Toon posts:

Geen connectie met router

Pagina: 1
Acties:

• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 20:33
Goeiedag,

Ik zit voor een aantal weken op een camping en wil op zowel de laptop, pc als mijn ps3 internet hebben. (Nee ik zit er niet voor mijn lol op vakantie ik heb internet hard nodig om allerlei werk te doen) Nu hebben we hier een accountvan de camping die draait op microtik, en ze hebben voor de laptop de verbinding open gezet via het mac en ip adress op ons account. Dat was een tijdelijke oplossing omdat anders vaak microtik wegviel en we steeds in moesten loggen.

Nu heb ik een router van iemand geleend en de bedoeling was dat de router verbinding maakt met een hotspot op de camping en dit doorstuurt naar de andere apparaten. Dit is niet het probleem, ik weet dat het standaard met veel routers niet kan maar daar had ik al een oplossing voor gevonden. Namelijk dit:

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/USR5461

Toen ik daarmee klaar was wilde ik de router connectie laten maken met de hotspot en zag ergens dat je dan de router op client moet zetten en heb toen dit gevolgt:

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Mode

Maar toen ik bij het einde kwam en dit deed "You are done and the Client router should connect to the AP within a minute or so. You may need to unplug the router for 17 seconds if the router doesn't reset"

Gebeurde er niks en sindsdien kan ik geen connectie meer maken met de router via 192.168.2.1 of 192.168.1.1, de laptop vind zowel de kabel en wireless connectie niet meer en de pc geeft met kabel "no network access" aan

Ik weet nu niet hoe ik terug moet komen in de settings van de router en het indrukken van de reset knop heeft ook geen effect. :?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Heb je de reset knop alleen ingedrukt of echt vast gehouden? Vaak is het minimaal 30sec ingedrukt houden. Mocht het helemaal niet werken is er soms ook een procedure met de knop ingedrukt houden tijdens inschakelen waardoor je in recovery mode kan komen om bv de originele firmware terug te flashen. Kijk gewoon even in de originele handleiding en die van dd-wrt wat de fabrieksherstel procedure is.

• SoulRyder
Ok thanks ik had hem ingedrukt gehouden maar zal even die andere dingen proberen en laat dan weten of dat gewerkt heeft.

• SoulRyder
Originele handleiding zegt 10 seconden reset knop indrukken maar al houd ik hem een minuut vast het helpt niet. Opnieuw originele software instaleren lukt ook niet als ik het goede ip adres niet kan vinden om connectie te maken :(

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
DD-WRT heeft het standaard IP-adre 192.168.1.1. Probeer eens je netwerkkaart in te stellen met een vast IP-adres van bv. 192.168.1.10 en /24 subnet (255.255.255.0) en dan de router te benaderen op 192.168.1.1.

Heb je DD-WRT overigens al werkend gehad op deze router? Het kan namelijk zijn dat je je router tijdens het flashen gebricked hebt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SoulRyder
@Peter

Dat heb ik al geprobeert, en na het flashen werkte het heel goed, pas toen ik probeerde het ding als client in te stellen en daarna opnieuw opstarte werkte het niet meer.

• Petervanakelyen
Probeer eens 30-30-30 reset. Je houdt de resetknop 30 seconden ingedrukt, je ontkoppelt de adapter van de router en houdt de knop 30 seconden ingedrukt, je sluit de adapter terug aan terwijl je de reset knop nog 30 seconden indrukt (dus aanzetten terwijl je de knop ingedrukt houdt, dat kan belangrijk zijn).

Probeer overigens of je de router kan pingen op een bepaald moment. Open even een commandline venster (Windows + R --> cmd) en voer 'ping -t 192.168.1.1' uit. Als het pingen op een bepaald moment lukt, wil dat zeggen dat je router op dat moment een teken van leven vertoonde.

Anoniem: 297223

Niet goed gelezen!

[Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 297223 op 23-06-2011 20:53]

• SoulRyder
Reset heb ik geprobeert, zo ook het pingen. Ik merk dat als ik de resetknop ingedrukt houd en deze na een tijdje loslaat, dan laat de terminal heel even een sein van leven zien. Zon 5 regels met "reply from 192.168.1.1 bytes=32 time=1ms TTL=100

Maar na die regels krijg ik steeds opnieuw een request time out en als ik probeer in de tijd dat er wel connectie is naar 192.168.1.1 te gaan via mijn browser komt er ook niets.

30 30 30 reset heb ik ent ook even gedaan maar er verandert weinig :(

[Voor 8% gewijzigd door SoulRyder op 23-06-2011 21:26]

• Petervanakelyen
Misschien kan je op die manier de firmware opnieuw flashen. TFTP misschien?

• SoulRyder
@Peter thanks voor de tip ik heb op die manier de originele firmware terug kunnen flashen :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee