Meerdere Quake clients op 1 bak mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zeer snode plannen met mijn (ff opscheppen >:)) 6-way Pentium II Overdrive 333 bakkie.

Ik wil daarop meerdere Quake 1/2/3 clients naast elkaar draaien, maar dan moet elke Quake dus een aparte muis en keyboard hebben. Bij voorkeur heb ik dan ook nog een extra console voor andere dingen (hardware/software monitoring, stats etc.).

Welk OS support dit? Ik neem bij voorkeur Linux aangezien ik daar veel (aangename) ervaring mee heb. Of kan ik op de 1 of andere manier 2 (Linux) kernels naast elkaar draaien?

Of support XFree86 4.0 meerdere consoles? Dan is mijn probleem opgelost.

Het enige wat ik zeker weet is dat het USB apparatuur moet worden (iemand een beter idee?), en dat ik zat PCI slots heb (2x4 slots, 2x133MB/s) maar verder tast ik volledig in het duister.

Alvast/Toch bedankt!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

bluuaaah!!!

is dit niet meer iets voor het Onzin forum? ;)

(ik geef een andere keer wel weer een nuttig antwoord.. maar dan wel op een andere vraag.. deze shit gaat nergens over :))

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• N8w8
  • Niet online
Samengevat vraag ik of er OSen zijn die meerdere consoles (oftewel meerdere keyboards en muizen (ja en monitors maar dat spreekt voor zich ;))) supporten, en geef wat aanvullende info.

Waarom gaat "deze shit" nergens over :?

• N8w8
  • Niet online
Sorry, ff omhoog halen.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan met linux (en waarschijnlijk ook BSD) consoles aansluiten op seriele poorten. Dus zie een multicom-kaart (kaart met 8 of meer com-poorten) te pakken te krijgen...

• Bigs
  • Niet online
Ja, en dan ttyquake :)

Geloof niet dat serial consoles veel grafische mogelijkheden hebben.

• N8w8
  • Niet online
hmz
Misschien kan t wel met seriele terminals, als ik wat symlinkjes leg in /dev, en per console een framebuffer aanwijs in de login scripts.

Pff wat n gedoe. Maar het moet kunnen!
Anders duik ik wel de quake src in, of schrijf ik n eigen getty.

Bedankt voor de bijdragen :)

Verwijderd

n8w8 jij hebt vind ik de vetste pc van heel t.net :9~ maar wat zijn de specs precies en tty quake is denk de oplossing :)

• N8w8
  • Niet online
Hm, ik ken nog 1 Tweaker die dezelfde computer heeft, maar dan MET kast (het is hier nu n oerwoud van losse voedingen ;)).

Hier staat n hoop over dat ding (documentatie, ouwe reclamefolders etc), wel veel dead links.

Hij heeft 6 socket 8s (voor de Pentium Pro), en atm zitten er 6 Pentium 2 Overdrives op 333mhz in (met 512kB fullspeed L2 cache, dus sneller dan de celeron 333 en de (theoretische) pentium 2 333).

Er kunnen 16 ECC EDO DIMMs in van 50ns en 256MB, voor n totaal van 4GB, met 4-way memory interleave.

Verder heeft ie (natuurlijk) onboard SCSI (maar daar weet ik verder niks vanaf; hangt nu ook tijdelijk IDE in) en onboard IDE.

Hij heeft 2 PCI buses van elk 133MB/s en elk 4 slots, en 1 EISA bus met 5 slots (soort ISA maar dan 32-bit, 33MB/s)

Er kunnen 11 voedingen aan, en hij slurpt standaard ~500 a 700W.

Hij is 37x50x12cm groot.

Verder nog wat andere kleine dingetjes (10 heartbeat/power leds, I2C bus enzo).

euhm... ben ik iets vergeten? Oja,
Het was eind 1997 het snelste single-board x86 moederbord op Aarde >:)
-----
ttyquake en seriele terminals was trouwens niet echt mijn voorstelling van "meerdere quake clients op 1 bak" ;)
moet maar ns kijken naar meerdere framebuffers enzo.
Pagina: 1