Pent II 350 wel of niet OCen

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Sinds 1 jaar nu een pc middels een pc project van bedrijf.
Een IDE systeem.
Mobo: Asus P2B 440 BX
Pent II 350
128 MB Intern geheugen.
Asus v3800 ultra tnt2
verders een philips brandertje en a-open cd rommeke Plus Quantum firebal met 6.2 GB
Dat in een midi tower met geen opties voor
extra fannetjes achterop.Ik heb wel de kast open staan.De cartridge voelt wel minder warm aan .

Heb geprobeerd mijn Pent II wat meer Mhz te
geven FSB op 115 en haalde 400<Mhz
windoos 98se booten zonder problemen,
maar zodra Quake3 opgestart word dan zegt ie
bekijkt het.Mijn vraag gaat het wel of niet,
met de spullen die ik heb,want op sommige sites lees ik dat het wel moeilijk is om een pent II 350 te over klokken is .
wat ik ook nog niet weet wat is een Coppermine??
als er extra koeling moet worden aangebracht.
draaien deze extra voorzieningen dan op de voeding die in je pc kast zit??. EEn heel verhaal weer. hehehe :=)

Verwijderd

Neem aan dat je 100Mhz geheugen heb?
Het succes bij overklokken hangt van een aantal zaken af.

Eerste bottle-neck is je geheugen. Je proc. draait op 100mhz. Wil je leuk met de p2 350 overklokken dan heb je 133Mhz geheugen nodig.

Wat je dan ook nodig hebt is een mobo wat een aantal leuke busspeeds heeft boven de 100mhz, zoals 117, 124, 133, of hoger. Moet je effe je mobo-boekje lezen.

Volgende probleem is je agp videokaart. Als je op een hoge fsb loopt bij de meeste bx-mobo's, kan dat voor problemen zorgen met je videokaart. Die wordt dan gefrituurd.
Heeft te maken met je agp-divider.

Heb zelf een 350@467 lopen. Mobotje met een oude via-chip, 133MHz geheugen, pci-videokaart en IBM schijf.

coppermine = Pentium III. Extra koeling draait op stroom van je voeding. Tsja, moet toch ergens vandaan komen?

• Macaco
Dus als ik het goed begrijp,Bottle neck
kan ik oplossen door er een geheugen reepje
bij te prikken.er zit er nu een in van 128MB
dus geen 133MB
En mijn processor draait inderdaad op die
100Mhz
Ik denk ook inderdaad dat het gtootste probleem voor mij die agp kaart is.
ik heb nog wel een monster fusion kaartje
leggen maar weet niet of ik die in een pci slot kan prikken.mot ff kijken dan.
mijn mobo kan ik wel busspeeds maken van boven de 100Mhz heb geprobeerd op 115FSB
maar Quake3 spelen ging niet.
ieder geval bedankt voor je info jam'ha
Volgens mij ben je ook motor liefhebber.

Verwijderd

kan makkelijk mits je geheugen het aankan. De p2b redt het zowiezo tot 150 mhz bus. Je hebt een tnt2 kaart zei je, dus ik neem aan dat op je kaart een jumper zit van agp 2x tot 4x. Als je begint met opvoeren ( WEL koelen ) en bij bepaalde bus mhz houdt de tnt2 op zet dan je agp op 4x ,je zult zien dat hij dan wel doorloopt. Het enige probleem vormt eigenlijk je geheugen, Zet daar eens een paar koelers op als ze het niet trekken bij bussnelheden van 133 of hoger. Ik heb 2 bijna exacte systemen van huisgenoten stabiel lopen op 525 mhz en dat is toch wel een nette snelheid :) succes

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
er zit er nu een in van 128MB
dus geen 133MB
Zeg, die 133 die yam'ha bedoelde is niet de geheugenhoeveelheid, maar de snelheid waarop het geheugen draait.

Je hebt 64/128/256/512 mb dimmetje met 100/133 Mhz snelheid.

Jij hebt een 100 Mhz dimmetje en vaak als je met de snelheid van je moederbord boven de snelheid van je geheugen komt dan gaat je pc raar doen, bij sommige geheugenmodules kun je dit wel doen, is gewoon een kwestie van proberen.

Ik zou in jou geval, als je dat wilt tenminste, bij de pcboer een dimmetje gaan halen van 128 mb pc133 (pc133 staat voor de snelheid v. h. geheugen), dan zou hij in principe verder geclockt moeten kunnen worden.

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Ik zal niet zeggen dat je meteen moet gaan overklokken maar mijn p2 350 draaide in windows 2000 beta 3 zonder enig probleem op 470 Mhz, dit deed ie gewoon met de originele koeler, en 100 mhz geheugen op een gigabyte 6bxc moederplankje, da was best leuk.
Nu draaik w2k nl full en nu crasht ie op 470 Mhz zodra ik een grote applicatie opstart.

Verwijderd

Al met al verwacht ik geen problemen met een FSB tot aan de 112mHz (AGP etc.). Wat wel weer heel belangrijk is, is de koeling. Je kan er een andere koeler (heatsink + fan) opzetten. Bijvoorbeeld een Alpha of Arcitic Circle. Je bent dan wel genoodzaakt je secc1 behuizing eraf te gooien.

Greetinz

Newt

• Macaco
WooW ineens een berg reacties first off all
allemaaal waanzinnig bedankt.

Ik heb eens goed gekeken met de zak lantaarn
en inderdaad ik zie een jumper op mijn grafische kaart die ik dus een keer kan verzetten dit is dus niet de agp divider waar ze het wel eens over hebben?

Dit gaat ik zeker doen even naar de pcboer
om een dimmetje 128/pc133 te kopen.
in mijn geval nu heb ik wel 128MB maar niet die pc133? als ik het goed begrijpt.

Oh ja extra koelers op het geheugen woow
moet ik ff spitten op de site www.computernerd.com
En betreft extra koeling voor mijn agp kaart
daar zit al een fannetje op maar ik begrijp uit jullie info das niet afdoende hij hangt op zijn kop die kaart. En eigenlijk kan die warmte slecht weg.Warmte komt nu op geluids kaart terecht.

Dus als ik AGP 4× moet instellen gebeurt dat met jumper op grafische kaart zelf

Er stond ook iets over je secc1 behuizing eraf te gooien is dat waar nu het standaard fannetje op mij Pent in zit of bedoellen
jullie de gehele Cartridge er af halen??
Van de PentII.

Ik zag trouwens ook een mooie koeler voor pentII met drie fannen erop twee naast elkaar en een eronder. Als ik mijn Pent II350 op 525 kan krijgen das helemaal niet verkeert. wel leuk. Grtz

Verwijderd

gewoon al het plastic van je cpu slopen totdat je alleen printplaatje overhoud. En die jumper op tnt2 is naar ik aan neem de agp2x/4x jumper. FF proberen dus , maar de cache jumper zit op mb

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16
p2 350 is goed te oc'en... die van mij draait op 140 mhz fsb (en ik heb, puur toevallig, precies dezelfde videokaart, en ook 128 mb geheugen, 100 mhz)
Ik heb alleen wel een ander mobo: Abit BE6
P2 350@490 speelt een stuk lekkerder dan op 350 :)

Verwijderd

O ja, Newbie voor coolers van diverse smaken, maar wel kwaliteit kun je ook bij OC-shop terecht, moet je ff hun nog in constructie zijnde site in de gaten houden...

En voor je geheugen heb je geen coolers nodig...(ik denk dat je dat verkeerd begreep,
je krijg ook ineens zoveel informatie voor je kiezen!) ;)
Pagina: 1