Wil je bijvoorbeeld de mogelijkheid om printable cd/dvd te kunnen beprinten? Moet er een ADF opzitten... ga zo maar door.
Ik ben overigens niet bekend met printers van Epson of Brother, er zal misschien ook een goede reden voor kunnen zijn dat die merken in die prijsklasse op de consumentenmarkt niet zo populair zijn... ik kom ze vrijwel nooit tegen, maar die ervaring kan voor een ander net zo goed compleet anders zijn.
Overigens, hoezo is het in de pricewatch moeilijk te filteren? Er zijn zogezegd vinkjes beschikbaar voor de gangbare wifi-protocollen....
Alstublieft, alle multifunctionals met wifi: http://tweakers.net/price...9tnn3ddm4ddW11aX9pgijH-AA
Dat prijsverschil is overigens redelijk makkelijk te verklaren; bij de meeste Canons is de cartridge ook puur waar het voor gemaakt is: een container voor de inkt en meer niet. Bij HP zit de printkop vaak op de cartridge zelf waardoor de cartridge weer wat duurder is in aanschaf. Heeft ook beiden weer voor- en nadelen want de printkop van een Canon is op een gegeven moment op, oftewel versleten en dat zal je bij de meeste HP's niet gebeuren. Andersom lenen Canon cartridges zich daardoor veel beter voor navullingen... en zijn doorgaans ook veel makkelijker te vullen dan HP cartridges

Maar goed, de verschillen zijn verder overigens vrij minimaal... als je veel gaat printen is een inkjet per definitie gewoon duur. En wat ga je er precies mee printen? Foto's? Of gewoon spreadsheat/office werk e.d.? Want de exacte bestemming van het apparaat is ook doorslaggevend, ga je idd alleen maar word-documenten en powerpoint handouts printen dan maakt wat je kiest veel minder uit dan wanneer je ook foto's in goede kwaliteit wilt afdrukken. Misschien een handige headsup, maar de meeste multifunctionals zijn een ramp met foto's... dan moet je echt een specifieke foto printer hebben met bijbehorend papier.
Daarnaast, wat voor een features wil je verder op het apparaat? Wil je bijvoorbeeld de mogelijkheid om printable cd/dvd te kunnen beprinten? Moet er een ADF opzitten... ga zo maar door.
Ik ben overigens niet bekend met printers van Epson of Brother, er zal misschien ook een goede reden voor kunnen zijn dat die merken in die prijsklasse op de consumentenmarkt niet zo populair zijn... ik kom ze vrijwel nooit tegen, maar die ervaring kan voor een ander net zo goed compleet anders zijn.
Overigens, hoezo is het in de pricewatch moeilijk te filteren? Er zijn zogezegd vinkjes beschikbaar voor de gangbare wifi-protocollen....
Alstublieft, alle multifunctionals met wifi: http://tweakers.net/price...9tnn3ddm4ddW11aX9pgijH-AA
Persoonlijk heb ik ervaring met de Samsung CLX3170n, dat is een oudere versie zonder WiFi, maar nu is er ook een versie met WiFi. Scant goed, je kan er meerdere bladen tegelijk in leggen en het apparaat scant ze 1 voor 1. Printjes zien er goed uit, en een set met nieuwe toners is ook niet erg duur. Laatst nog een complete set besteld, 4 kleuren (inclusief zwart) voor ongeveer 145 euro.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Mijn ervaring is dat alle low-entry inktjet thuisoplossingen je een fortuin kosten op de lange termijn. Ik heb jarenlang allerlei All in ones gehad. Afgezien van het feit dat de bouwkwaliteit (en driverondersteuning) doorgaans beperkingen liet zien, was het altijd rommelen met dure (zelfs in het geval van 'onofficiele' refills) cartriges. Mijn oplossing? Een tweedehands professionele printer gekocht (€ 150 euro) waarmee ik nu met een cartridge van ongeveer 15 euro (nog steeds inkt! - dus geen ozon-machine in het huis) 2000+ prints maak. Het ding loop nooit vast, geeft nooit gelazer en de driverondersteuning voor nieuwe windows versies is gewoon 'in orde'. Bijkomstige luxe is dat er een fatsoenlijke ADF en dubbelzijdig printen functie op zit.
[Voor 17% gewijzigd door theepot op 23-06-2011 20:08]
Bedankt voor de reacties tot dusver. Qua printen gaat het vooral om artikelen en tekstbestanden met zo af en toe een kleurenplaatje. Het is zeker niet belangrijk dat de foto's er mooi uitrollen. Vandaar ook dat ik stelde dat kwaliteit minder belangrijk is dan snelheid en gebruikskosten.
Overigens wel vreemd dat er gesuggereerd wordt dan Canon juist goedkoper is. Op internet (enkele reviews) wordt juist gezegd dat de Canon cartridges relatief duur zijn.
Hoe is de kwaliteit van Epson en Brother bijvoorbeeld qua inktverbruik en snelheid?
Overigens wel vreemd dat er gesuggereerd wordt dan Canon juist goedkoper is. Op internet (enkele reviews) wordt juist gezegd dat de Canon cartridges relatief duur zijn.
Hoe is de kwaliteit van Epson en Brother bijvoorbeeld qua inktverbruik en snelheid?
Ik twijfel momenteel tussen de Epson Stylus Office BX525WD en Canon Pixma MG5250.
Het verschil in aankoopprijs is ongeveer EUR40,- en de cartridges van de Canon zijn iets duurder. Maar ik lees op verschillende pagina's waaronder tweakers pricewatch dat het inktverbruik bij de Canon vrij hoog ligt. Weet iemand hoe dit precies zit t.o.v. de Epson? Welke zouden jullie kiezen?
Het verschil in aankoopprijs is ongeveer EUR40,- en de cartridges van de Canon zijn iets duurder. Maar ik lees op verschillende pagina's waaronder tweakers pricewatch dat het inktverbruik bij de Canon vrij hoog ligt. Weet iemand hoe dit precies zit t.o.v. de Epson? Welke zouden jullie kiezen?
Ik heb op het moment een MG5250, bevalt goed.
Heb reeds een continuous ink system in huis, en zal dit binnenkort gaan plaatsen. (eerst de originele inkt opmaken).
Maar ik weet dat dan de gebruikskosten flink omlaag gaan.
Ik betaal nl. 20 euro voor 4 x 150ml inkt, dus zwart, magenta, cyaan, yellow.
CISS kost maar 24 euro...... (Ebay)
Heb reeds een continuous ink system in huis, en zal dit binnenkort gaan plaatsen. (eerst de originele inkt opmaken).
Maar ik weet dat dan de gebruikskosten flink omlaag gaan.
Ik betaal nl. 20 euro voor 4 x 150ml inkt, dus zwart, magenta, cyaan, yellow.
CISS kost maar 24 euro...... (Ebay)
Hoeveel pagina's per maand in kleur en zwart ga je printen en waarom overweeg je geen laserprinter?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Hoeveel pagina's per maand ik ga printen zal nogal wisselvallig zijn, maar niet heel veel. Ik denk gemiddeld iets van 40-60 pagina's per maand. Maar voor mij is de scannerfunctie ook belangrijk. Bovendien wil ik het apparaat via Wifi verbinden. Al met al wordt een laserprinter dan duur en aangezien ik niet heel veel print, betaalt zich dat niet snel terug.
Zo'n CISS is denk ik niet helemaal geschikt voor de manier waarop ik het apparaat zal gebruiken. Zoiets is denk ik pas echt de moeite waard als je heel veel print. Wel handig overigens. Ik had er nog nooit van gehoord en via http://www.continuous-ink-system.co.uk ook helemaal niet zo duur!
Mijn vraagt blijft toch zjin welke printer van de twee duurder in gebruik zal zijn. Welke zouden jullie kiezen de Epson Stylus Office BX525WD of de Canon Pixma MG5250?
Zo'n CISS is denk ik niet helemaal geschikt voor de manier waarop ik het apparaat zal gebruiken. Zoiets is denk ik pas echt de moeite waard als je heel veel print. Wel handig overigens. Ik had er nog nooit van gehoord en via http://www.continuous-ink-system.co.uk ook helemaal niet zo duur!
Mijn vraagt blijft toch zjin welke printer van de twee duurder in gebruik zal zijn. Welke zouden jullie kiezen de Epson Stylus Office BX525WD of de Canon Pixma MG5250?
[Voor 14% gewijzigd door bart1074 op 24-06-2011 10:56]
De Canon valt toch af. Lees te vaak dat het duur is qua inktverbruik.
Nu neem ik toch weer een HP in overweging omdat daar weinig slechte verhalen over zijn. Het vergelijkbare model waar mijn oog nu op is gevallen is de HP Photosmart Premium all-in-one. Cartridges zijn wel een stuk duurder, maar lijken wat langer mee te gaan. Hoewel het lastig vergelijken is.
Vanmiddag maar eens de knoop doorhakken tussen eerder genoemde Epson Stylus Office BS525WD of deze HP Photosmart Premium all-in-one. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Nu neem ik toch weer een HP in overweging omdat daar weinig slechte verhalen over zijn. Het vergelijkbare model waar mijn oog nu op is gevallen is de HP Photosmart Premium all-in-one. Cartridges zijn wel een stuk duurder, maar lijken wat langer mee te gaan. Hoewel het lastig vergelijken is.
Vanmiddag maar eens de knoop doorhakken tussen eerder genoemde Epson Stylus Office BS525WD of deze HP Photosmart Premium all-in-one. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Pagina: 1