• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:19
Ik heb een Linksys WAG325N router als acces point geconfigureerd.

Hierbij heb ik een aantal opties zoals DHCP / UPNP uitgezet, een ander wifi kanaal gekozen en hetzelfde SSID gebruikt.

Main router = Zolder = Linksys E-4200
WAG acces point = Beneden verdieping = Linksys WAG325N

Als ik op zolder zit en ik maak een wireless connectie met de 'main' router en ik loop naar beneden zie ik dat mijn connectie zeer brak wordt. Hij wilt ook maar niet connecten naar de acces point omdat hij toch nog telkens 1 streepje ontvangst krijgt van de main.

Kortom, als één van mijn wireless aparaten een verbinding hebben met één van de routers dan willen ze deze eigenlijk niet meer los laten ookal geeft de andere een betere connectie :/

Als ik de acces point een ander SSID geef is dit an sich een oplossing maar dan moet ik dus telkens switchen van netwerk naar netwerk op het moment dat ik naar boven/beneden loop.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen door bij beide router hetzelfde SSID te gebruiken maar dat het wireless apparatuur automatisch het sterkste punt pakt? Zelfde kanaal ?

Alvast bedankt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lijkt me meer een optie die je terug kan vinden in je wlan kaartje niet je ap's

Iperf

• Junia
fish schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:03:
Lijkt me meer een optie die je terug kan vinden in je wlan kaartje niet je ap's
Ja dat lijkt mij ook maar het wireless apparatuur waar het om gaat zijn 2 iphones, 2 samsung galaxy S, 1 laptop, 1 eee pad transformer.

Op de telefoons/transformer kan ik geen van deze opties niet bespeuren :/

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Wireless SSID en beveiliging is precies hetzelfde? Geen van de apparaten roamen tussen de AP's?

• Junia
Nivk schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:10:
Wireless SSID en beveiliging is precies hetzelfde? Geen van de apparaten roamen tussen de AP's?
Ja, beide WPA2-personal, zelfde wachtwoord, zelfde SSID.

3 geteste apparaten (1x Iphone, 1x Samsung Galaxy S, 1x EEE Pad Transformer) roamen allemaal niet :/
Enige wat verschillend is zijn de wireless kanalen. Maar zover ik weet moet je die toch op verschillende kanalen zetten? (main staat op kanaal 10 en de AP staat op kanaal 3 )

Als een apparaat eenmaal een verbinding heeft met een AP wilt hij bij deze blijven... ook al is de andere AP veel dichterbij/betere connectie.

[Voor 4% gewijzigd door Junia op 23-06-2011 17:23]

• Nivk
De encryptie is ook hetzelfde (alleen AES natuurlijk)?
Nou ja "moeten" zetten op een ander kanaal, ze kunnen elkaar wellicht storen als ze op hetzelfde kanaal zitten.

Die Cisco E4200 is trouwens wel overkill voor die apparaten en dan heb ik het over zijn theoretische doorvoersnelheid en niet zijn bereik. Gebruik je de 5GHz ~450Mbps uberhaupt?

[Voor 36% gewijzigd door Nivk op 23-06-2011 17:43. Reden: E4200]

• Junia
Nivk schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:39:
De encryptie is ook hetzelfde (alleen AES natuurlijk)?
Nou ja "moeten" zetten op een ander kanaal, ze kunnen elkaar wellicht storen als ze op hetzelfde kanaal zitten.

Die Cisco E4200 is trouwens wel overkill voor die apparaten en dan heb ik het over zijn theoretische doorvoersnelheid en niet zijn bereik. Gebruik je de 5GHz ~450Mbps uberhaupt?
Bij mijn WAG325N staat de encryptie op TKIP or AES (heb zelfs geen andere optie onder WPA2-Personal) en bij mijn nieuwe E-4200 router heb ik niet eens een encryptie optie onder wireless security als ik de beveiliging op WPA2-Personal zet.

Betreffende de overkill, Tja, op het moment gebruik ik de 5GHz verbinding idd niet. Misschien dat het in de toekomst een leuke optie is. Kheb de router voor een leuk prijsje gekregen, daarbij heb ik ook veel lovende reviews over de e-4200 in het algemeen gelezen.

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-03 14:37

prime9391

Eat this

Kan je geen WDS gebruiken?

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

• Nivk
WDS |:( waarom zou hij überhaupt WDS willen gebruiken, als hij tussen de AP's al een verbinding met draad heeft?

Je kunt de WAG325N op alleen AES zetten, lijkt mij dat de E4200 gewoon gelijk alleen AES kiest voor WPA2-personal.
Voor je na iets gewijzigd te hebben het weer test wel even oude opgeslagen netwerk van het apparaat verwijderen. Het werkt overigens bij mij met iPhone 3GS/4 en SGS, laptops hebben er ook geen problemen mee dus ergens moet er iets fout gaan, vraag is alleen waar.

• Junia
Nivk schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:18:
WDS |:( waarom zou hij überhaupt WDS willen gebruiken, als hij tussen de AP's al een verbinding met draad heeft?

Je kunt de WAG325N op alleen AES zetten, lijkt mij dat de E4200 gewoon gelijk alleen AES kiest voor WPA2-personal.
Voor je na iets gewijzigd te hebben het weer test wel even oude opgeslagen netwerk van het apparaat verwijderen. Het werkt overigens bij mij met iPhone 3GS/4 en SGS, laptops hebben er ook geen problemen mee dus ergens moet er iets fout gaan, vraag is alleen waar.
Het probleem wat ik dus heb is dat ik op de E-4200 geen encryptie kan selecteren onder de instellingen en bij de WAG325N krijg ik ALLEEN de optie : "TIKIP or AES" welke ik dus niet eens kan kiezen.

Misschien dat onderstaande screenshots meer helderheid geven:

E-4200 (Main router -> zolder)
http://imageshack.us/photo/my-images/7/e4200.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/855/e42002.png/

WAG325N (Acces point -> Beneden verdieping)
http://imageshack.us/photo/my-images/219/wag325n.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/220/wag325n2png/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee