Toon posts:

CMS systeem advies

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 12:00
Hallo,

ik gebruik al een tijdje wordpress, ik snap dit nu behoorlijk en wil graag wat andere cmssen leren kennen. Laatst wilde mijn vader een website hebben waar veel dezelfde content werd herhaald. Nu deed ik dit met nieuwe paginas in WP maar echt netjes was dit niet.

Het zou het mooist zijn als hij op klik nieuw konijntje kan klikken en dan een konijntje kan toevoegen. WP is hier niet het mooiste cms voor. Nu ben ik al geruime tijd op zoek naar een geschikt cms. Maar tot mijn spijt nog niet het geschikte vinden.

Hebben jullie misschien een tip voor een cms wat goed past bij bovenstaand voorbeeld?

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20

Rhapsody

In Metal We Trust

Je verhaal met konijntjes is een beetje heel erg onduidelijk :-) Wat bedoel je? Waarom is Wordpress niet geschikt?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Als je met verschillende CMS'en wil spelen kun je toch gewoon van elk van die CMS'en een online demo bekijken? En mocht je lokaal willen stoeien dan kan ik je de web platform installer wel aanbevelen (Windows). Daarmee kun je met een paar simpele muisklikken een compleet CMS installeren op je lokale bak om er mee te stoeien.

Je zult voor jezelf een lijst(je) van eisen die je stelt aan een CMS moeten opstellen en op basis daarvan een beslissing moeten nemen welk(e) CMS(en) in aanmerking komen voor een testdrive. En dan kun je prima zelf beslissen welk CMS je het best bevalt.

[Voor 45% gewijzigd door RobIII op 23-06-2011 12:16]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 12:00
Haha idd, misschien beetje kort door de bocht.

Maar met wp kan je idd heel gemakkelijk pagina's toevoegen, maar dan is het stylen van de verschillende onderdelen lastiger. Alles staat namelijk in de content div. Ik wil dat ik een konijntype konijn kleur konijn oogkleur etc kan invoeren in het cms en deze dan mooi weergeven op de voorkant.

Dus eigenlijk de inhoud in verschillende tabellen inladen ipv alles in 1 tabel.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BasZer schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:13:
Maar met wp kan je idd heel gemakkelijk pagina's toevoegen, maar dan is het stylen van de verschillende onderdelen lastiger. Alles staat namelijk in de content div. Ik wil dat ik een konijntype konijn kleur konijn oogkleur etc kan invoeren in het cms en deze dan mooi weergeven op de voorkant.
RobIII schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:09:
Je zult voor jezelf een lijst(je) van eisen die je stelt aan een CMS moeten opstellen en op basis daarvan een beslissing moeten nemen welk(e) CMS(en) in aanmerking komen voor een testdrive. En dan kun je prima zelf beslissen welk CMS je het best bevalt.
;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 23:05
Zelf kan ik Silverstripe aanraden, erg flexibel en simpel PHP CMS met een (imho) geniaal templating systeem. Zo'n templating systeem ben ik eerder nog niet tegengekomen in een CMS. Vereiste is wel dat je een klein beetje van PHP afweet.

Maar aangezien je verder ook geen specifieke wensen plaatst, zal ik je ook moeten doorverwijzen naar CMSMatrix.

• Bertjebier
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 15:22
Wat die jongen bedoelt is dat je in het cms een database met konijnen aanmaakt.
Als het konijnenhok (database) vol met konijnen zit, dat de bezoeker van de site de konijnen per kleur, ras, type kan filteren.

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 23:05
Hij wilt dus een object-georienteerd CMS waarbij hij zelf een object met class Konijn aan kan maken. Silverstripe voldoet in mijn ogen dan prima.

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
Er vast wel een konijnen module voor Drujoompress ;)

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Goed; het is hier geen HK en TS mag een nieuw topic openen als 'ie concrete eisen heeft vastgesteld en er met voorgenoemde tips/links niet uit komt. We kunnen hier wel allemaal ons favo CMS'je gaan roepen (en dat zijn er nogal wat); maar zolang TS niet duidelijk heeft waar 't aan moet voldoen (en waar niet aan) schieten we er niets mee op en wordt dit een opsomtopic waar we niet op zitten te wachten hier ;)

[Voor 60% gewijzigd door RobIII op 23-06-2011 15:01]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee