Toon posts:

2x 6970 te warm?

Pagina: 1
Acties:

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 16:48
Nu heb ik sinds twee weken een nieuw systeem.
Ik heb twee 6970's in cross-fire direct boven elkaar hangen (geen ruimte ertussen dus) waardoor de bovenste weinig warmte kwijt kan.
Bij spellen zoals Crysis word de bovenste al snel 90-100c waarbij de onderste niet boven de 60-70c komt.

Verder werkt het allemaal prima zonder problemen, tot gister opeens me pc uitviel en ik een brandende lucht rook, me bovenste videokaart was kaduuk!
Dit gebeurde raar genoeg in een niet al te zwaar spel (APB) waarbij de bovenste nooit boven de 80c komt wat volgens mij toch meer dan acceptabel is als temp.
APB is eigenlijk het enigste wat ik heb gespeeld behalve wat test runs op Crysis.

Nu staat de GPU al op RMA, maar ben ik toch benieuwd waardoor het nu gebeurde. Had ik gewoon een slechte GPU te pakken of hoort het eigenlijk niet zo dicht boven elkaar te hangen? De GPU was nog geen 2 weken oud.

Ik kan hem evt. in de toekomst wel een slotje lager gooien maar dan word het PCI-E 8x waardoor het weer slomer gaat werken. Bij deze ook de vraag of 2x PCI-E 8x merkbaar slomer is dan 2x PCI-E 16x.

Alvast bedankt allemaal _/-\o_

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 16:15
2x PCI-e 8X is niet veel langzamer, daar zijn genoeg vergelijkingen van op het internet van te vinden.

Mogelijk dat de hoge temperatuur wel je kaart de nek om heeft gedraaid ook al kunnen ze veel meer hebben dan bijvoorbeeld je cpu. Ik dacht dat ze eigenlijk wel iets van 95 graden aan moesten kunnen, maar ik zou hier ver onder willen blijven ivm de levensduur dan (rond de 80)

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
@K1pje
95 graden zou ook nog moeten gaan, maar het is natuurlijk niet fijn :)

@nedstar
Hangt er in je kast een fan die direct op je kaarten staat? ( op het zijpaneel naar je kaarten gericht)
En je hebt 2 wenslijsten, dus welke is het nou?

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 16:48
Er hangt op het moment geen fan aan de zijkant van de kast die naar de GPU's gericht staan, daar in tegen is dit wel mogelijk (200m).
Het betreft hier overigens de AMD setup uit de wenslijst, mss wel zo handig om voortaan te vermelden 8)7
http://www.gigabyte.com/f...oduct/2/3891/4428_big.jpg

Wat ik dan niet helemaal snap is dat ik over het algemeen genoeg mensen zie met dezelfde setup (direct op elkaar)
En dat de manual van het moederbord mij ook aanraad het op deze manier te plaatsen. Gaan hun hier uit van een 1 slot GPU?
K1pje schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:35:
2x PCI-e 8X is niet veel langzamer, daar zijn genoeg vergelijkingen van op het internet van te vinden.
Het enigste wat me hier over te binnen schoot was een vergelijking van de 2900XT series waarbij het verschil 10% was.
K1pje schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:35:
Mogelijk dat de hoge temperatuur wel je kaart de nek om heeft gedraaid ook al kunnen ze veel meer hebben dan bijvoorbeeld je cpu. Ik dacht dat ze eigenlijk wel iets van 95 graden aan moesten kunnen, maar ik zou hier ver onder willen blijven ivm de levensduur dan (rond de 80)
In principe heeft de kaart max 1 uurtje op 90+ gedraaid, bij APB blijft hij zo rond de 80 graden waarbij het er dus ook uit vloog.
Normaal krijg je toch artifacts/pc shutdown in plaats van een kaart die gelijk doorbrand?

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee