Toon posts:

Alleen Nederland 1 HD (zonder decoder)

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views

• Gon1234
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 17:48
Hallo,
Mn batterij is leeg van de afstandsbediening voor mn decoder.
Dus heb ik besloten om de coax-kabel uit de decoder te halen, en rechtstreeks in mn TV te stoppen.
Nu heb ik mijn TV naar zenders laten zoeken. Hij vindt alle zenders en springt automatisch over naar Nederland 1 HD, die uiteraard in HD wordt weergeven. Maar wanneer ik naar Nederland 2 wil gaan krijg ik zwart beeld met de foutmelding "gecodeerd programma". Wel is het mogelijk om alle kanalen te weergeven door bij de instellingen iets te veranderen, alleen zijn ze dan niet meer in HD.

Nu is mijn vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om via een coax kabel die rechtstreeks 'uit de muur' komt in HD kwaliteit televisie te kijken.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Wie is je provider? (UPC, ZIggo, etc.)

Jouw decoder is waarschijnlijk niets meer dan een DVB-C decoder met eventueel een HD recorder.
Wikipedia: DVB-C

Goede kans dat jouw TV dus ook een DVB-C decoder aan boord heeft.
Helaas worden die signalen vaak beveiligd en heb je dan een CI+ kaartje nodig.
De CI+ poort zit vaak aan de zijkant van de TV.

• Gon1234
Mijn provider is ziggo, en mn TV is Ziggo-gecertificeerd, dus heb ik inderdaad een Digitale TV Module nodig.

Maar het is dus niet mogelijk om via een coax kabel uit de muur meerdere HD-zenders te ontvangen op je TV, zonder er iets tussen te plaatsen?

Anoniem: 11193

Dat is wel mogelijk maar wel afhankelijk van welke type decoder in je TV zit.

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 22:48

MissileHugger

I wonder...

Als je een CI+ module en een Ziggo Smartcard plaatst kun je meerdere HD zenders bekijken op je TV.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Gon1234 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:22:
Maar het is dus niet mogelijk om via een coax kabel uit de muur meerdere HD-zenders te ontvangen op je TV, zonder er iets tussen te plaatsen?
Nee, niet zonder CI of CI+ module (afhankelijk van model tv) en een geactiveerde smartcard.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 14:48

FireDrunk

BBG'er
Vervang gewoon de batterij?

Even niets...

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:27
Nielson schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:29:
[...]
quote:
Gon1234 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:22:

Nee, niet zonder CI of CI+ module (afhankelijk van model tv) en een geactiveerde smartcard.
Even verhelderen de CI module stop je in de TV in de CI module stop je weer een kaart. Er komt dus niks tussen de coax en tv ook geen extra afstandbediening nodig ed.
Dat is niet echt de tweaker spirit hè :D

[Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 23-06-2011 15:34]

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 15:12
Let wel op bij ziggo moet er wel een CI+ CAM module in.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
RiCkii1989 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:34:
Let wel op bij ziggo moet er wel een CI+ CAM module in.
Hoeft niet persé, een CI+ module in een tv die slechts een CI slot heeft gaat niet werken, en andersom ook niet.

/edit: Mocht het hier inderdaad gaan om de Philips 40PFL7605H/12 waar ts het in z'n andere topic over heeft dan heeft 'ie idd een CI+ module nodig.

[Voor 24% gewijzigd door Nielson op 23-06-2011 15:40]

• Gon1234
ja het gaat hier inderdaad om de 7605H.
Met de CI Module was ik verder al bekend, alleen vind ik het vreemd dat je bij een rechtstreekse coax-verbinding geen HD-televisie kan kijken (op Ned1 na dan), maar wel SD-televisie. Terwijl het met een tussenkomst van iets wel kan (met dezelfde coax-kabel).

@firedrunk: Haha, ja dat kan, en ga ik zo ook zeker doen! maar ik ben gewoon benieuwd of het mogelijk is of niet, aangezien ik wel SD-televisie kan kijken via de coax-kabel zonder tussenkomst van een decoder of module.

[Voor 9% gewijzigd door Gon1234 op 23-06-2011 16:00]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 15:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gon1234 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:57:
Met de CI Module was ik verder al bekend, alleen vind ik het vreemd dat je bij een rechtstreekse coax-verbinding geen HD-televisie kan kijken (op Ned1 na dan), maar wel SD-televisie. Terwijl het met een tussenkomst van iets wel kan (met dezelfde coax-kabel).
Klopt niet, bovenstaande moet zijn dat je geen digitale tv kunt kijken zonder CI-module (digitale tv is zowel in HD als SD, wat afhankelijk van de zender is). Analoog (altijd SD) werkt uiteraard wel zonder CI-module. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Gon1234 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:57:
ja het gaat hier inderdaad om de 7605H.

@firedrunk: Haha, ja dat kan, en ga ik zo ook zeker doen! maar ik ben gewoon benieuwd of het mogelijk is of niet, aangezien ik wel SD-televisie kan kijken via de coax-kabel zonder tussenkomst van een decoder of module.
Op de kabel zitten zowel de analoge signalen als de digitale signalen. Zonder DVB-C decoder en CI+ kun je natuurlijk gewoon nog de "ouderwetse" analoge zenders van de kabel plukken. Als ik het zo lees is NL1 HD niet beveiligd en zit je voor de rest vrolijk naar de analoge SD kanalen te kijken. Met een CI+ kaartje moeten de andere digitale kanalen ook beschikbaar komen, aangezien NL1 HD wel werkt. Je TV heeft dus een werkende DVB-C decoder en heeft dan alleen nog een CI+ module nodig voor de beveiligde kanalen.

• Gon1234
Oke bedankt, het is duidelijk, het kan dus gewoon niet op deze manier. en mocht ik toch HD willen kijken zonder tussenkomst van een decoder, dan zou ik een CI+ module moeten kopen :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zonder losse decoder.

ook met een ci+ module gebruik je de (ingebouwde) decoder in je tv

ja gewoon dat ci+ ding kopen en gaan met de banaan

[Voor 21% gewijzigd door Fish op 23-06-2011 20:04]

Iperf

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit probleem lijkt me opgelost. Op de website van Ziggo staat ook het een en ander over het gebruik van die CI+ module, lees dat vooral eens door :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee