• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 14:53

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Beste Tweakers,

na een proces van 21 dagen (irrelevant hier) heb ik eindelijk mijn Sapphire HD 6870 binnen. Gelijk geïnstalleerd, alles aangesloten, so far so good. Nu merk ik echter dat wanneer ik vensters versleep, dat er een soort lijn is waar een deel van een venster een beetje achterloopt:
Ook merk ik dat alles een beetje traag is/'lagt', menu's gaan haperend open en het werkt gewoon niet soepel.

Na een beetje te hebben gekloot in CCC en Control Panel, kwam ik erachter dat mijn tweede beeldscherm de oorzaak is. Namelijk een Samsung 37LEA552 doorgelust via de Yamaha RX-V467 met een HDMI kabel. Wanneer ik dit beeldscherm uitschakel doet alles het opeens als vanouds...
CCC meldt het volgende voor beeldscherm 2: "RX-V467, DTV, HDMI, 1080i, 30Hz" (kan dat niet wat omhoog? :|)
Het lijkt me stug dat het aan de snelheid van de kaart kan liggen? Dus mis ik ergens een softwarefout? Of ligt het gewoon aan de RX-V467?

CPU: Intel E2160 @ 3.0GHz
MoBo: P5B Deluxe
Voeding: Antec BasiQ Power 430W

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 13:04
Ik denk dat er iets met het installeren dan niet goed gegaan is. Heb zelf ook de RX-467 met daarop aangesloten een Xbox 360, Samsung decoder, en een Acer computer. Allemaal op HDMI in, en een HDMI out naar mijn plasma Panasonic. Dit werkt prima op 1080p.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34
Dit is een kwestie van instellen.

Activeer enkel je 2e scherm (= je samsung tv) en dan pas je handmatig in CCC de resolutie aan, zet em dan op 1080p @ 50hz ofzo. Maak dan ook een snelkoppeling zoals een toetsencombi ofzo. Dit zelfde doe je ook met alleen je monitor aangesloten. Hierdoor kun je dan snel en makkelijk switchen tussen je twee schermen waardoor alles vloeiend blijft.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
Wat ik daar zie is tearing. Staat het beeldfrequentie wel goed ingesteld?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• amas

amas

Topicstarter
Ik ben er nu achter gekomen dat dit fenomeen alleen optreed als de beeldschermen worden gemirrord. Wanneer ik de beeldschermen los van elkaar heb dan gaat het prima. Maar op beide beelschermen hetzelfde laten zien is schijnbaar moeilijk. Raar, want toen mijn 8800GTS het nog deed kon dit wel...

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 20:54

Dr C

met C en CK

Zal vast met de frequentie van de 2e output te maken hebben. Wellicht omdat ie op 1080i (interlaced dus) ingesteld staat. ik vermoed dat als je dit op 1080p kan zetten het probleem opgelost zal zijn. Probeer het eens zonder tussenkomst van je receiver

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• amas

amas

Topicstarter
Ik heb Rainesh' idee geprobeerd, door eerst alleen de TV te gebruiken en deze op 1080p @ 60Hz te zetten. Toen weer beide schermen gemirrord en nu werkt het wel. In CCC wordt de TV nu ook als Samsung gelabeld ipv van RC-V467 :?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee