Toon posts:

[Testcase] Dierentuin Emmen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2020
Twee week geleden weer eens naar de dierentuin geweest. Ik vind het altijd lastig om daar een beetje interessante foto's te schieten. Deze keer volgens mij redelijk gelukt. Graag wat reacties van jullie kant.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Op een of andere manier vind ik al die foto's een beetje vaag overkomen?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 23:29
Inderdaad, het lijkt niet zozeer op compressie of misfocus..gewoon, raar.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:32

EXX

EXtended eXchange

Ook vind ik de foto's wat donker (maar dat kan ook aan mijn monitor liggen).

Jammer genoeg kan ik de EXIF niet bekijken. Zo zou ik op het eerste gezicht zeggen dat je bij foto van het schildpad een te groot diafragma hebt gebruikt. Daardoor is het schildpad niet in zijn geheel scherp.

[Voor 3% gewijzigd door EXX op 23-06-2011 17:39]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Donnie

AKA DonCorleone

Vooral veelste veel contrast en niet geheel scherp.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Donnie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:28:
Vooral veelste veel contrast en niet geheel scherp.
Zonde, want als dat goed had geweest hadden het best leuke plaatjes geworden.

Vooral bij die laatste mis ik een beetje kracht van BAM het olifant en BAM water!

• Hapkars
Ik probeer even een iets betere kwaliteit, kheb resize van resize gedaan

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Een beetje croppen en verscherpen kan ook geen kwaad. Dit is wat ik bv. van de olifant heb gemaakt:

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
EXX schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:37:
Een beetje croppen en verscherpen kan ook geen kwaad. Dit is wat ik bv. van de olifant heb gemaakt:

[afbeelding]
Ziet er al een stuk beter uit, vet!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ah, nu kan ik de EXIF wel zien.

Om even terug te komen opp de foto van het schildpad. Die is gemaakt met 300 mm brandpuntsafstand. Dan wordt je DOF erg dun. Dan had je beter ipv F/8 een diafragma van F/16 oid kunnen proberen. Aangezien je sluitertijd al op 1/64 seconde staat, zit er niets anders op dan de ISO omhoog te gooien.

Wat zijn dat overigens voor een rare vlekken? Zat het dier achter een (niet zo schoon) raam?

[Voor 12% gewijzigd door EXX op 23-06-2011 17:47]

• Hapkars
Bedankt voor jullie reacties, Ik heb bij een aantal foto's inderdaad wel wat contrast toegevoegd. Ik heb even 10 nieuwe foto's geupload en hierdoor is de scherpte volgens mij ook iets beter geworden.

De rare vlekken bij de schildpad zijn spiegelingen in het water. Hij zat niet achter het glas.

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 20:00
ze hebben als het goed is nu leeuwen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee