• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
Betse tweakers ,

Ik zit met een nogal vaag probleem!Sinds kort heb ik een Asrock 890gx extreme 3 met een 1090T en 8 gb Hyper x!Dit geheel word gevoed met een 850 ocz voeding en een coolermaster stacker nvidia edition!maar nu het probleem!

Zodra ik met prime95 de stabiliteit ga testen gaat alles prima alleen het voltage van de cpu loopt niet helemaal lekker met wat er in de bios word weergegeven!Op dit moment heb ik die in de bios op 1,375v staan voor de cpu maar zodra ik hem stress gaat hij (in cpu-z) naar 1,520v!Dit is een nogal groot verschil waardoor ook mijn tempratuur van de cpu direct naar de max klimt!(64 graden).Aan de hand van de cpu temp ga ik er op dit moment vanuit dat het voltage wat word weergegeven in cpu-z de juiste is!AMD Q&C staat disable , turbo disable en multiplier op 18(3600 MHz)

Maar hoe kan ik dit controleren om het zeker te weten?

mvg

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Wat is je voltage in idle? Ligt dat ook zoveel hoger dan de ingestelde waarde? Heb je LoadLine Calibration aanstaan? Dat zorgt er namelijk voor dat je vcore onder load wat omhoog gaat.. Alleen een verschil van ~1.4 naar 1.52 is echter niet daardoor te verklaren.. Zijn er nog andere instellingen waar je mee hebt gespeeld?

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 11:00
Uh kan je niet gewoon je voltage op manual zetten? Het gebeurt toch alleen bij auto voltage assign dat de voltage zo drastische kan veranderen.

Als het op manual is gaat het gewoon vanzelf opnieuw opstarten als het instabiel wordt

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Leek me dat ie dat al had gedaan..
Daniel0416 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:59:
Op dit moment heb ik die in de bios op 1,375v staan voor de cpu

• Daniel0416
Heb idd het voltage op manual gezet.Na nog een testje op 1,300v in de bios is deze in cpuz 1.448 onder max load!Ook is het errug lastig om de cpu over te klokken!3600 mhz stabiel is al bijna niet te doen terwijl de cpu stock met turbo ook op 3600 mhz draait.

Tevens als ik de cpu op 3,6 GHz zet met een voltage in cpu-z op 1,448 en stress hem met prime95 dan zit hij ook al tegen de max temp aan!Vind het allemaal een beetje raar!Cpu cooler is de scythe samurai ZZ

[Voor 3% gewijzigd door Daniel0416 op 23-06-2011 18:21]

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Die koeler is nou ook niet dat je zegt high end of iets :p. Als je dat ding serieus wat verder wil klokken zul je toch een grotere/betere koeler moeten aanschaffen. X6'en worden gewoon een stuk warmer dan hun 4-kernige broertjes..

Dat neemt echter niet weg dat je CPU met die spanning wel stabiel zou moeten zijn op die snelheid.. De meeste 1090T's halen tog wel 4 Ghz op 1.4-1.45v. De mijne doet 4.1 op 1.452v en deed op ~1.35v 3.8 GHz en dat is helemaal niet ongewoon voor die dingen.

Dat doet me dan ook vermoeden dat er iets anders is dat je instabiliteit veroorzaakt. Heb je wel eens met alles op stock 8u prime/memtest86+ gedraaid oid? En overklok je met de multiplier of via HT-ref klok verhoging?

• Daniel0416
Ik klok over via de multiplier.Op 3,4GHz loopt hij stabiel!8uur prime95 met 1,448 max voltage!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Daniel0416, ik heb precies hetzelfde voltage, en wel een aftermarket cooler(en ik heb 1.448 op 3.8GHz)

Faust2016, ik heb wat rondgezocht op google en daar staat dat de 1090T makkelijk 1.55V kan hebben, dus ik neem aan dat er met 1.448 niks mis is?(Let op, ik draai hem niet op 3.4GHz maar op 3.8GHz'

If it ain't broke, don't fix it

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee