Ik ga eind augustus naar de VS. Ik zal onder andere een week midden in de Black Rock Dessert verblijven (Burning man festival). Ik neem mee mijn Canon 40D + zwik L lenzen in een Loewe All weather slingbag. Nu heb ik in Bolivia al problemen met stof gehad (Uyuni), zeer fijn stof dat door de zuigende werking toch in de lenzen terecht kwam. Gelukkig is het na veel zoomen uiteindelijk ergens in een hoekje terecht gekomen en zie ik geen spikkeltjes meer door de lens ... pfiew. Nu wil ik dit in Amerika niet nogmaals meemaken. Ook omdat deze woestijn alkalisch is en dus agressief voor mijn apparatuur is. Ik zit te denken aan speciale plastic zakken, want een onderwaterbehuizing is duur, onpraktisch en dan kan ik mijn 70-200 2.8 niet gebruiken.
Mijn vraag aan jullie is, wie heeft er tips en trucs om mijn gear zo schoon mogelijk te houden in deze te verwachten barre omstandigheden?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Mijn vraag aan jullie is, wie heeft er tips en trucs om mijn gear zo schoon mogelijk te houden in deze te verwachten barre omstandigheden?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.