Toon posts:

Auto speaker doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 21:11
Beste tweakers

Sinds afgelopen week heb ik nieuwe paar speakers gehaald voor mijn Volkswagen Lupo 1.2tdi 3l, omdat bij de achterbank al kabels en een plek zit om deze speakers te monteren vond ik het proberen wel waard.

Speakers komen binnen en ik sluit ze aan, helaas gebeurt er niks... de speakers willen niks doen. Nu bedacht ik mijzelf dat ik nog speakers op mijn hoedenplank had, dus ik knipte die kabel door en sloot de nieuwe speakers erop aan en alles deed het perfect.

Echter eenmaal aangesloten deed het alles perfect maar naar 10 seconde was alles weer weg, radio/cd-speler ging aan maar kwam helemaal niks uit qua geluid. Eenmaal aangesloten in een andere auto, kwam er wel weer geluid uit, sloot ik het terug aan op mijn lupo.... was er weer niks... toen keek ik naar de speakers, en zag dat waar de kabel is aangesloten, tegen de metaal aan zat, toen ik de speakers paar cm verschoof kwam alle geluid netjes weer terug. Mooi probleem opgelost.

Afb met uitleg

niet dus...

Mijn dashboard verlichting deed het al een paar dagen niet meer (sinds ik de speakers had aangesloten) , terwijl gewoon alle zekeringen intact waren, naja ik had wel wat grotere problemen aan mijn hoofd dan dashboard verlichting... anyway gisteren terwijl ik een leuke nummer draaide op mijn cd-speler , deed ik de volume omhoog, terwijl ik dit deed... viel mijn cd-speler uit en ging niet meer aan.

Eenmaal thuis gekomen heb ik de nieuwe speakers ontkoppeld en wat mij opviel was dan mijn dashboard verlichting het gelijk weer deed... maar mijn cd-speler blijft dood. Dan maar even de zekering verwisseld achter de cd-speler ( deze was niet gesprongen of door gebrand ) en ook de zekering onder de stuur verwisseld ( ook allemaal intact / niet gesprongen/doodgebrand ). Maarja de cd-speler doet nogsteeds helemaal niks.

Om echt totaal uit te sluiten of mijn cd-speler gewoon de geest had begeven, heb ik de cd-speler even gemonteerd in een andere auto en ja hoor, de cd-speler doet het weer perfect... sluit ik het weer aan in mijn lupo 3l.... niks nada. Het wilt gewoon niet opstarten.

Ik denk zelf dat de magneet achter de speakers voor problemen met de dashboard verlichting veroorzaakte.

Nu vraag ik mij af... hoe kan ik er weer voor zorgen dat mijn radio/cd-speler het weer doet ??

LET OP -- AFBEELDINGEN MET UITLEG
De standaard volkswagen kabels, en de plek om het te monteren, de volkswagen kabel had ik doorgeknipt om het aan te sluiten op mijn speakers maar het werkte niet... dus ik heb deze kabel ( zonder het dicht te tapen... ) terug in de gat gestoken. Deze kabel is niet meer gebruikt geweest.

Tijdelijke staan de speakers zo, moet nog andere kapjes vinden waar ik een gaatje uit kan zagen

de kabels:

Ingezoomed kabels:

Hoe het nu zit:

De zekeringkastje

De kabels aangesloten

tl;dr versie
eerst doet de cd-speler wel maar speakers niet
Dan doet alles het goed voor een weekje
Nu doet de cd-speler het niet meer ( krijgt niet genoeg stroom )

Conclusie van Probleem: de cd/radio speler gaat niet meer aan ( oftewel krijgt geen stroom ).

[Voor 24% gewijzigd door FireBladeX op 23-06-2011 15:08]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Misschien maken de kabels ergens sluiting?

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:04
Idd, op de laatste foto zie je dat er met de bedrading 'geklust' is. (tape)

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

En met het erin en eruit halen van de radio/speakers, kan er ergens sluiting onstaan zijn.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 21:11
en hoe zou ik dan te werk moeten gaan om te checken of het door sluiting komt? Ik ben namelijk nog een grote newb op dit gebied.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:48
Het feit dat de dashboardverlichting opeens uitging is natuurlijk machig vreemd. Misschien zijn de "kabels die naar achter lopen" wel op een verkeerde manier aangesloten op je ISO stekkers. Op een ISO stekker zitten bijvoorbeeld ook pinnetjes voor het dimmen van de verlichting van de radio. Misschien zit daar de massa van een speaker op ofzo.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee