Toon posts:

Geen Samba met experiabox

Pagina: 1
Acties:

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 20:24
Sinds ik de nieuwe Arcadyan ARV7519i Firmware Version:01.01.211 experiabox kan ik geen verbinding meer krijgen met mijn samba server.

Er zijn 2 dingen veranderd. De Arcadyan heeft geen DNS server voor het lokale netwerk, zoals de Speedtouch 780i wel had en de IP range is ipv 192.168.1.xxx nu 192.168.2.xxx

Ik heb het aangepast, maar zonder resultaat zelfs op IP niveau kan smb://ip/ op mac of \\ip\ kan ik de samba server niet meer bereiken. Wat zie ik over het hoofd?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
#super samba config
#======================= Global Settings =====================================
[global]

workgroup = WORKGROUP
guest account = share
netbios name = Quark
server string = Quark
hosts allow = 192.168.2. 127.

# logs
log file = /var/log/samba/%m.log
max log size = 5000

# voor de snelheid
dns proxy = no
socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_RCVBUF=65536 SO_SNDBUF=65536 SO_KEEPALIVE

# rechten
force user = share
create mask = 0775
force create mode = 0775
force security mode = 0775
directory mask = 0775
force directory mode = 0775
force directory security mode = 0775
security = SHARE

[www]
path = /home/share/web
read only = No
guest ok = Yes

[backup]
path = /home/share/backup
read only = No
guest ok = Yes

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2022

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

High Quality king schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:21:

[code]
...
hosts allow = 192.168.2. 127.

# logs
...
Weet je zeker dat dat de goeie notatie is? Zie http://www.samba.org/samba/docs/server_security.html

Is je interface IP adres ook veranderd?

Probeer je dit via LAN of over je WAN te bereiken?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• High Quality king
Jeetje wat dom van mij. Ik had in Samba de range aangepast waarin het nieuwe modem werkt (van 192.168.1.0/24 naar 192.168.1.0/24), maar dat moet ik in mijn firewall (iptables ook doen natuurlijk). |:(

Opgelost dus.

• High Quality king
Notatie mag zo, bedankt voor je hulp.
webfreakz.nl schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:40:
[...]

Weet je zeker dat dat de goeie notatie is? Zie http://www.samba.org/samba/docs/server_security.html

Is je interface IP adres ook veranderd?

Probeer je dit via LAN of over je WAN te bereiken?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee