Toon posts:

Voeding PC Uitmeten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 390615

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan die niet start door de voeding naar het moederbord. als de kabel uit het moederbord is dan brand het lampje van de PSU. Als de kabel erin zit dan knippert het lampje en start hij niet. Ik heb dit hier al eens gepost en toen zeiden ze dat ik mijn voeding moest uitmeten maar hoe doe je dat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om een indicatie te geven kun je een multimeter inprikken op de lijnen die je wilt meten en de voeding starten (wel met belasting eraan) door de groene en een zwarte draad uit de ATXstekker kort te sluiten.

Of je test gewoon met een andere voeding :)

Topicstarter
thanks zal meteen eens meten

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 12:05
Beter is om een andere voeding te proberen.
Je oude voeding kan een goede 12 volt weer geven, maar omdat er niks loopt, word je voeding niet belast. En bij belasting kan de voeding in elkaar storten(de 12 volt lijn).

Topicstarter
heb hem uitgemeten en de atx geeft te weinig door. ik heb dit gemeten door met een paperclip in de zwarte en groene te steken en dan ging de ventilator draaien. dan heb ik de onderste rechtse binnenkomende kabel van de atx gemeten waar normaal 5 volt moet doorkomen maar dat was maar iets van een 3,3. Ook kreeg ik via de koelblokken in de voeding elekrische schokken dus weet er iemand hoe je dit herstelt of wat het probleem is want ik zie het niet zitten om een voeding van 45 euro te kopen voor een 8 jaar oude PC.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Weet je zeker dat je geen 3,3V moest krijgen in plaats van 5V?

Maar wat bedoel je met schokken? Je hebt de voeding open gehaald en daarna ga je je handen erin doen? :/

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Topicstarter
op deze website staat wat ik moet doen met die paperclip op die foto en daar staat ook hoeveel volt je moet uitkomen http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=9610

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus je gebruikte voor het meten een zwarte en rode draad en geen oranje en zwarte draad?

AMD Nieuwsdiscussie

Topicstarter
wat bedoel je met oranje en zwarte draad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat zijn denk ik de draden waar je de spanning meet op de voeding en waar ook 3,3V over hoort te staan.
12V is een gele draad, 5V rode en 3,3V is oranje, zwart is ground.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:08
als je stekker uit stopcontanct haalt, en daarna pc weer probeert aan tezetten is meeste spanning ook weg. maar volgens mij is het nog steeds niet goed om aan de binnenkant van een voeding te zitten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee