Ik heb hier een pc staan die niet start door de voeding naar het moederbord. als de kabel uit het moederbord is dan brand het lampje van de PSU. Als de kabel erin zit dan knippert het lampje en start hij niet. Ik heb dit hier al eens gepost en toen zeiden ze dat ik mijn voeding moest uitmeten maar hoe doe je dat?
Om een indicatie te geven kun je een multimeter inprikken op de lijnen die je wilt meten en de voeding starten (wel met belasting eraan) door de groene en een zwarte draad uit de ATXstekker kort te sluiten.
Of je test gewoon met een andere voeding
Of je test gewoon met een andere voeding

Beter is om een andere voeding te proberen.
Je oude voeding kan een goede 12 volt weer geven, maar omdat er niks loopt, word je voeding niet belast. En bij belasting kan de voeding in elkaar storten(de 12 volt lijn).
Je oude voeding kan een goede 12 volt weer geven, maar omdat er niks loopt, word je voeding niet belast. En bij belasting kan de voeding in elkaar storten(de 12 volt lijn).
heb hem uitgemeten en de atx geeft te weinig door. ik heb dit gemeten door met een paperclip in de zwarte en groene te steken en dan ging de ventilator draaien. dan heb ik de onderste rechtse binnenkomende kabel van de atx gemeten waar normaal 5 volt moet doorkomen maar dat was maar iets van een 3,3. Ook kreeg ik via de koelblokken in de voeding elekrische schokken dus weet er iemand hoe je dit herstelt of wat het probleem is want ik zie het niet zitten om een voeding van 45 euro te kopen voor een 8 jaar oude PC.
Weet je zeker dat je geen 3,3V moest krijgen in plaats van 5V?
Maar wat bedoel je met schokken? Je hebt de voeding open gehaald en daarna ga je je handen erin doen?
Maar wat bedoel je met schokken? Je hebt de voeding open gehaald en daarna ga je je handen erin doen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
op deze website staat wat ik moet doen met die paperclip op die foto en daar staat ook hoeveel volt je moet uitkomen http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=9610
Dus je gebruikte voor het meten een zwarte en rode draad en geen oranje en zwarte draad?
AMD Nieuwsdiscussie
Dat zijn denk ik de draden waar je de spanning meet op de voeding en waar ook 3,3V over hoort te staan.
12V is een gele draad, 5V rode en 3,3V is oranje, zwart is ground.
12V is een gele draad, 5V rode en 3,3V is oranje, zwart is ground.
AMD Nieuwsdiscussie
als je stekker uit stopcontanct haalt, en daarna pc weer probeert aan tezetten is meeste spanning ook weg. maar volgens mij is het nog steeds niet goed om aan de binnenkant van een voeding te zitten.
Pagina: 1