Mijn i5 750 is idle 35 graden en onder full load na 20 minuten linx slechts 41 graden??? Ik gebruik een Artic Freezer 13, waarschijnlijk krijg ik nu reacties van "Wees er maar blij mee" en "Had ik dat maar", echter vind ik dit nogal verontrustend. Is de sensor misschien kapot? Draait op stock trouwens.
Sensor kan stuk zijn, sensor kan verkeerd uitgelezen worden. Mogelijkheden genoeg.
Wat je wel kunt doen is de boel flink stressen (voor minstens 20 minuten) en zelf aan het koelblok voelen. Voelt het heet dan is het niet goed, voelt het koud dan is het nog minder goed, en moet je je koelblok hermonteren. De sensors in je processor zijn zo afgestemt dat als de processor uitschakelt bij een T-max of langzamer gaat draaien bij een temperatuur onder T-max. Dat gebeurt automatisch en zorgt ervoor dat je processor niet in rook opgaat. Geen zorgen dus. Bovendien heb je daar gewoon garantie op
Wat je wel kunt doen is de boel flink stressen (voor minstens 20 minuten) en zelf aan het koelblok voelen. Voelt het heet dan is het niet goed, voelt het koud dan is het nog minder goed, en moet je je koelblok hermonteren. De sensors in je processor zijn zo afgestemt dat als de processor uitschakelt bij een T-max of langzamer gaat draaien bij een temperatuur onder T-max. Dat gebeurt automatisch en zorgt ervoor dat je processor niet in rook opgaat. Geen zorgen dus. Bovendien heb je daar gewoon garantie op
Grote vraag is... waar meet je de temperatuur mee.
Als je dat met coretemp of realtemp doet dan is het inderdaad erg aan de lage kant.
Als je dat met coretemp of realtemp doet dan is het inderdaad erg aan de lage kant.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Freezer word een klein beetje warm, maar zeer beperkt aan de onderkant, nooit problemen mee gehad nog haperingen nog instant utival.
Met dat tooltje die bij de BBF komt, zo'n OC dashboard en speedfan zelf.
O, zie nu zelfs dat ie naar 3200 Mhz springt bij load/
Met dat tooltje die bij de BBF komt, zo'n OC dashboard en speedfan zelf.
O, zie nu zelfs dat ie naar 3200 Mhz springt bij load/
[ Voor 32% gewijzigd door Thomg op 23-06-2011 12:38 ]
Zo uit mijn hoofd heb ik deze proc ook alleen dan op een ander MB maar dit is een redelijk normale temp volgens mij. ik haal dit ook met stressen. de koeler is echter wel een mugen 2 rev. b
Klopt prima hoor, mijn Q9550 is nog van een oudere generatie en die is standaard 40 en loaded 51 graden.
Dus met een i5 verwacht ik niks anders dan jouw temp's
Speedstep staat misschien aan ?, dat hij in een slowmo modus gaat als je niet veel doet en als je veel doet hij meer gaat doen.
Dus met een i5 verwacht ik niks anders dan jouw temp's
Speedstep staat misschien aan ?, dat hij in een slowmo modus gaat als je niet veel doet en als je veel doet hij meer gaat doen.
[ Voor 29% gewijzigd door Mektheb op 23-06-2011 12:39 ]
socket 1156 produceert sowieso neit zo veel hitte, dus volgens mij klopt het wel.
Ik krijg ongeveer dezelfde temps(in de winter) met een amd x4 955 op 4ghz, met scythe mugen, dus het zijn niet echt extreme temps.
Ik krijg ongeveer dezelfde temps(in de winter) met een amd x4 955 op 4ghz, met scythe mugen, dus het zijn niet echt extreme temps.
Ok, toch een opluchting dat ik dat weet 
Thom
Thom
@Thomg, bij goede koelers krijg je hele lage temperaturen, zeker als je ook goede casecooling en airflow hebt.
Bij mij draait bij opstarten de eerste paar minuten zelfs de cpufan van Scythe Mugen 2 revB niet eens(start niet onder de 30 graden)
Kwam ik achter door cpufanfailure alarm aan te zetten, meteen bij opstarten al hoop toeters en bellen.
Bij mij draait bij opstarten de eerste paar minuten zelfs de cpufan van Scythe Mugen 2 revB niet eens(start niet onder de 30 graden)
Kwam ik achter door cpufanfailure alarm aan te zetten, meteen bij opstarten al hoop toeters en bellen.
[ Voor 17% gewijzigd door Jerdek op 23-06-2011 16:08 ]
Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.
Pagina: 1