hoi,
ik heb mijn eige pagina counter gemaakt maar die doet het niet, ik heb geen vergelijkbaare scripts kunnen vinden. het gaat erom dat in de sql db het id van de pagina wordt vermeld, zodat ik alle stats in een db heb staan.
toelichting van de code, de tabel is pv (pagevieuws) en in sql_server.php staat de sql inlog gegevens en de db select.
de server is een LAMP config en de storage engine is innoDB
de foutmeldingen, geen, maar hij slaat niks op
dus wat doe ik hier fout???
ik heb mijn eige pagina counter gemaakt maar die doet het niet, ik heb geen vergelijkbaare scripts kunnen vinden. het gaat erom dat in de sql db het id van de pagina wordt vermeld, zodat ik alle stats in een db heb staan.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php include 'sql_server.php'; include 'standaard.php'; $p=secure_mysqlstring($_GET['P']); $query = "SELECT * FROM pv WHERE paginanumer='$p';"; $sqluit = mysql_query($query); $record = mysql_fetch_object($sqluit); $pageview=$record->totaal; if(mysql_affected_rows ($sqluit)==0){ $sql="insert into pv (paginanumer,totaal) values ($p,1)"; mysql_query($sql); }else{ $pageview++; $sqlin = "UPDATE pv SET totaal = '$nieuw_aantal' WHERE paginanumer = '$p';"; if(!$res = mysql_query($sqlin)) { mysql_error(); } } ?> |
toelichting van de code, de tabel is pv (pagevieuws) en in sql_server.php staat de sql inlog gegevens en de db select.
de server is een LAMP config en de storage engine is innoDB
de foutmeldingen, geen, maar hij slaat niks op

[Voor 2% gewijzigd door pindamaster op 23-06-2011 16:06. Reden: wat toegevoegd]
Meer is beter toch?