• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:00
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende.

Ik ben voor mijn werk een PC in orde aan het maken. Deze PC is bedoeld voor de bezoekers in een open ruimte van het gebouw, zodat deze wat kunnen internetten, misschien een word documentje kunnen openen e.d.
Maar ik wil deze pc verder zoveel mogelijk afschermen zodat er niet mee gekloot kan worden.

Ik zat zelf aan de volgende dingen te denken.
- Taakbalk verwijderen
- Windows toets + R (Uitvoeren) en Windows toets + E (Computer) disablen
- Verbinding met NAS uitsluiten
- Enkel dus wat snelkoppelingen op het bureaublad die uitvoerbaar zijn

Dit allemaal moet voor 1 gebruiker geldig zijn, met een Admin account wil ik nog gewoon alles kunnen doen.

Misschien is er wel een programmaatje die dit allemaal mogelijk maakt.

Ik heb google al geraadpleegd, maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Ik hoop dat iemand van jullie mij een beetje op weg kan helpen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 15:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan via Grouppolicy een hoop regelen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat had je wel gevonden dan? Volgens mij moet je gewoon zoeken daar "kiosk pc" en vanaf daar kom je vanzelf op het juiste spoor.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 10:24
Policy maken voor deze gebruiker. Local policy zou ik wijzigen dan en proberen.

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:20

Yintha

We'll stay gold forever

http://www.sevenforums.co...p-policy-editor-open.html

[Voor 64% gewijzigd door Yintha op 23-06-2011 13:30]

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:00
Wat ik vergeten te vermelden was, is dat er geen Active Directory aanwezig is op dit netwerk. Het is gewoon een standalone PC.

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Jokuh schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:28:
Wat ik vergeten te vermelden was, is dat er geen Active Directory aanwezig is op dit netwerk. Het is gewoon een standalone PC.
run > gpedit.msc

• warlord01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
O nog wat stand alone is relatief als je een connectie hebt met internet. Ook dat is een een netwerk!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

warlord01 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:30:
O nog wat stand alone is relatief als je een connectie hebt met internet. Ook dat is een een netwerk!
en op mijn stage zeggen ze altijd dat ik te laat ben, ik ga graag een kwartiertje poepen als ik aankom.
/autist

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Is wel in het engels, maar in de volgende link staan een hoop policies die je kan inzien : http://www.microsoft.com/...x?displaylang=en&id=25250

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:23
Vroeger (onder Windows XP) kon je gebruik maken van een Microsoft programma genaamd, Windows SteadyState. Hiermee kan kon je alles wat jij als eisen hebt. Helaas heeft Microsoft besloten om dit programma niet meer voor Windows 7 uit te brengen.

Een interessant topic met mogelijke alternatieven Link

[Voor 6% gewijzigd door Farg0 op 23-06-2011 13:37. Reden: extra link toegevoegd]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee