Toon posts:

Hp 8530w z'n accu laadt niet op.

Pagina: 1
Acties:

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 21:18
Hallo, mijn ondertussen ruim 1.5 jaar oude laptop begint het langzamerhand te begeven, eerst begaf de harde schijf het (deze viel gewoon nog onder de garantie dus is zonder hikken vervangen), daarna de oplader (kabelbreuk, valt officieel onder "eigen schuld dikke bult" maar ben daar gematst). Maar na het vervangen van de harde schijf merk ik nu dat m'n accu het helemaal niet meer doet! (Ik vind het een beetje vreemd dat na een reparatiesessie m'n accu plots kaduuk is maar laten we het houden op een extreem voorbeeld van pech).

Dit is wat m'n accu (niet) doet:
M'n laptop start alleen op met oplader erin, als deze eruit getrokken word valt de laptop gelijk uit.
Er word ook aangegeven dat de batterij niet opgeladen word en deze staat stug op 0%.
Als ik er een andere accu inprik (van medestudent) werkt alles gewoon naar behoren, en mijn accu werkt ook niet op andere laptops.

Ik heb ook een poging gedaan om het voltage te meten tussen de pinnetjes alleen ik weet de pinout niet, het hoogste voltage wat ik heb gemeten is +/- 3 volt (het hoort een 14.4 v accu te zijn).

Mijn vraag is dus: valt dit nog te repareren? Het garantietermijn van deze accu is een jaar dus vervangen willen ze niet voor me doen (niet zonder kosten ten minste). Of word het gewoon een nieuwe accu kopen?

Of is er gewoon meer mis met de laptop wat er voor zorgt dat de accu en hdd kort na elkaar stuk gaan?

grt

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 23:31
Ik heb/had exact dezelfde problemen als jou

- Eerst de HD (Zelf maar vervangen)
- Accu kapot (rood kruis, gaat niet langer dan een paar minuten. Ineens gebeurd)
- Toen moederbord totaal overleden (garantie vervangen)
- Kabelbreuk bij de adapter (Nieuwe kabel gekocht a 4 euro, viel mee)

Het moge duidelijk zijn wat de zwakke punten van de 8530w zijn..

Oplossing zal wel zijn om een nieuwe accu te kopen, aangezien die niet onder de garantie valt.

Zojuist trouwens op eBay een nieuwe accu besteld voor 59 dollar (stuk goedkoper als in de meeste webwinkels in nederland). DM maar als je wil weten hoe de kwaliteit is

[Voor 26% gewijzigd door supreme tweaker op 23-06-2011 15:26. Reden: accu besteld]

Burp

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 21:18
tja, ik kan begrijpen dat dat zo'n laptop ooit stuk gaat maar na 1.5 jaar vind ik best vlot voor een "elite" book. Zelfs met intensief gebruik.

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee