Telkens ik FCP opstart, krijg ik van de finder om de 3-4 minuten de melding dat "oude server" niet bestaat, logisch, die server is al lang vervangen door een nieuwe, maar blijkbaar wordt dus nog ergens hardcoded verwezen naar "oude server". Ik dacht dat het eerst was omdat er nog oude projecten in de library stonden, dus ik heb die allemaal verwijderd, zodat zowel de bibliotheek als timeline leeg zijn, heb mijn mac herstart en FCP opgestart, krijg ik terug die melding dat hij "oude server" niet vindt. Worden er nog ergens hardcoded paden bewaard?
Over welke FCP versie heb je het nu, ik neem aan 7? Staat er in je preferences niet gewoon nog een referentie naar de oude server?
Over de nieuwe versie (FCP X). In de oude versies had je nog een scala aan opties waar wat moest weggeschreven worden, nu heb je bij opties enkel nog 3 grote buttons, lijkt gewoon iMovieXL.
Edit: ik heb via Instruments.app van de developer tools de file activiteit gemeten van FCP tot even na de error, maar ik vind nergens dat oude server benaderd wordt. Kan een alias in één of andere map hiervan de oorzaak zijn?
Edit2: Heb ook de Finder via dezelfde methode als hierboven gemonitord, maar ook daar wordt de oude server niet aangeroepen
. Heeft er iemand nog een idee wat ik kan doen om de oproep naar de oude server te vinden?
Edit: ik heb via Instruments.app van de developer tools de file activiteit gemeten van FCP tot even na de error, maar ik vind nergens dat oude server benaderd wordt. Kan een alias in één of andere map hiervan de oorzaak zijn?
Edit2: Heb ook de Finder via dezelfde methode als hierboven gemonitord, maar ook daar wordt de oude server niet aangeroepen

[Voor 58% gewijzigd door ieperlingetje op 23-06-2011 22:38]
Ik denk dat we eerst moeten weten wat je precies hebt gedaan nadat je X heb geinstalleerd. Wat bedoel je met oude projecten bijv. ? Kan je wat screenshots plaatsen?
Ik heb X ook en ik zit ook te puzzelen met de data-lokaties. Ik kan bijv. weer niet instellen waar de scratch moet plaatsvinden.
Ik heb X ook en ik zit ook te puzzelen met de data-lokaties. Ik kan bijv. weer niet instellen waar de scratch moet plaatsvinden.
Het gebeurt pas na een bepaalde periode, dus volgens mij wil hij gaan auto saven (of renderen) maar ik vind dus nergens een mogelijkheid om die locaties aan te passen
Iemand een idee waar ik de data locaties bij FCPX kan vinden?
Voor zover ik weet staat alles, scratch e.d. op de lokatie waar je je project saved. Dus vrijwel alles staat bij elkaar. Wat ik echter ook zie is dat er vanalles gebeurt op de schijf waar Finalcut pro X staat (in de movies folder), eigenlijk wil ik dat niet gezien de beperkte SSD ruimte daar, dus probeer het met alias-en op de andere schijf te houden. Maar of je dat ook in het programma kan instellen, volgens mij niet.
Pagina: 1