Toon posts:

[C#/MySQL] Outlook 2007 Add-In snapt MySQL niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oke ik zit hier dus met een vreemd probleem waar ik gewoon niet uit kom.... heb al op google lopen zoeken maar vind nergens mensen met het zelfde probleem..

Ik heb dus een Outlook 2010 Add-In (Ribbon)... voor het syncroniseren van de taken naar een externe database... dit werkt allemaal perfect.
Nu heeft Outlook 2007 helaas geen Ribbon in het hoofdscherm dus moest ik hiervoor een apart menu voor maken. Dit is allemaal gelukt en ik dacht dat het werkte todat ik het ging testen in Outlook 2007...

In 2010 werkt de Add-In die ik voor 2007 heb gemaakt prima... Maar eenmaal in Outlook 2007 werkt alles wat ook maar iets met MySQL te maken heeft niet meer...

Voorbeeld code:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
using MySql.Data.MySqlClient;

MySqlConnection connection = new MySqlConnection("SERVER=host.net;" + "DATABASE=brumpc_tasks;" + "UID=username;" + "PASSWORD=*******;");
                connection.Open();
                MySqlCommand command = connection.CreateCommand();
                command.CommandText = "SELECT * FROM users WHERE username = '" + username + "' AND password = '" + GenerateHash(password) + "'";
                MySqlDataReader Reader = command.ExecuteReader();
                while (Reader.Read())
                {
                    MessageBox.Show("Test succesful!", "Taskeroid", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Asterisk);
                }
                connection.Close();

Het gaat dus al fout op de MySQLConnection Connection = new..

Dit werkt dus allemaal prima in Outlook 2010 maar zodra ik de Add-In installeer op Outlook 2007 (Deze plugin is gemaakt voor Outlook 2007) werkt het gewoon niet...

Iemand een idee waarom dit zo is ? Ondersteund Outlook 2007 (lijkt me sterk) dit gewoon niet ? of mis ik een iets anders wat Outlook 2007 nodig heeft ?

Edit: Wat informatie toegevoegd.

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Wat werkt niet? Wat voor een foutmeldingen krijg je, wat doet het niet wat hij wel zou moeten doen?

Freelance Unity3D developer

• Brummetje
  • Niet online
CyCloneNL schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:09:
Wat werkt niet? Wat voor een foutmeldingen krijg je, wat doet het niet wat hij wel zou moeten doen?
Dat staat toch wel duidelijk in me bericht lijkt me.... alles wat ook maar met MySQL te maken heeft werkt niet... het loopt al vast op de eerste regel..

Ik kan helaas geen error output geven want ik kan vanuit Visual Studio niet pushen naar Outlook 2007 omdat ik deze niet heb op mijn pc en die wil ook niet fatsoenlijk draaien naast 2010...

Edit: en wat hij zou moeten doen ? kijk naar het voorbeeld code... hij moet iets ophalen en als die dat heeft gevonden krijg je een MessageBox.. zo moeilijk is het toch niet om te kijken wat die doet?

[Voor 15% gewijzigd door Brummetje op 23-06-2011 16:12]

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 23:04

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Heb je de assembly van mysql (System.Data.MySql.dll?) ook naar de PC met office 2007 gekopieerd?

Daarbij zie ik ook niet de foutmelding staan. Je geeft alleen aan dat niets lukt. Dat is niet hetzelfde!
Ben namelijk vrij zeker dat de foutmelding zeer precies aangeeft wat er fout gaat..

De foutmelding kun je wegschrijven via File.WriteAllText("d:\logging.txt", error.ToString());
Je kunt natuurlijk ook gewoon een volledig logging framework (log4net, nlog, etc) gebruiken..

If it isn't broken, fix it until it is..

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Brummetje schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:11:
[...]
Ik kan helaas geen error output geven want ik kan vanuit Visual Studio niet pushen naar Outlook 2007 omdat ik deze niet heb op mijn pc en die wil ook niet fatsoenlijk draaien naast 2010...
Dat is natuurlijk niet de enige manier om te achterhalen wat er misgaat. Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een logfile/eventlog loggen om op die manier wat meer informatie te vergaren. Op deze manier kunnen wij ook weinig zeggen, behalve dat het blijkbaar mis gaat op het creeeren van de MySqlConnection, en dan zou het inderdaad best kunnen zijn wat Niemand_Anders zegt, een missende dependency.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Brummetje
  • Niet online
Niemand_Anders schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:17:
Heb je de assembly van mysql (System.Data.MySql.dll?) ook naar de PC met office 2007 gekopieerd?

Daarbij zie ik ook niet de foutmelding staan. Je geeft alleen aan dat niets lukt. Dat is niet hetzelfde!
Ben namelijk vrij zeker dat de foutmelding zeer precies aangeeft wat er fout gaat..

De foutmelding kun je wegschrijven via File.WriteAllText("d:\logging.txt", error.ToString());
Je kunt natuurlijk ook gewoon een volledig logging framework (log4net, nlog, etc) gebruiken..
Kijk dat wist ik dus niet dat weg schrijven (ook niet echt aan gedacht)... ga ik even proberen en kijken wat er uit komt.

Edit: Oke probleem opgelost... ik had dus al de connector geinstalleerd maar dit werkte niet... blijkt dus dat je de zelfde versie moet hebben als waar je mee developed.. (ik had dus een hogere gepakt..)... Nadat ik de Reference op local copy true had gezet werkte het perfect!

Bedankt voor de hint naar de mysql assembly ;)

[Voor 18% gewijzigd door Brummetje op 23-06-2011 18:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee