• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01-2022
Zojuist een opmerkelijk nieuwtje gelezen, over een hond die vier kunstpoten heeft gekregen, opzich een mooi staaltje werk, en leuk dat het kan. Maar hoe blij is zo'n beest er nou mee? Vorig jaar hebben wij onze hond moeten laten inslapen omdat hij alleen nog maar kon hinkelen.

De hond Naki'o heeft vier kunstpoten gekregen. De pup was rond de vijf maanden toen hij samen met zijn broers en zusjes in Nebraska gevonden werd, door de extreme winter waren alle vier de poten van Naki'o dood gevroren.

De dierenarts Christie Tomlinson ontfermde zich over het beestje en begon een inzamelingsactie voor twee protheses aan de achterpoten. De behandelende orthopedisten vonden de geldactie zo'n goed doel dat de hond ook gratis twee voor-kunstpoten kreeg. Naki'o mag zichzelf als een gelukkige hond prijzen

Bron

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:53

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

(jarig!)
Wat ik van mijn zus heb begrepen is de kwaliteit van leven minstens even goed als met 4 'gewone' poten. Er zijn ook hondenkarretjes voor honden die gedeeltelijk verlamd zijn en ook die hebben er geen problemen mee.

Het grootste probleem (zoals ook in het nieuwsbericht naar voren komt) is toch de prijs van de operatie en de protheses. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 12:08

Krentenbol

Prutz0r

Hij lijkt niet echt vlot meer, maar hij zal het zeker beter hebben dan zonder poten ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Anoniem: 318843

Jaap-Jan schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:53:
Wat ik van mijn zus heb begrepen is de kwaliteit van leven minstens even goed als met 4 'gewone' poten.
Dat "minstens" mag je denk ik weg laten.
Ik denk wel dat je niet beter weet als je er eenmaal aan gewend bent.
Wel mooi dat het gebeurd is. De meeste mensen zouden ook graag verder leven als ze een of meerdere ledematen verliezen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee