Toon posts:

Samsung plasma binnen garantie, geen reparatie

Pagina: 1
Acties:

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10-2019
Op 25 november 2009 een Samsung PS63B680 plasma TV gekocht. In januari 2010 constateerde ik een behoorlijk irritante brom/zoem tijdens het kijken naar programma's. De brom wordt luider naarmate het beeld lichter wordt. Bij een geheel wit beeld, is het het meest hoorbaar.

Gebeld met de winkel waar ik de TV heb aangeschaft, zij raadden mij aan om met Samsung te bellen. Nu weet ik (en ben ik ook van mening) dat ik niets te maken heb met een fabrikant, omdat ik het toestel in de winkel heb gekocht. Aangezien de winkelmedewerker vertelde dat je op deze manier veel sneller geholpen wordt, heb ik ermee ingestemd en heb ik Samsung gebeld. Probleem toen voorgelegd en mij werd een telefoonnummer gegeven van een reparatiefirma.

Een monteur van deze firma is op 11 januari 2010 bij mij thuis geweest en heeft een decibelmeting gedaan, op dat moment heeft hij de testpagina (in de TV zelf) laten weergeven. (Een foto van een strand oid.)

Conclusie was dat de geluidssterkte 30 tot 33dB bedroeg, bij "normaal" gebruik. Volgens de monteur valt dit binnen de (Samsung)norm van maximaal 35 dB. Prima dan.

Dat ik op verschillende fora lees dat veel mensen dit probleem hebben, met hetzelfde of een ander toestel van Samsung, en dat dit kan worden opgelost/gerepareerd, maakte niet zoveel uit...

Echter, al enkele weken heb ik het idee dat het geluid harder is geworden. Ook, en dat vind ik veel erger, heb ik last van horizontale lijnen door het beeld, van links naar rechts over de gehele breedte. Dit zijn balken van ongeveer 5-7 cm hoog en verschillen in kleur. Dit valt het meest op bij witte of lichte achtergronden. (Zie foto's)

Wie wel eens National Geographic kijkt, weet dat als een reclameblok komt, er een witte/creme achtergrond is met daarin het gele NGC logo. Dit logo loopt ook uit naar rechts. Dit zie ik bijvoorbeeld ook bij RTL4 als ik 's ochtends het nieuws kijk, dan heb je linksbovenin een klok die doorloopt naar rechts.

Wederom contact gezocht met de winkel waar ik het toestel heb aangeschaft en zij raadden mij wederom aan om direct Samsung te bellen. Zo gezegd zo gedaan en uiteindelijk kwam ik weer uit bij de reparateur.

Een servicemonteur van deze firma is bij mij langsgeweest en vertelde mij dat het geluid wel meeviel en dat de balken/strepen in het beeld "bij een plasma horen". Dit heb ik tegengesproken door te vertellen dat op m'n slaapkamer een 42" Samsung plasma hangt, van 2005 die dit probleem niet heeft, (ook de bromtoon niet) en m'n vader heeft een 50" Samsung plasma waar dit probleem ook niet voorkomt.

Vervolgens gaf hij aan dat het waarschijnlijk een kwestie van inbranden was. Nu weet ik wat inbranden is en daar ben ik het dus ook niet mee eens. Overigens zit in het menu van de TV een optie om een soort schuifbalk van links naar rechts over het beeld te laten schuiven om ingebrande delen te verwijderen uit het paneel. Deze balk heb ik voordat die monteur kwam al een uur of 8 laten draaien...

Toen de monteur mij vroeg hoe lang ik die balk over het beeld had laten lopen en ik daar op antwoordde, zei hij dat 8 uur te weinig was en dat Samsung 24 tot 48 uur aanraadt... (WTF??) Kort en goed, monteur weg en ik de balk 30 uur laten draaien. Uiteraard was het probleem daarmee niet opgelost.

Wederom gebeld met die firma en m'n TV is opgehaald op 16 juni. Aangezien het best een zwaar toestel is (63-inch) heb ik de monteur even geholpen met de TV in zijn VW Transporter zetten. Daar had ik al m'n bedenkingen bij, aangezien het toestel nagenoeg onbeschermd in die auto werd geschoven. Stond scheef, tegen een soort kast aan...

Gisteren (22 juni) werd ik gebeld dat het toestel klaar was en of ze 'm vandaag konden komen brengen. Blij als ik was heb ik daarop positief geantwoord en meteen gevraagd wat "ze" met het toestel hadden gedaan. Er zit een reparatierapport bij, was het antwoord.

Zojuist kwam de monteur met m'n toestel terug en heb ik 'm meteen maar even aangesloten. Toen ik op de reparatiebon keek, zag ik staan "Reparatieomschrijving: Heeft een hoog zoemtoon geluid, loopt ook iets uit qua tekst." sw2008 toestel duurtest echter een afwijking geconstateerd." Hoogstwaarschijnlijk werd bedoeld: echter GEEN afwijking geconstateerd.

Ook deze monteur vertelde mij dat de balken/lijnen in het beeld een normaal verschijnsel zijn bij een Plasma TV alsook de zoemtoon, vanwege het hoge vermogen. Mijn antwoord was dat als ik een Yoko van 300 euro koop dat ik dat slik, maar niet bij een toestel van 2500 euro. (Had ik overigens ook al tegen de andere monteur verteld, die toen zei dat de prijs niet uitmaakte....)

Zoals ik al schreef: TV meteen aangesloten en een wit vlak laten weergeven, nog waar de monteur bij was. Uiteraard zitten de balken nog steeds in het beeld. Ik vertelde de monteur dat ik er niet mee akkoord ging. Hij vroeg of ik een handtekening voor ontvangst wilde plaatsen op zijn bon, dat heb ik gedaan met daarbij de opmerking "niet akkoord met reparatie".

De avond voordat het toestel werd opgehaald, heb ik 'm helemaal schoongemaakt, ook de omlijsting, om te kijken of er beschadigingen opzaten. Dat was niet het geval. Dat heb ik ook met de monteur samen bekeken, waarna ook hij tot de conclusie kwam dat het toestel schadevrij was.

Toen het toestel net terug werd geplaatst heb ik even snel de omlijsting bekeken en zag ik geen schade. Wel vingerafdrukken e.d. maar dat is logisch en geeft niet. Helaas was de monteur alweer vertrokken toen ik aan de zijkant toch schade ontdekte, godver... Zie foto.

Meteen contact opgenomen met de winkel, verhaal uitgelegd en aangegeven dat ik begrijp waarom ze mij doorsturen naar Samsung maar dat ik daar eigenlijk niets mee te maken heb. "Meneer, dat is de snelste weg." Oke, prima. Reparatiepoppetjes gebeld en aangegeven dat ik 1. niet akkoord ben met de reparatie en 2. schade aan het toestel. Mij werd gevraagd om foto's te sturen, dat heb ik net gedaan.

Nu maar afwachten.

Nog even dit: uiteraard heb ik alle opties zoals fabrieksinstellingen en dergelijke al lang gedaan en doorgenomen. TV is ook voorzien van de laatste firmware.

De balken zijn op de foto's half niet zo goed te zien als in 't echt... Laatste twee foto's zijn van de beschadiging...

Iemand een tip over wat ik nu verder het beste kan doen? Ik ben inmiddels behoorlijk over de zeik en m'n geduld ben ik ook wel verloren. (Overigens heb ik tegen iedereen die ik aan de telefoon heb gehad EN tegen de monteur gewoon normaal gedaan, zij doen ook hun werk.)

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik zou het probleem bij de winkel neerleggen. Zij lossen het maar op met Samsung. Waar zou je als klant - onbetaald - het werk gaan verrichten dat zij moeten doen? Ga gewoon naar de winkel, zeg dat je het te druk hebt om voortdurend met Samsung en zijn reparateurs in de weer te zijn, zeg dat je de TV bij de winkel komt afleveren en dat je wilt dat ze het oplossen binnen de wettelijke termijn (reken dan wel op een week of 4-6).

Zodra je zelf dingen gaat regelen met de fabrikant, waar je juridisch niets mee te maken hebt, is het eind zoek.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:24
Hoe kijk je tv ?, ik heb namelijk in mijn slaapkamer digitenne en op al min tv's in huis met WIT beeld zoemt en bromt het ook :)

Zet ik er Ziggo op of de Schotel is er niks aan de hand.

• ProCal
Overigens is me ook nog door twee (verschillende) monteurs verteld dat de lijnen door het beeld te maken hebben met de manier van aansturen van het paneel. Er kwam een verhaal in de trant van "Er zijn verschillende prints die verschillende delen van het scherm aansturen, daardoor zie je die lijnen." Dit verhaal kwam nadat de monteur had geprobeerd dat het door "inbranden" kwam. Mijn redenatie is dan dat het een productiefout betreft. Daar reageerde hij niet erg op.

@nare man: Zit wat in, echter heb ik niet zo'n zin om alleen een 63-inch van 50+ (?) kilo weg te gaan brengen naar een winkel, 60 kilometer verderop. Overigens is een een carry-and-return-beleid (heet dat zo?)

• ProCal
Mektheb schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:50:
Hoe kijk je tv ?, ik heb namelijk in mijn slaapkamer digitenne en op al min tv's in huis met WIT beeld zoemt en bromt het ook :)

Zet ik er Ziggo op of de Schotel is er niks aan de hand.
Het probleem doet zich voor als:

- HDMI Playstation 3
- HDMI PC (volledig wit vlak op 1920x1080)
- Scart Dreambox satelliet
- UPC digitaal via CI-+ module
- Analoog
- last but not least: het witte vlak in het testmenu van de TV.

Altijd dus.

• Mektheb
Dan is er gewoon echt iets miss met de TV, en moet de winkel dat maar met Samsung oplossen.
balen met zo'n mooi toestel.

Succes !

• ProCal
@Mektheb, bedankt. Ik ben er inderdaad ook wel echt goed ziek van. Ben altijd een mierenneuker met apparatuur en ik houd het altijd netjes, krijg je dit gezeik. Had ik ook met m'n PS3 die stuk was, kreeg ik ook terug met een vette kras erop. Nou staat die in een kastje dus vind ik minder erg maar op die TV... Echt kut.

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
ProCal schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:51:
Zit wat in, echter heb ik niet zo'n zin om alleen een 63-inch van 50+ (?) kilo weg te gaan brengen naar een winkel, 60 kilometer verderop. Overigens is een een carry-and-return-beleid (heet dat zo?)
Ja, maar 'geen zin hebben' is natuurlijk geen argument. Het is naar mijn idee veel praktischer dan steeds maar weer zelf doormodderen met Samsung. Je hebt een koopovereenkomst gesloten met de winkel, niet met Samsung, en door jou structureel naar Samsung te verwijzen ben je in feite je eigen aftersales aan het verrichten. Lijkt me niet zo productief. Leg het bij de winkel neer.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:51
Wij hebben zelf de Samsung 40m87BD (LCD dus).
Deze heeft ook last van "banding", die balken over je scherm waar jij het over hebt.
Dit heeft te maken met de printen. Het is ook op te lossen (wat bij ons model mogelijk is, maar wij nooit hebben laten doen omdat het vrij licht is en alleen voordoet bij bijvoorbeeld dat reclame beeld van NGC).
Overigens hebben wij dit alleen op de SCART aansluitingen.

Die beschadiging is wel heel zuur ja. Zelf zou ik de eerste twee jaar hoe dan ook via de winkel spelen. Daar betaal je voor. Ongeacht of dat ding 50 KG weegt. Dat is met 2 personen echt simpel te doen, of je moet een hele kleine auto hebben.

• ProCal
Arunia schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:02:
Wij hebben zelf de Samsung 40m87BD (LCD dus).
Deze heeft ook last van "banding", die balken over je scherm waar jij het over hebt.
Dit heeft te maken met de printen. Het is ook op te lossen (wat bij ons model mogelijk is, maar wij nooit hebben laten doen omdat het vrij licht is en alleen voordoet bij bijvoorbeeld dat reclame beeld van NGC).
Overigens hebben wij dit alleen op de SCART aansluitingen.

Die beschadiging is wel heel zuur ja. Zelf zou ik de eerste twee jaar hoe dan ook via de winkel spelen. Daar betaal je voor. Ongeacht of dat ding 50 KG weegt. Dat is met 2 personen echt simpel te doen, of je moet een hele kleine auto hebben.
Bedankt voor je reactie! Ik vind persoonlijk dat je daar niet mee akkoord hoeft te gaan. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat als je een TV-toestel koopt, dat je daar gewoon een strak beeld op hebt. Als je 'm in de Media Markt ziet staan, MET vlekken of balken oid, neem je 'm ook niet mee.

63-inch in een auto simpel te doen? Heb je enig idee hoe groot dat ding is? Het gaat niet zo zeer om het gewicht maar om de grootte van het ding. 63 inch is 1,60m diagonaal en dat ding is 1,63 in de breedte ofzo... Dat past zelfs niet in een Audi A8 of een 7-serie...

Gelukkig heb ik een Caddy waar ie in zou kunnen staan.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 14:49

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Dat verhaal met die beschadiging wordt lastig:
De avond voordat het toestel werd opgehaald, heb ik 'm helemaal schoongemaakt, ook de omlijsting, om te kijken of er beschadigingen opzaten. Dat was niet het geval. Dat heb ik ook met de monteur samen bekeken, waarna ook hij tot de conclusie kwam dat het toestel schadevrij was.
Heb je dit schriftelijk vastgelegd? Zo niet, dan wordt het jouw woord tegen die van hun. Dit wordt dus touwtrekken, waar je waarschijnlijk aan het kortste eind trekt. Je kan dit niet bij de winkel beleggen, aangezien jij zelf al contact heb gehad met de leverancier en buiten hen om bent gegaan. Voor de reparatie zou ik de tv gewoon bij de winkel brengen en 'eisen' dat het gemaakt wordt.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• ProCal
BadpunK schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:40:
Dat verhaal met die beschadiging wordt lastig:

[...]

Heb je dit schriftelijk vastgelegd? Zo niet, dan wordt het jouw woord tegen die van hun. Dit wordt dus touwtrekken, waar je waarschijnlijk aan het kortste eind trekt. Je kan dit niet bij de winkel beleggen, aangezien jij zelf al contact heb gehad met de leverancier en buiten hen om bent gegaan. Voor de reparatie zou ik de tv gewoon bij de winkel brengen en 'eisen' dat het gemaakt wordt.
Ja dat zat ik me ook al te bedenken maar zo snel geef ik me niet gewonnen. Ik ga eerst (uiteraard) op een normale manier kijken hoe ik het kan aanpakken, doen ze moeilijk vwb de schade (wat ik niet geloof, gezien de reactie van de vriendelijke dame aan de telefoon) dan zijn ze nog niet van me af.

• ProCal
Inmiddels heb ik een uiterst vriendelijke mail teruggekregen van de reparateur:
Ik laat net de foto’s aan de monteur zien en we gaan een nieuwe omlijsting voor u bestellen, zodra het onderdeel geleverd is neem ik of mijn collega contact met u op.

Als het onderdeel geleverd is gaan we het toestel wel afhalen, om op onze TD te repareren en eventueel de dag erna weer terug leveren.
Waarop ik gereageerd heb met de vraag of mijn eigenlijke klacht,waar ik het toestel in de eerste instantie voor heb laten ophalen, dan ook wordt opgelost. Helaas heb ik daar nog geen antwoord op mogen ontvangen.

• ProCal
Zonet gebeld met de winkel waar ik het toestel heb gekocht. Daar ben ik zeer netjes te woord gestaan, de betreffende medewerker heeft even overlegd met iemand daar en zij raadde me aan om toch contact op te nemen met Samsung. Nadat ik aangaf dat ik dat niet meer wil omdat ik daar niet verder mee lijk te komen, heb ik gezegd dat ik 'm wel gewoon kom langsbrengen. Dat was geen enkel probleem, zo werd me verzekerd.

Wordt vervolgd. Helaas...

/edit: ook nog ff geprobeerd, just to be sure, witte afbeelding (JPG) 1920x1080 op USB stick en in de TV gepropt: Zelfde probleem.

[Voor 13% gewijzigd door ProCal op 23-06-2011 16:18]

Anoniem: 22659

Volgende keer even je laatste bericht editten als jouw bericht het laatste bericht is en jonger is dan 24 uur.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 14:49

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Waarop ik gereageerd heb met de vraag of mijn eigenlijke klacht,waar ik het toestel in de eerste instantie voor heb laten ophalen, dan ook wordt opgelost. Helaas heb ik daar nog geen antwoord op mogen ontvangen.
Ik zou persoonlijk, het uiterlijk weer in orde laten brengen en daarna langs brengen in de winkel. (Lees nu net dat je dit ook gaat doen).

Misschien handig om even een briefje te laten onder tekenen door de ontvanger (naam + krabbel) in de winkel, dat het zonder beschadiging ontvangen is. :D

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ProCal
Oke, even een update:

Na gesproken te hebben met de helpdeskmedewerker van de winkel waar ik het toestel gekocht heb, ben ik er, op haar aanraden, langsgeweest op zaterdag 25 juni. TV netjes ingepakt, vastgezet in m'n auto.

Toen ik daar aankwam, bij de reparatiebalie, werd me verteld dat ze daar geen 63" aannemen omdat dat te groot zou zijn en ze daar geen plek voor hebben. Toen ik m'n zin wilde doordrijven vertelde de winkelmedewerker me dat het toestel dan alleen maar meer zou beschadigen. (Jullie probleem, dacht ik nog.)

Hoe dan ook, de medewerker raadde me aan om het toestel weer mee terug te nemen. Hij vertelde ook dat er niets van bekend was dat een medewerker dat zou hebben gezegd, waarop ik hem vroeg of hij dacht dat ik voor mn plezier dik 60km ging rijden met een 63-inch.

Lang verhaal kort, de medewerker heeft kopieën van al mijn bonnen en reparatiebonnen gemaakt en ik zou erover worden gebeld. Toestel dus weer mee teruggenomen naar huis...

Vrijdag 1 juli, bijna een week nadat ik in de winkel was geweest dus, werd ik gebeld door de reparateur (dus NIET door de winkelier) met de vraag of ze m'n toestel konden komen ophalen omdat de omlijsting binnen was. De dame aan de telefoon vertelde me dat ze niets had gehoord van de winkelier...

Maandag 4 juli is het toestel opgehaald door de monteur. Het leek erop of hij geen materiaal bij zich had om het toestel te beschermen tegen krassen dus ik heb een doos (die ik zelf provisorisch in elkaar heb gezet om hem de week daarvoor mee te nemen) eromheen gedaan. Samen met de monteur het toestel in z'n auto gezet, waarna hij zei: leg 'm maar neer.

Ik vertelde hem nog dat ik altijd heb gehoord dat je een plasma altijd rechtop moet vervoeren omdat anders de glasplaat kan breken onder z'n eigen gewicht. Hierop antwoordde hij dat dat vroeger wel zo was maar nu niet meer...

Toen de monteur weg was heb ik meteen de winkelier gebeld om te vragen of ze al meer informatie hadden. Wat ik al verwachtte bleek ook zo te zijn: "Nee meneer, daar is ons niets van bekend. U bent langsgeweest? Kopieën van bonnen? Niets van terug te vinden."

M'n verhaal voor de zoveelste keer uitgelegd en allerlei ordernummers en reparatienummers doorgegeven en de winkel zou contact gaan opnemen met de reparatiefirma.

Zojuist (5 juli) werd ik gebeld door de reparateur dat het toestel klaar is. Toen ik vroeg of de winkelier reeds contact met hen had gelegd, werd me verteld dat dat niet het geval was. Ik heb de mevrouw gezegd dat ze het toestel nog even mogen houden...

Ik ga dus nog maar even een dag of 2 ofzo afwachten... En anders maar WEER contact leggen met de winkelier.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
enough to make you weep indeed, echt >.<

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ProCal
Mektheb schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:13:
enough to make you weep indeed, echt >.<
Weet je het?!.... Zojuist een chatgesprek gehad met een medewerker van de winkel waar ik het toestel heb aangeschaft, deze mogelijkheid wordt geboden op hun website.
U chat momenteel met Medewerker

Medewerker: Goedenmiddag

ProCal: Goedemiddag

ProCal: Gisteren heb ik u aan de telefoon gehad, betreffende een defect aan mijn plasma-TV

ProCal: Ik vroeg mij af of jullie inmiddels contact hebben gehad met de reparatiefirma om

het toestel te laten repareren. Ik werd zojuist door hen gebeld dat het toestel klaar is

(zij hebben de omlijsting vervangen nadat deze beschadigd is geraakt na transport van mijn

huis naar hun magazijn)

ProCal: Toen ik vroeg of uw winkel inmiddels contact had gehad, werd daarop negatief

geantwoord. Ik heb verzocht of het toestel nog even bij hun kon blijven staan.

Medewerker: Wij hebben inderdaad contact gehad met Panasonic.

ProCal: Dat is jammer, aangezien het om een Samsung-toestel gaat :)

Medewerker: Ik ga even mijn collega contacten om te vragen wat er precies besproken is een

moment aub.

ProCal: Dat is goed.

[Twaalf minuten later...]

ProCal: :)...

Medewerker: Excuus ik zat met panasonic in mijn hoofd en typ het ook

ProCal: Kan gebeuren, maakt niet uit hoor

Medewerker: Ik heb het wel over het juiste product nagevraagd overigens.

ProCal: Okay

[Zeven minuten later...]

Medewerker: Uit het contact is gebleken dat Samsung niets kan doen qua reparatie, omdat zij

hebben beoordeeld dat de geleeverde beeldkwaliteit is binnen de kwalificaties van het

toestel. We kunnen uw tv innemen en hem ook ter reparatie aanbieden, maar dan zal helaas

hetzelfde geconstateerd worden. We willen u vragen om het resultaat af te wachten nadat u

uw tv retour heeft ontvangen. Het zou kunnen zijn dat het beeld na de reparatie verandert

is. Wij willen u vragen om foto's naar ons te sturen op het moment dat het probleem niet

verholpen is, zodat wij nogmaals kunnen kijken of we eventueel iets voor u kunnen

betekenen.

ProCal: Daar ga ik niet mee akkoord. Ik neem zomaar aan dat u zelf ook weet dat aan de

beeldkwaliteit niets verandert, als alleen de omlijsting van een toestel wordt omgeruild.

Tot nu toe ben ik tegen iedereen correct en vriendelijk gebleven maar dat houdt een keer op

natuurlijk. Om te beginnen zal ik een klacht indienen op jullie website en vervolgens ga ik

andere stappen ondernemen. Voor wat de foto's betreft, de vorige keer dat ik contact had,

met je collega [naam], heb ik die foto's al gemaild en een link gestuurd van een website

waarop het probleem meer dan uitgebreid staat beschreven.

ProCal: Ik word een beetje moe van de hele tijd een halve dag vrij nemen om een monteur te

ontvangen en dat ge-heen-en-weer met een 63-inch TV.

ProCal: Ik vind het beneden alle peil dat als je in een winkel een TV-toestel koopt van

2500 euro, dat zo met een klant wordt omgesprongen. (Dan heb ik het niet alleen over een

reparatiefirma, die los staat van jullie maar ook over een collega die kopieën maakt van

bonnen en een prachtig verhaal heeft, waar een week later niets meer van de vinden is.)

[Medewerker: Ik kan begrijpen dat het zeer frustrerend is voor u. Maar het is wel degelijk

mogelijk dat de beeldkwaliteit verandert door het vervangen van de lijst. Omdat er LED

lichten verbonden aan de lijst waardoor de kwaliteit kan veranderen.

Medewerker: Daarom vragen wij u, nadat u de tv retour ontvangen heeft nogmaals foto's te

zenden als het probleem nog steeds aanwezig is

ProCal: Het is een plasma TV... Daarbij lichten de pixels in het scherm op en niet een CCFL

of LED

ProCal: Hoe dan ook, lang verhaal kort, ik kan gewoon aftaaien dus... Daar komt het op

neer. Ik hoop dat u begrijpt dat ik geen zin heb om, zoals ik net al zei, WEER thuis te

gaan blijven voor een monteur die een toestel aflevert dat niet goed is, foto's maken, WEER

contact opnemen, WEER thuisblijven voor een monteur die een toestel komt ophalen.... hij

staat er nu toch al.

ProCal: Overigens: niets ten nadele van jou, dus begrijp me niet verkeerd.

ProCal: Ik denk dat we er verder niet uitkomen zo. Ik ga even kijken welke stappen ik

verder ga ondernemen.

[Zeven minuten later...]

Medewerker: Ik begrijp dat dit niet persoonlijk gericht is meneer. We willen u absoluut zo

goed mogelijk helpen, maar wij zijn daarin wel gebonden aan het oordeel van de reparateur.

Wij kunnen niet zonder toestemming een tv omruilen of crediteren terwijl Samsung aangeeft

dat er niets mee aan de hand is. Daarin is de reparateur van Samsung leidend voor ons.

Daarom vragen wij u deze situatie nog af te wachten en nieuwe foto's te sturen zodat wij

nogmaals kunnen proberen iets voor u te bereiken bij Samsung. Maar het word voor ons wel

erg moeilijk op deze manier.

ProCal: Natuurlijk snap ik dat je niet zomaar iedere TV kan omruilen waar een klant mee

komt. Daar moet naar gekeken worden, dat begrijp ik als geen ander. Wel vind ik het wrang

dat dat ding al twee keer is opgehaald, ik ben er afgelopen week mee van [woonplaats] naar

[winkel] gereden, op aanraden van je collega [naam], en vervolgens wordt me verteld: neem

dat ding maar weer mee, we hebben er geen plaats voor... Dan was het handiger geweest om

toch even dat toestel bij jullie op de balie te zetten zodat je collega het probleem had

kunnen constateren.

ProCal: Zoals ik zei: ik ga me beraden op wat ik nu ga doen. Bedankt voor je tijd in ieder

geval.

Medewerker: Graag gedaan meneer.

Chat is gestopt

Vul hier ons klanttevredenheidsonderzoek in
Whatdefuck!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
Kan je hem er niet door de voorruit heen jetsen ?, wat een drama.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ProCal
Mektheb schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:11:
Kan je hem er niet door de voorruit heen jetsen ?, wat een drama.
Ja, een drama inderdaad. Ik word er echt doodziek van inmiddels. Heb zojuist een mail gestuurd naar de klachtenafdeling van de winkel en een klachtenformulier op de website ingevuld, met daarin dezelfde informatie:
Geachte heer [naam],

Bij deze wil ik een klacht indienen over de manier waarop mijn TV niet wordt gerepareerd door de reparatiefirma van Samsung en de manier waarop ik bij [winkel] word geholpen.

Op 25 november 2009 heb ik bij [winkel] een Samsung PS63B680 plasmatoestel gekocht.

In januari 2010 viel mij een bromgeluid op, wat luider is naarmate het beeld lichter is. Een monteur van de firma [reparateur] uit [plaats] is bij mij langsgeweest, heeft een decibelmeting gedaan en constateerde dat het bromgeluid 30-33 dB was, binnen de norm van 35dB.

Sinds enkele maanden echter, lijkt het geluid harder te zijn geworden. Ook zie ik in het beeld lijnen, die verschillen van kleur en lopen van links naar rechts over het gehele paneel. Het toestel is opgehaald door de reparatiefirma en kwam een week later terug met op de reparatiebon de omschrijving: “Geen defect geconstateerd”. Ook was het toestel inmiddels beschadigd aan de zijkant op de omlijsting.

Vervolgens direct gebeld met [winkel] en aangegeven dat ik de garantie via jullie wil laten lopen. Ondanks dat het sneller is om zelf contact te leggen met Samsung/reparatiefirma, is het zo dat de garantie normaalgesproken door de winkel moet worden afgehandeld.

Uw collega [naam] raadde mij aan om met het toestel langs te komen. Zaterdag 25 juni ben ik met het toestel naar [plaats] gegaan, waar mij door een andere collega van u, bij de reparatiebalie, werd verteld dat jullie zulke grote toestellen niet innemen. Ik mocht ‘m weer meenemen naar [woonplaats]. Wel heeft de betreffende collega kopieën gemaakt van alle bonnen en bewijzen die ik mee had. Een collega van uw winkel zou contact met mij opnemen over het verdere verloop.

Vrijdag 1 juli werd ik gebeld door de firma [reparateur] met de vraag of zij het toestel konden komen ophalen omdat de omlijsting, die zij hadden besteld nadat die van mij beschadigd was geraakt tijdens het transport, binnen was. Toen ik vroeg of [winkel] inmiddels contact had gehad met [rep.], werd daarop negatief geantwoord.

Maandag 4 juli is het toestel door een technicus van [rep.] bij mij thuis opgehaald. Direct nadat hij vertrokken was, heb ik contact opgenomen met [winkel]. Uw collega [naam] die ik sprak, vertelde mij dat er geen notitie in de computer stond over mijn bezoek aan jullie winkel, een week daarvoor. Ook van de gekopiëerde bonnen was niets terug te vinden.

Uw collega [naam] heeft alle gegevens genoteerd, ordernummers en dergelijke en zou contact opnemen met [rep.].

Vandaag, 5 juli, werd ik gebeld door de firma [rep.] dat het toestel weer klaar stond en men wilde graag een afspraak met mij maken om de TV te komen terugbrengen. Ik vroeg of [winkel] contact had gehad met hen, dat bleek niet het geval te zijn. Ik heb de medewerker van [rep.] verzocht om het toestel nog even bij hun op de plank te laten staan.

Zojuist heb ik, via uw website, een chatgesprek gevoerd, toevallig met uw collega [naam]. Hij vertelde mij dat [winkel] contact heeft gehad met Samsung en in het kort komt het er op neer dat er niets aan mijn probleem kan worden gedaan. Wel raadde [naam] mij aan om het toestel te laten terugsturen, aangezien de omlijsting was vervangen, zou het best wel eens kunnen dat de beeldkwaliteit nu beter is. (???)

Met de geboden “oplossing” ga ik niet akkoord. Ik voel er niets voor om het toestel weer bij mij thuis te laten afleveren, daar een halve dag vrij voor te nemen, foto’s te maken van hetzelfde probleem (waar ik al foto’s van héb gemaakt en doorgestuurd naar uw collega [naam]), WEER een halve dag vrij te nemen zodat de monteur het toestel kan ophalen... In totaal is het toestel nu twee keer opgehaald, twee keren is een monteur langsgeweest om de problemen te bekijken en ik ben er een keer mee in jullie winkel geweest.

Ik hoop dat u begrijpt dat ik deze manier van zaken doen zat ben en dat een passende oplossing geboden wordt.

Voor de volledigheid: Het ordernummer is: [nummer]

Vriendelijke groet,

ProCal
06-etc

Acties:
  • 0Henk 'm!

Wacht nou eerst even totdat je hem terug hebt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ProCal
Lol.... Serieus?

En dan? Zoals ik eerder schreef: Dan moet ik, omdat ik hetzelfde probleem nog steeds heb, wéér foto's maken en mailen, dan moet ik wéér bellen met die reparatietoko, dan moet ik wéér een halve dag vrijnemen en dan wordt ie wéér opgehaald. Met wederom kans op beschadigingen.

• ProCal
Inmiddels zijn we alweer meer dan 20 dagen verder, dus maar even een update:

Naar aanleiding van mijn klacht op 5 juli, kreeg ik een dag later (6 juli) een mail terug:
Geachte heer,

Allereerst wil ik u mijn welgemeende excuses aanbieden voor het fijt dat u hier naar toe bent gekomen met uw scherm en u het scherm hier niet heeft kunnen inleveren. De medewerker wie u deze verkeerde informatie gaf is dan ook aangesproken op zijn acties.

Ik begrijp dat deze hele situatie omtrent de reparatie van uw scherm heel vervelend is. Uiteraard doen wij dan ook ons best om tot een goede oplossing te komen. Echter zijn wij zoals u begrijpt afhankelijk van het oordeel van de fabrikant. Deze geeft aan dat de klacht niet geconstateerd is en dat de beeld kwaliteit binnen de norm van het toestel valt. Op dat moment is er volgens de fabrikant dus niets met het toestel aan de hand. Uw scherm is nu 2 keer ter reparatie weg geweest. Een toestel moet wettelijk 3 keer gerepareerd zijn wil deze in aanmerking komen voor vervanging. We willen graag voor u kijken of wij met deze klacht de fabrikant kunnen benaderen. Wel willen we daarvoor zoals mijn collega u ook heeft aangegeven graag foto’s ontvangen of ander beeld materiaal waarmee wij naar de fabrikant kunnen stappen. Houd u er wel rekening mee dat het ook van onze kant een poging is en dat wij niet kunnen beloven. Als de fabrikant aan geeft dat het scherm in orde is dan kunnen wij niet veel anders dan dat aannemen.

We begrijpen dat u niet weer een halve dag vrij wil nemen voor ontvangst van het scherm. Echter kunnen wij nu ook niet veel voor u betekenen zonder foto’s of video materiaal. Neemt u dus wel gewoon het scherm in ontvangst en laten we van daar uit kijken wat we verder kunnen ondernemen.

Er vanuit gaande u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

[Naam medewerker]
Vervolgens heb ik de reparatiefirma gebeld om een afspraak te maken zodat zij het toestel terug konden komen brengen. Toen het toestel terugkwam, zat het ingepakt in noppenfolie en er zit een nieuwe lijst om het toestel. (De plastic folie zat daar nog op, dus dat is in orde.) Het probleem is echter nog steeds niet opgelost, dus nieuwe foto's gemaakt en een mail gestuurd, op 14 juli:
Geachte mevrouw [naam],

Allereerst bedankt voor uw snelle reactie op mijn klacht. Inmiddels heb ik het toestel retour ontvangen van [reparatiefirma] uit [plaats], met een nieuwe omlijsting.

Helaas is het probleem niet opgelost. Op de bijgevoegde foto kunt u zien wat het probleem is, op de tweede foto heb ik met rode lijnen geaccentueerd wat ik hier op mijn televisiescherm zie. Op de foto is het minder goed te zien dan wanneer u het toestel zelf zou bekijken, de foto’s spreken echter voor zich.

Tevens viel mij op, nadat het toestel de eerste keer retour kwam van de “reparatie” dat het toestel scheef op de voet leek te staan. Dat heb ik zojuist even nagemeten en helaas blijkt dat ook zo te zijn:

Na de eerste keer rechtopstaand, scheef, dankzij een niet vlakke vloer (!) vervoeren, bedraagt de helling van het toestel meer dan 30 graden, naar achteren. De TV staat dus niet meer recht op de voet. Ook staat de TV niet meer waterpas, de rechterkant van het toestel staat hoger dan de linkerkant. De hoek daarvan bedraagt meer dan 10 graden.

Op zich is dit natuurlijk logisch, een toestel van dik 53 kilogram, scheef op de voet vervoeren over een afstand van bijna 33 kilometer, kan niet goed zijn voor de bevestiging. Dat blijkt.

Ook vielen me zojuist nog twee andere zaken op:

De lijst hoort normaalgesproken strak tegen het paneel aan te zitten, aan de onderkant echter, boven het Samsung-logo, is nu een ruimte tussen de omlijsting en het paneel van enkele millimeters. Meer naar links of naar rechts zit de lijst wel strak tegen het paneel aan.

Op de (glazen) voet is vanaf de onderkant een laag verf aangebracht, hierin zitten nu twee krassen.

Ik hoop dat we snel tot een passende oplossing kunnen komen.

In afwachting op uw antwoord verblijf ik,

Hoogachtend,

ProCal
Helaas heb ik niets meer van de winkel vernomen, zojuist dus maar even via de website het klachtenformulier ingevuld met daarin de vraag of ze mij zo spoedig mogelijk kunnen berichten over de voortgang. Ik ben voornemens om dit 3 werkdagen af te wachten, heb ik dan nog niets gehoord dan ga ik mailen naar Kassa, Radar, Consumentenbond en dat soort organisaties.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, dit zijn heel erg lastige dingen...

Heb ooit ook eens een akkefietje gehad over een televisie. Was nog een exemplaar met een beeldbuis, een Loewe. Heb hier uiteindelijk zelfs een rechtszaak over aangespannen.

Mijn case: Het beeld was verre van coherent; bij pans (bijvoorbeeld de tickerband onderaan RTL Z) kwam alles smal het beeld binnen, om vervolgens breed te worden in het midden en weer smal aan de zijkanten.
Hoewel ik dit met metingen kon aantonen, en de leverancier zelfs twee keer de beeldbuis heeft vervangen, heeft Loewe gesteld dat het defect binnen de marges valt. Hier is de rechter in meegegaan helaas. 2k door het toilet.

Hoop dus dat het bij jou beter afloopt!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 02:11

Paulus0013

pom pom

Pfff en weer dat gemekker over fabrikant dit en dat.
Wat is het probleem van een winkel dat ze niet zelf dingen kunnen beoordelen of over zaken beslissen?
Als je duidelijk aangeeft waar het probleem zit en een winkel dit in hun filiaal kunnen reproduceren, doet dat hele gedoe van een fabrikant er verder niet toe.

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-05 17:21
Heel simpel gesteld maar de winkel maakt er een probleem van.
Omdat de fabrikant dat die het moet goed keuren of het wel of geen probleem is.
Zeggen die dat het geen probleem is dan geeft de fabrikant geen geld of goederen terug.
Dus als de winkel het zelf zou oplossen dan kost het hun geld en maken ze verlies en dat willen ze niet.
Want zouden ze dit bij iedereen moeten doen dan is de winkel naar een half jaar gesloten.
Omdat ze dan totaal geen winst meer maken.
Garantie kost altijd geld en is ook altijd meer dan dat er winst op het product is gemaakt.
En dan kun je wel gaan roepen moeten ze meer marge gaan maken maar helaas zo gemakelijk werkt het niet.
Want meer marge is een duurder product tegen over de concurentie en dus een slechtere markt positie.
Waardoor ze minder verkopen minder winst maken en als nog de deur opslot kunnen doen.
Dat is het nadeel van dat de grote winkelketens zoals mediamakt de markt kapot maken waar door iedereen er uiteindelijk alleen maar slechter vanaf is.

www.nolimitoss.nl

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Ja leuk en aardig, maar die winkel moet gewoon doen wat ze moeten doen en niet mekkeren over wat een fabrikant er van vindt. En anders gaan ze wat mij betreft maar over de kop.
Nu schuiven ze alles in de schoenen van de klant. Dat mag niet en is ook nog eens niet netjes.

Ik denk dat TS meerdere malen er veel tijd en werk aan kwijt is geweest om zijn probleem duidelijk te maken. Ik snap dan ook niet dat de shop zelf het niet opgelost wil zien. Desnoods doen ze deze keer wat meer moeite, dat zorgt bij hen ook voor rust als alles geregeld is.

Voor de rest is het simpel: moeilijke fabrikanten of leveranciers is een oplossing voor: die meuk niet meer leveren via hen.

Eigenlijk vind ik de post van dropdeath hier boven me een beetje mooi gelul in de ruimte met loze smoesjes. Alles wat genoemd wordt is totaal niet relevant voor de klant. Die moet gewoon op weg geholpen worden, niet meer en niet minder. Dat marges laag zijn is jammer, dat de fabrikant wat anders meent is ook jammer. Maar het doet allemaal niet terzake.

• dropdeath
  • Laatst online: 16-05 17:21
Als jij het zo ziet paulus dat mijn verhaal als mooi gelul in de ruimte en loze smoesjes.
Dan weet ik al dat je dus absoluut niet weer hoe de markt in elkaar zit.
En geloof me wat de fabrikant denken of doen is wel degelijk relevant want daar leven de winkels van zonder hun medewerkening zijn er geen winkels.

Maar ik ben het ook eens dat dit geen netjes afhandeling is van de desbetreffende winkel daar heb je ook gelijk en dat ze inderdaad wat beter hun best hadden mogen doen na dat het de eerste keer mis ging en het zelf hadden moeten op pakken.

Maar ik merk dat je in alle posten die je maakt de winkels afschilderd dat ze maar moeten doen wat de klant wil.
En denk dat je dus zelf ook altijd al meteen een winkel als je een probleem hebt binnen komt met IK WIL houding en als je dan je zin niet krijgt het een slechte winkel is.
Het is voor een klant heel gemakkelijk om te zeggen geef maar een nieuwe of tijdelijk een vervanging.
Maar zo werkt het helaas niet.
Al ben ik het met je eens dat het een goede SERVICE zou zijn als het wel werdt gedaan.

Nou kan ik het goed bij het verkeerde eind hebben want ik ken je niet persoonlijk en wil je ook niet aanvallen maar ik merk dat je altijd een negatief beeld hebt bij winkels dat het oplichters zijn die er alleen maar op uit zijn om de klant een oor aan te naaien.

www.nolimitoss.nl

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Wat de markt zelf vindt is allemaal leuk en aardig, maar de consument heeft rechten.
Een fabrikant heeft daar vaak weinig mee van doen, want die levert niet aan consumenten.
Die fabrikant kan dus van alles gaan beslissen naar eigen inzicht of regels. Maar het is allemaal weinig relevant.

Ik schilder winkels niet af dat ze moeten doen wat de klant wil. Ze moeten doen wat ze wettelijk moeten en zich niet verschuilen achter van alles en nog wat. Want dat is nonsens. Een winkel kan prima zelf beslissen of iets goed of slecht beeld geeft zonder allerlei opgestelde eisen van een fabrikant. Een fabrikant kan zwart wellicht als blauw beschrijven, voor een consument is zo een scherm niet conform, omdat ie mag verwachten dat blauw blauw is en niet zwart zoals volgens de fabrikant.

Dat de praktijk anders is zoals jij schetst, betekent niet dat de praktijk altijd de juiste weg is zoals de wet dat graag zou zien. Sterker nog, op een hoop punten lijkt men zich erin te berusten dat er niet strikt volgens de wet wordt gehandeld.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 19:23
Ik heb ook die constante fluittoon in mijn samsung lcd tv 32 inch. Nu stoort het bij mij niet omdat ik het enkel hoor als het geluid afligt. Helaas is er volgens mij hier niets aan te doen, want ik denk dat bijna alle samsung tv's dit hebben(bij mijn ouders ook). Bij jou gaat het natuurlijk om een toestel van 2500 euro...

Rest van je problemen kan ik je zeker geen ongelijk in geven en ik hoop voor je dat het opgelost geraakt.

http://specs.tweak.to/16567

• Mektheb
skelleniels schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:53:
Ik heb ook die constante fluittoon in mijn samsung lcd tv 32 inch. Nu stoort het bij mij niet omdat ik het enkel hoor als het geluid afligt. Helaas is er volgens mij hier niets aan te doen, want ik denk dat bijna alle samsung tv's dit hebben(bij mijn ouders ook). Bij jou gaat het natuurlijk om een toestel van 2500 euro...

Rest van je problemen kan ik je zeker geen ongelijk in geven en ik hoop voor je dat het opgelost geraakt.
Dan had de winkel hem na 30min thuis neergezet weer retour gekregen.

• ProCal
Allen,

Dank voor jullie reacties. Ik heb ze allemaal gelezen. Ik wilde de mail die ik vanmiddag ontving, jullie niet onthouden, zonder nu inhoudelijk in te gaan op de reacties. Ik moet me even beraden op wat ik nu moet gaan doen... Als iemand een tip heeft dan hoor ik dat graag. Lees en verbaas:
Geachte heer,

Erg vervelend dat u tot op heden nog niks heeft vernomen op het door u eerder gestuurde e-mail met foto’s.
Wanneer ik uw order open in ons systeem zie ik staan dat er inmiddels twee maal een monteur bij u is langs geweest om naar het probleem te kijken.

De 3e maal heeft een monteur het scherm bij u thuis meegenomen en is na enige tijd weer retour gekomen zonder dat zij na een duurtest een klacht hebben geconstateerd.

Uiteraard begrijp ik dat het erg vervelend word wanneer er al zo vaak naar uw scherm is gekeken.
Graag zouden wij willen weten of u tot op heden nog het probleem heeft zoals de strepen en vlekken? Mocht dit niet zo zijn zouden wij graag willen weten wat op dit moment het probleem is.
Helaas zal het scherm nogmaals moeten worden bekeken door Samsung Nederland, wel willen wij een verzoek doen tot omruil of duurtest bij u thuis, wellicht word het scherm niet op de juiste manier getest.
Ook ontvangen wij graag van u het reparatierapport dat u heeft ontvangen en de foto’s die u toen de tijd naar ons heeft gestuurd.
Zodra wij de gegevens hebben ontvangen kunnen wij voor u z.s.m. achter een oplossing aan voor het probleem.

In afwachting op uw reactie.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u nog vragen hebben mail ons dan gerust.

Met vriendelijke groet,

[naam medewerker]
/edit:

Even een mailtje gemaakt dat ik wil gaan terugsturen, misschien dat iemand nog aanvulligen of tips heeft?
Er is een stuk tussenuit geknipt, dat is een ellenlang verhaal, tot in detail beschreven wat hier over mijn verschillende posts is uitgesmeerd. (Het chatgesprek en de mailcontacten etc.) Dat zal ik jullie besparen. :)
Hallo [medewerker],

Allereerst vraag ik me af hoe de communicatie binnen jullie bedrijf is. Zelfs collega's van dezelfde afdeling schijnen van elkaar niet te weten wie wat doet en met welke klant contact is geweest.

Hoe dan ook, ik zal alles van begin tot eind even op een rijtje zetten. Onderstaande tekst is grotendeels uit e-mails die ik al eerder naar jullie heb gestuurd en contact dat ik op andere manieren met jullie heb gehad.

*KNIP*

Om een héél lang verhaal kort te maken:

- Van de firma [reparatietoko] is twee keer een monteur bij mij thuis geweest om alleen maar te kijken naar het toestel;

- Door de firma [rep.] is het toestel twee keer bij mij thuis opgehaald. De eerste keer hebben ze 'm daar getest en vonden ze dat er niets mis mee was, ik kreeg hem beschadigd terug, waarna ik het toestel wederom heb laten ophalen om de lijst te vervangen;

- Tussen de twee keer ophalen door [rep.] ben ik een keer zelf met het toestel in [plaats] geweest, waar ik weer weggestuurd werd;

- Ik heb een bijna eindeloos aantal keren contact gehad met [winkel] en [repareteur], zowel via mail, om de foto's van het probleem te sturen, als telefonisch.

Om op uw vragen in de mail te antwoorden:

Zoals hierboven ook vermeld en dus kennelijk ook in uw systeem staat, is inderdaad tweemaal een monteur bij mij thuis geweest. De derde maal is het toestel meegenomen, dat klopt ook, wat ik niet in uw mail zie is dat het toestel dus in totaal twee keer bij mij thuis is opgehaald.

Het probleem met de strepen en vlekken heb ik nog steeds. Dat is de essentie van het verhaal. Bijkomende problemen zijn ontstaan NA het vervangen van de beschadigde lijst, door [rep.]: De lijst zit niet strak om het plasmapaneel heen, er zit ruimte tussen. Ook zitten in de voet twee krassen, nadat het toestel retour is gekomen van [rep].

Ik vind het prima dat het toestel nog een keer moet worden bekeken door Samsung, als het probleem dan maar wordt opgelost. Mag ik overigens vragen wat u bedoelt met: "wellicht wordt het scherm niet op de juiste manier getest."? Omruil van het scherm vind ik ook goed, mits het ruilscherm nieuw is en gelijkwaardig aan of beter dan mijn huidige toestel qua (aansluit)mogelijkheden. (Onder andere 4xHDMI en een CI-+ slot.)

Als een duurtest inhoudt wat ik denk dat het inhoudt, dan ga ik daar bij voorbaat niet mee akkoord. Niet bij mij thuis althans. Ik ga niet een toestel dat 390 watt staat te verstoken, alweer zoveel uur laten draaien. Dat heb ik al gedaan.

Voor wat betreft de foto's:

Foto's 1, 2 en 3 zijn de foto's die ik in de eerste instantie heb gemaakt en gestuurd, aan [winkel]. Foto's 4 en 5 zijn de foto's die ik op 14 juli heb gemaild naar uw collega [naam].

Voor de volledigheid heb ik alle bonnen, ontvangst- en reparatiebonnen maar ingescand en meegestuurd.

img001 is de aankoopbon, img002 is de reparatiebon van het monteursbezoek de eerste keer (11-01-2010), img003 is de achterkant daarvan met opmerkingen van de monteur, img004 is het bewijs dat het toestel op 16-06-2011 bij mij opgehaald is, img005 is de reparatiebon waarop staat dat geen afwijkingen geconstateerd zijn, img006 is de reparatiebon waarop staat dat de omlijsting van het toestel is vervangen. Van de tweede keer dat het toestel werd opgehaald, heb ik geen ontvangstbewijs ontvangen.

Groet,

ProCal
Ik zit me nog even te bedenken hoe ik de afsluiting moet doen. Zoals het er nu staat ben ik er niet echt blij mee. Ik wil ook niet iets opschrijven als "Ik eis zus en zo." (Eigenlijk wel maar dat doe ik niet >:) ) Iemand hier nog raad voor?

[Voor 54% gewijzigd door ProCal op 28-07-2011 20:21]

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

"vertrouwende op een passende oplossing" of iets van dien strekking.

• ProCal
Paulus0013 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 04:34:
"vertrouwende op een passende oplossing" of iets van dien strekking.
Hmmja... Ik weet het niet. Zoiets had ik ook al in een eedere mail gezet en dat had ook geen effect. Het komt ook een beetje zoet over, ik wil eigenlijk gewoon goed duidelijk maken dat ik er echt klaar mee ben en dat ik verwacht dat er nu echt iets mee gebeurt. Misschien zoiets als dit: "Ik verwacht binnen drie werkdagen een reactie en een passende oplossing."...

Om nog even op de reacties te reageren:

@ Paulus0013:
Pfff en weer dat gemekker over fabrikant dit en dat.[...], doet dat hele gedoe van een fabrikant er verder niet toe.
Ja dat gemekker met de fabrikant inderdaad. Ben ik ook wel met je eens, het punt is alleen dat ik de TV toen heb meegenomen naar de winkel en ze 'm niet eens op de balie wilden hebben daar. Dan kan ik ook niets aantonen. En ik ga niet nog een keer heen, ik heb er genoeg moeite voor gedaan vind ik.

@ Dropdeath:
Heel simpel gesteld maar de winkel maakt er een probleem van.[...]waar door iedereen er uiteindelijk alleen maar slechter vanaf is/
Wat je zegt, begrijp ik zondermeer, ik ben het grotendeels ook met je eens. Alleen is het wel zo dat mijn probleem niet alleen zit in het feit dat ik strepen door m'n beeld heb, het is alles bij elkaar he. Tig keer bellen, mailen, loze toezeggingen en een winkelier die net doet of 'ie gek is. Overigens, wat Paulus0013 verderop onder jou zegt, is natuurlijk wel waar. De fabrikant kan wel zeggen dat blauw zwart is. Als zwart niet zwart is op je toestel, klopt het ook niet.

Als ik een VW koop en vervolgens gaat het display in mijn dashboard strepen vertonen waardoor ik de tekst niet meer kan lezen, kan de dealer toch ook niet zeggen dat dat binnen de specificaties/marges valt ? Op die manier is geen enkel defect meer een garantiegeval.

Ik begrijp heel goed dat een winkel niet te pas en te onpas TV-toestellen kan gaan omruilen als een klant vindt dat iets niet goed is, echter LIJKT het me ook dat als een klant aantoonbaar problemen heeft, de winkel niet zo moeilijk moet (mag) doen.

Verder ben ik het roerend eens met Paulus0013: Die fabrikant kan dus van alles gaan beslissen naar eigen inzicht of regels. Maar het is allemaal weinig relevant.

/edit: Ik heb dit ervan gemaakt: "Zoals u uit de mail begrijpt heb ik al een behoorlijke hoeveelheid tijd ingestoken, daarom verwacht ik binnen drie werkdagen een reactie met passende oplossing."

Ze zullen blij met me zijn, een e-mail bestaande uit 14 pagina's tekst. Nouja, ik kan er ook niks aan doen, ik heb het op de nette manier geprobeerd en dat lukt maar niet.

[Voor 7% gewijzigd door ProCal op 29-07-2011 09:42]

• Nielson
  • Laatst online: 07:10
14 pagina's, is dat één lange mail? Anders misschien even een bondige 'hoofd'-mail maken waarin je de belangrijkste punten en wat je nu wil zet, en voor de rest verwijzen naar de verschillende bijlages.

• ProCal
Nielson schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:56:
14 pagina's, is dat één lange mail? Anders misschien even een bondige 'hoofd'-mail maken waarin je de belangrijkste punten en wat je nu wil zet, en voor de rest verwijzen naar de verschillende bijlages.
Ja, dat is één lange mail. Wat jij zegt was ik eerst ook van plan maar aan de andere kant, zoals ik zeg: ik heb al meer dan genoeg moeite gedaan. Ze kunnen het krijgen zoals ze het willen. Niet zo netjes misschien maar het is niet anders.

Ik heb in het begin van de mail ook aangegeven dat ik alles even op een rijtje zal zetten. Verder is helemaal onderaan kort en bondig samengevat wat er aan de hand is. Dan moeten ze maar ff naar beneden scrollen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zet de kernpunten van je 14 pagina e-mail samengevat bovenin anders zal deze waarschijnlijk niet (goed) gelezen gaan worden. Dan wordt de frustratie alleen nog maar groter. Een goed en duidelijk geschreven rapport begint met een samenvatting, compleet verslag, eindigend met een conclusie maar de laatste mag ook direct achter de samenvatting geplaatst worden.

Als er iemand een ei moet leggen over hoe deze zaak af te handelen dan zal dat vaak hogerop beslist gaan worden (bij Samsung), en die zijn meestal enkel geïnteresseerd in de feiten.

Testing, one, two ...

• ProCal
hardware-lover schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:12:
Zet de kernpunten van je 14 pagina e-mail samengevat bovenin anders zal deze waarschijnlijk niet (goed) gelezen gaan worden. Dan wordt de frustratie alleen nog maar groter. Een goed en duidelijk geschreven rapport begint met een samenvatting, compleet verslag, eindigend met een conclusie maar de laatste mag ook direct achter de samenvatting geplaatst worden.

Als er iemand een ei moet leggen over hoe deze zaak af te handelen dan zal dat vaak hogerop beslist gaan worden (bij Samsung), en die zijn meestal enkel geïnteresseerd in de feiten.
Dank voor je reactie. Ik weet heel goed hoe ik een knap rapport in elkaar moet zetten. Van tevoren wist ik ook dat ik dit soort reacties zou gaan krijgen. Evengoed bedankt voor je tip, hij is goedbedoeld :)

Omdat ik eigenlijk *echt* klaar was met de manier waarop de hele zaak wordt afgehandeld, heb ik voor het grootste gedeelte mijn posts hiervandaan gekopieerd en geplakt in de mail.

Ondanks alles denk ik dat er nu schot in de zaak begint te komen, ik kreeg vanmiddag een mail terug:
Geachte heer,

Graag wil ik u bedanken voor het zeer uitgebreide verhaal over de verschillende defecten en ongemakken die u heeft gehad met uw Samsung scherm.
Uiteraard begrijpen wij dat nadat u dit allemaal heeft doorlopen dat het zeer vervelend is dat het scherm tot op de dag van vandaag niet naar behoren werkt.
Wij hebben hier ook de foto’s bekeken die u heeft meegestuurd en zien inderdaad dat de balken nog zichtbaar zijn en dit hoort volgens ons niet bij een specificatie in een scherm (niet op deze manier)
De nieuwe lijst die om het scherm is aangebracht moet natuurlijk ook net zo zijn als toen u het scherm bij ons heeft aangeschaft.

Mijn verbazing is ook dat u bij ons in de winkel in [plaats] bent geweest met verzoek van onze medewerkers (telefonisch) om het scherm in te leveren zodat wij deze voor u kunnen inleveren voor reparatie.

In uw geval is dit zeker de bedoeling geweest dat wij deze voor u hadden moeten opsturen voor een oplossing, u had dan ook niet geweigerd mogen worden bij ons in de winkel in [plaats], mijn diepste excuus hiervoor.

Graag willen wij voor uitkomen tot een oplossing voor alle moeite en ongemakken die er tot nu toe zijn geweest.
Helaas kan ik u niet beloven dat wij binnen drie werkdagen een oplossing voor u hebben.
Deze middag heb ik direct met u contact opgenomen met ons contactpersoon bij Samsung, hij heeft aangegeven dat hij graag het verhaal/samenvatting wilt ontvangen met de volledige formulieren.
Deze e-mail met de gegevens is inmiddels bij ons contactpersoon en gaat dit intern bespreken om zo tot een oplossing te komen.
Zoals eerder aangegeven kan het zijn dat het overlegd hiervan en de navraag waarschijnlijk langer gaat duren van drie werkdagen, uiteraard streven wij en Samsung naar z.s.m. een oplossing.

Zodra wij een oplossing hebben of er is meer informatie bekend dat laten wij u dit direct weten.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u nog vragen hebben mail ons dan gerust.

Met vriendelijke groet,

[naam medewerker]
LOL vooral ook @ voor het zeer uitgebreide verhaal

Hoe dan ook, zoals je kunt lezen zijn ze eigenlijk akkoord met wat ik zeg, ook zij vinden dat deze balken niet in het beeld thuishoren. Ook voor wat betreft de omlijsting geven ze me gelijk. Waar ik alleen niets van terugzie is het feit dat de TV scheef op de voet staat na het vervoer, daar zal ik zo nog even een mailtje aan wagen.

Al met al moet ik zeggen dat het een zeer correcte mail is en fijn dat de medewerker haar excuses aanbiedt voor hoe een en ander is gelopen. Dat ze het binnen de door mij gestelde drie werkdagen niet gaan redden wist ik natuurlijk van tevoren al, dus dat geeft niet. Ik ben blij dat het toch wel op de juiste manier kan, alleen jammer dat het zo lang heeft moeten duren.

Ik ben erg benieuwd en zal de voortgang hier blijven posten.

Iedereen bedankt voor de steun en tips, in deze moeilijke tijden :>

/edit: En dan voor de volledigheid ook even de mail die ik zojuist heb teruggestuud:
Hallo [naam],

Vriendelijk bedankt voor de snelle reactie terug op mijn klacht. Ik ben blij dat de klachten ook door jullie erkend worden. Waar ik alleen in uw mail niets over teruglees is dat ik u ook gemaild heb over het feit dat het toestel niet meer recht op de voet staat, na vervoer van mijn huis naar de reparatieafdeling van [reparateur]. Zoals ik eerder schreef, helt het toestel 30 graden naar achteren en is de linkerzijde van het toestel lager dan de rechterzijde, hij staat niet meer waterpas. Het verschil bedraagt daar 10 graden. Als u toch contact heeft met Samsung is het wellicht handig om dit er ook even bij te vermelden.

Ik begrijp dat u binnen drie dagen hoogstwaarschijnlijk geen uitsluitsel kunt geven, dat is geen probleem. Ik neem aan dat dat binnen redelijke termijn wel het geval is. Ik wacht de uitkomst gewoon af.

Hoogachtend,

ProCal

[Voor 10% gewijzigd door ProCal op 29-07-2011 16:42]

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 15:43
Inderdaad een nette mail zeg :). Netjes ook hoe hij zijn excuses aanbiedt en aangeeft dat hij er alles aan wil doen om het voor elkaar te krijgen. Natuurlijk afwachten of het gebeurd, maar dat zal tijd leren :). Misschien is het niet verstandig om meteen een mail te sturen met direct alweer die extra klacht wat betreft de scheve voet. Ik neem aan dat dat in de 14 pagina lange mail ook staat, welke dus naar Samsung gaat nu! Samsung zal dit niet over het hoofd (mogen!) zien. mocht er na reactie van samsung nog geen aadacht aan besteed worden, kan je het aanhalen :). Misschien is het nu verstandig om even af te wachten :), maargoed; dat is puur wat ik zou doen :).

edit; te laat :P haha.

gewoon nee.

• ProCal
SanderPS3 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:43:
Inderdaad een nette mail zeg :). Netjes ook hoe hij zijn excuses aanbiedt en aangeeft dat hij er alles aan wil doen om het voor elkaar te krijgen. Natuurlijk afwachten of het gebeurd, maar dat zal tijd leren :). Misschien is het niet verstandig om meteen een mail te sturen met direct alweer die extra klacht wat betreft de scheve voet. Ik neem aan dat dat in de 14 pagina lange mail ook staat, welke dus naar Samsung gaat nu! Samsung zal dit niet over het hoofd (mogen!) zien. mocht er na reactie van samsung nog geen aadacht aan besteed worden, kan je het aanhalen :). Misschien is het nu verstandig om even af te wachten :), maargoed; dat is puur wat ik zou doen :).

edit; te laat :P haha.
Hehe te laat inderdaad :) Ik zag alleen, nadat ik die 14-pagina-mail had verstuurd, dat ik in de "samenvatting" onderaan ook niets heb geschreven over die scheve voet. Ik kan me voorstellen dat zij alleen die samenvatting naar Samsung stuurt. Maakt ook niet uit, zo is alles volledig.

• ProCal
Update:

Ik ontving een mail van de winkelier:
Geachte heer,

Wat betreft de voet heb ik in een iets kortere samenvatting ook gestuurd naar ons contactpersoon van Samsung.
Zoals u misschien begrijpt is het niet echt een korte samenvatting geworden, de problemen die u heeft met uw Samsung televisie zijn er erg veel.
Deze ochtend heb ik een response gekregen van ons contactpersoon en zij zullen deze week nog met u contact opnemen voor een andere oplossing.
Het scherm word alsnog ingenomen door Samsung Nederland en u ontvangt een passende oplossing voor het scherm, wat dit precies inhoudt durf ik helaas niet te zeggen dit zullen zij met u bespreken.
Mocht er deze week geen contact met u zijn opgenomen of mocht u ergens niet eens zijn kunt u altijd mij een email sturen en ik zal er dan opnieuw voor u achteraan gaan.
Echter verwacht ik na de onderstaande problemen geen nieuw probleem!

Met vriendelijke groet,

Medewerker
Nog geen drie kwartier later werd ik gebeld door de reparatiefirma, zij willen het toestel vrijdag komen ophalen, ik moet zorgen dat alle toebehoren erbij zijn. Vervolgens even een mailtje gemaakt aan de winkel:
Hallo medewerker,

Bedankt voor je mail. Zojuist ben ik gebeld door reparatiefirma uit plaats (dus niet door Samsung) met de vraag of zij de TV kunnen komen ophalen. Alle toebehoren willen zij erbij hebben. (Afstandsbediening, etcetera).

Ik ben benieuwd wat het verdere verloop is en hoe lang het gaat duren.

Groet,

ProCal
Waarna ik vrijwel direct een antwoord ontving:
Goedemorgen,

Reparateur zal het scherm meenemen en deze z.s.m. aanmelden voor een andere oplossing.
Mijn verwachting is dat dit niet zo lang meer op zich laat wachten.

Met vriendelijke groet,

Medewerker
Ik laat me verbazen...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Respect voor je geduld!

Wie heeft dit topic richting die winkel gemailt? ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 13:08
Mocht de geboden oplossing niet aan je verwachting en/of eisen voldoen, en je bent van mening dat deze verwachting en/of eisen niet onredelijk zijn, dan kan ik maar één ding aanraden: ALS je een Rechtsbijstandverzekering hebt, maak er dan gebruik van. Zij kunnen vaak meer voor elkaar krijgen dan jijzelf ...

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

• ProCal
Tja... Geduld is een schone zaak, zegt men wel eens. Ofzo. Inmiddels is m'n geduld wel zo'n beetje op hoor :)
Rechtsbijstandverzekering heb ik helaas niet. Zou nu ook te laat zijn om af te sluiten. (Lees: mag niet worden gebruikt voor het eventuele geschil dat hieruit voortvloeit.)

Ik zag op de Shopreview trouwens ook zeer slechte beoordelingen voor de winkel waar ik het toestel heb gekocht... (Voornamelijk aftersales) :')

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ongeloofelijk wat een verhaal tot nu toe zeg.

Ik had in juni 2006 een lcd tv gekocht van samsung.

Als ik de tv aan had en ik switchte naar een andere ouput dan hoorde ik een krakend geluid in de tv.
Eerst stoorde het niet maar later maakte hij het geluid net iets te vaak,het geluid leek op een storing van de radio ontvangst.

Samsung gebeld monteur kwam langs op de afgesproken dag, tv uit elkaar een of andere printplaat eruit en geen last meer van gehad. Niks voor hoeven betalen.

Burp

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:21
Is er inmiddels al iemand bij je langs geweest? Heeft er een omruiling plaats gevonden of is het anders opgelost?

• ProCal
Ja...

Na het mailtje van de winkel dat de reparateur 'm zou meenemen en aanmelden voor een andere oplossing, heb ik de volgende dag, 3 augustus, een mail teruggestuurd:
Hallo medewerker,

Heb je enig idee hoe lang ik m’n televisie kwijt ben? Ik heb niet zo’n zin in weer een week zonder TV. Een leentoestel behoort bij reparateur helaas niet tot de mogelijkheden.

Wat zou de oplossing kunnen zijn? Gaan ze mijn huidige toestel repareren en helemaal in originele staat terugbrengen of krijg ik een ander toestel?

Groet,

ProCal
Daar kreeg ik binnen twee uur het volgende antwoord op:
Beste,

Hierbij een bevestiging dat de credit is aangevraagd en is ontvangen.
Deze week komt er zeker een oplossing voor uw probleem, mijn verwachting is zelfs morgen uitsluitsel.
Het bovenstaande heb ik zojuist voor u nagevraagd bij Samsung.

Met vriendelijke groet,

Medewerker
De dag erna heb ik nog een mailtje gestuurd:
Hallo medewerker,

Ik was even benieuwd of je inmiddels al meer informatie hebt.

Groet,

ProCal
Waarop ik als antwoord kreeg:
Goedemiddag,

Heb helaas nog geen reactie mogen ontvangen.
Heb zojuist nog een e-mail gestuurd als reminder.
Zodra ik meer weet laat ik het u direct weten.

Met vriendelijke groet,
Medewerker
Vrijdag 5 augustus is m'n toestel opgehaald door de reparateur, toen hij vertrokken was heb ik direct een mail gestuurd naar de winkel:
Hallo medewerker,

Zojuist is mijn TV-toestel opgehaald door de technicus van de reparateur. Op het ontvangstbewijs dat ik van hem heb gekregen, staat ook te lezen: “TV afgehaald voor credit”.

Heeft u inmiddels meer informatie over de status?

Vriendelijke groet,

ProCal
Daar heb ik geen antwoord meer op ontvangen. Ze zullen wel doodziek van me worden daar...

Gisteren, 9 augustus, ontving ik een brief van de reparatiefirma waarin staat:
Geachte klant,

Het door u aangeboden apparaat is niet binnen de door de fabrikant gestelde normen te herstellen.

De fabrikant van het product, Samsung Electronics Benelux BV, is daarover geïnformeerd en verzoekt u contact op te nemen met uw dealer.

De dealer zal u - op vertoon van deze brief - een passende oplossing aanbieden namens de fabrikant.

Wij hebben uw dealer daarover reeds geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Reparateur
De brief heb ik meteen ingescand en gemaild naar de winkel:
Hallo medewerker,

Vanmiddag ontving ik een brief van reparateur met het verzoek deze aan jullie te laten zien. Bij deze mail ik ‘m als PDF.

Wat is nu verder de bedoeling?

Groet,

ProCal
Ongeduldig als ik ben, heb ik meteen daarna de telefoon gepakt en heb ik de winkel gebeld. Toen ik verzocht om mij door te verbinden met de medewerker met wie ik e-mailcontact onderhoud, werd me verteld dat die op dat moment niet binnen was. Of ik aan het eind van de middag wilde terugbellen.

Nog geen uur later, om 15.30 ofzo, werd ik gebeld door de winkel en vertelde de medewerker mij dat zijn collega, die ik wilde spreken, inmiddels binnen was. Echter, zij was die ochtend bij de kaakchirurg geweest en kan dus niet normaal praten. Het verzoek was dus om alles via de mail af te handelen. Daarop heb ik geantwoord dat dat vervelend voor haar is en dat we het dan via de mail doen. Geen probleem.

Om 17.10 had ik nog steeds niets gehoord dus wederom een mailtje gemaakt:
Hallo medewerker,

Is het mogelijk dat je zo spoedig mogelijk uitsluitsel kunt geven over wat nu verder de planning is? Komende vrijdag heb ik m’n TV ECHT nodig, vandaar.

Groet,

ProCal
Vooralsnog niets gehoord. Het begint er op te lijken dat ik m'n (een) TV toch sowieso een week kwijt ben. Inmiddels 5 dagen (inclusief weekend).

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet zeggen dat ik de reactie van de winkel nog alleszins netjes vind... Je bent wel erg ongeduldig aan het worden... Zou daar -als ik zelf in de winkel zou werken- een beetje recalcitrant van worden ;)

• ProCal
MikeyMan schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:09:
Moet zeggen dat ik de reactie van de winkel nog alleszins netjes vind... Je bent wel erg ongeduldig aan het worden... Zou daar -als ik zelf in de winkel zou werken- een beetje recalcitrant van worden ;)
Hehe... Ja, ik ook, ik zou GEK worden van die k*tklant. Wát een irritant persoon >:) (dat meen ik serieus.)

Vervolgens zou ik me wel bedenken hoeveel moeite en tijd die klant hierin heeft gestoken, TV iedere keer opgehaald en geen leentoestel, en mij dan in zijn situatie verplaatsen, want zo ben ik ook.

Wat ik eerder ook al schreef, ik ben wékenlang netjes gebleven en volgens mij heel geduldig. Dan mag ik nu best wel een beetje pushen, vind ik.

(Ik heb zelf in een winkel gewerkt waar vaak irritante klanten kwamen en heb op de helpdesk gezeten bij Multikabel. Vandaar dat ik me goed kan voorstellen hoe ik misschien overkom bij die gasten in die winkel.)

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:15

robhof

Lembongan view

ProCal schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

Hehe... Ja, ik ook, ik zou GEK worden van die k*tklant. Wát een irritant persoon >:) (dat meen ik serieus.)

Vervolgens zou ik me wel bedenken hoeveel moeite en tijd die klant hierin heeft gestoken, TV iedere keer opgehaald en geen leentoestel, en mij dan in zijn situatie verplaatsen, want zo ben ik ook.

Wat ik eerder ook al schreef, ik ben wékenlang netjes gebleven en volgens mij heel geduldig. Dan mag ik nu best wel een beetje pushen, vind ik.

(Ik heb zelf in een winkel gewerkt waar vaak irritante klanten kwamen en heb op de helpdesk gezeten bij Multikabel. Vandaar dat ik me goed kan voorstellen hoe ik misschien overkom bij die gasten in die winkel.)
Je hebt gewoon volkomen gelijk dat je er bovenop zit. De reactie van de winkel mag dan 'netjes' (lees: vriendelijke toon) zijn, toch hebben ze op meerdere momenten flink tekort geschoten. Als je minder dwingend zou zijn geweest, dan was er wellicht nooit een oplossing gekomen.

Succes met het verdere verloop!

• ProCal
@robhof: Dank je wel.

Ik ontving zojuist deze mail:
Geachte heer,

Mijn collega [collega] is al helaas 2 dagen niet aanwezig. Ik heb het gehele mailcontact doorgenomen en ben direct voor u gaan bellen.

Helaas was mijn contactpersoon niet aanwezig, dus op het moment heb ik nog geen antwoord voor u. Morgenochtend is hij weer aanwezig en zal ik direct gaan bellen.

Ik hoop dat u nog een dag geduld kunt hebben, voordat wij met een concreet antwoord komen. Morgenochtend voor 12:00 uur zal ik of mijn collega [naam] ( die hopelijk dan weer aanwezig is ) nogmaals contact met u gaan opnemen.

Met vriendelijke groet,

[medewerker]
Wát een ballentent... Gisteren zei de jongeman die ik aan de telefoon had, dat betreffende collega WEL binnen was.

Mail teruggestuurd:
Hallo medewerker,

Dank voor je antwoord. Ik wacht het af...

Groet,

ProCal
Ze zouden hun naam moeten veranderen naar "Firma List en Bedrog"...

• Mektheb
Schrijf een boek er over, verdien je der misschien nog wat aan ook behalve tijd verspilling ! :D

• ProCal
Om 13.00 uur vandaag (11 augustus) ontving ik een mail van de winkelier:
Geachte heer,

Mijn excuses dat het antwoord iets langer op zich heeft laten wachten.

Zoals u weet was uw oude toestel helaas niet meer te repareren. Daarom biedt Samsung u een goed alternatief aan. Het type dat zij aanbieden is de PS59D6900. Dit toestel is qua formaat een stukje kleiner, maar qua functionaliteit gaat u er grote sprongen op voorruit.(sic)

Ik raad u aan om dit toestel eens te gaan bekijken op onze website. Hierbij heeft u de link:

http://www.naamvandewinkel.nl/etcetcetc

Gaarne ontvangen wij hierop een reactie van u.

Met vriendelijke groet,

Medewerker
Ik ben verbaasd. Een stukje kleiner? Het scheelt 4 inch, dat is dus 10 centimeter. Dat vind ik iets meer dan een stukje. Verder heeft het toestel één Scart-aansluiting minder dan mijn oude TV, ik gebruik ze nog steeds alle twee en de front AV-ingang is verdwenen (composite), daar maak ik ook nog wel eens gebruik van, er zit geen VGA-ingang op (D-SUB) en voor zover ik kan zien maar één USB-aansluiting, in plaats van twee. Op de site van de winkelier kan ik ook niet ontdekken of op de TV een ethernetaansluiting aanwezig is, het lijkt in ieder geval van niet.

En op de laatste plaats, de TV wordt aangeboden voor een winkelprijs van 1768,99 euro. Dat is een verschil van +/- 730 euro met de TV die ik had, een afschrijving van 365 euro per jaar. Dat vind ik te veel.

Wat de TV extra heeft tov het toestel dat ik had staan: DVB-S2. Zal ik niet gebruiken, ik heb een Dreambox staan. Verder is het een 3D-iets maar ook dat interesseert me niet.

Kortom, ik ga niet akkoord. Even een mailtje gestuurd dus:
Hallo medewerker,

Dank voor uw reactie. Helaas kan ik niet akkoord gaan met het bod. Kunt u mij vertellen op welke vlakken ik er, qua functionaliteit, op vooruit ga?

Zoals ik het zie, krijg ik er een toestel voor terug dat 4 inch kleiner is, een scartaansluiting minder heeft en geen front AV-ingang.

Zoals ik eerder zei in mijn mail, zou ik graag een volwaardig alternatief geboden krijgen. Dat betekent sowieso 2 scartaansluitingen, vier HDMI-ingangen, een front AV-ingang en een schermdiagonaal van ten minste 63 inch.

Groet,

ProCal
Ik ben benieuwd wat de reactie is...

• Gleighton
  • Niet online
Ongeacht de aankoopprijs van de originele televisie en de prijs van de vervangende is de winkelier verplicht om of een vervangend alternatief aan te bieden met gelijkwaardige specificaties of ontbinden van de koop.

Vaak kun je met wat doorvragen ook er achter komen hoeveel de creditwaarde is van je televisie waarbij je dan vaak in samenspraak met de verkoper een ander model kunt uitzoeken voor die prijs. Soms is het zelfs mogelijk om met wat bijbetaling een betere aan te schaffen.

• ProCal
Gleighton schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:38:
Ongeacht de aankoopprijs van de originele televisie en de prijs van de vervangende is de winkelier verplicht om of een vervangend alternatief aan te bieden met gelijkwaardige specificaties of ontbinden van de koop.

Vaak kun je met wat doorvragen ook er achter komen hoeveel de creditwaarde is van je televisie waarbij je dan vaak in samenspraak met de verkoper een ander model kunt uitzoeken voor die prijs. Soms is het zelfs mogelijk om met wat bijbetaling een betere aan te schaffen.
Oke, je zegt dat de winkelier een vervangend alternatief moet aanbieden met gelijkwaardige specificaties of ontbinden van de koop. Ik neem aan dat je met me eens bent dat het toestel dat ze aanbieden niet gelijkwaardig is? En ontbinden van de koop, dat betekent neem ik aan de aankoopwaarde van het toestel terug? Dat heb ik liever niet maar als het niet anders is, dan is het maar zo.

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om nog geld bij te gaan betalen. Ik vind dat het toestel zelf wel genoeg heeft gekost, dan heb ik het nog niet eens over alle vrije uren die ik van m'n werk heb moeten nemen en de tijd en kosten die ik er verder in heb gestoken. (Mailen, bellen naar een nummer dat 80 cent per minuut kost...)

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ontbinden van de koop krijg je de aanschafwaarde verminderd met een algemene afschrijving voor de periode dat je het toestel wel normaal hebt kunnen benutten.Waarschijnlijk krijg je dan zelfs nog minder terug dan dat die andere tv waard was.

Signature afgekeurd door Evanescent

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, de economische waarde is natuurlijk erg lastig, door dalende prijzen. Ook de tweede scart zal nog een lastige worden, aangezien die steeds minder worden toegepast.

Maar een vergelijkbare grootte zal toch wel op zijn minst moeten lukken...

• ProCal
Ik werd net gebeld door de winkel, door de medewerker die eerder ziek thuis was.
Zij zei dat ze de mailwisseling die ik met haar collega had gehad, doorgenomen had en vertelde me dat ze ook had gezien dat ik niet akkoord was met het eerdere aanbod van de 59-inch.

Ze vertelde me dat ze me de Samsung PS64D8000 kon aanbieden. Ze zei dat deze TV 1000 euro duurder is dan de aanschafprijs van m'n oude TV. Dat had ik al gezien toen ik vorige week op hun website keek... Ook vertelde ze dat ik niets hoefde bij te betalen. De vraag was of ik akkoord ging.

Omdat ik niet meteen té enthousiast wilde overkomen, zei ik dat ik dan eerst even wilde uitzoeken wat dat precies voor TV is. Ze zei dat ze me een mail kon sturen met daarin het typenummer van de TV. Hierop heb ik geantwoord dat dat goed was. Wel meldde ze me nog dat deze TV maar één scartaansluiting heeft. Dat vind ik oprecht jammer, aangezien ik er 2 in gebruik heb maar ik denk dat ik daar wel overheen kan komen. :)

Review van het toestel:

reviews: Samsung D8000: Plasma+1

Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de geboden oplossing, dit had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, lekkere communicatie daar... Snap ook niet dat ze ineens zo hard overstag gaan...

Maargoed, voor jou een prima oplossing natuurlijk!

• ProCal
Nou:

Ik kreeg vrijdag een mail van de winkelier:
Goedemiddag,

Hierbij een bevestiging dat het scherm vandaag is meegegeven aan onze vervoerder.
U word vandaag tussen 17:30 en 18:30 gebeld om een afspraak te maken voor leveren van de 64D8000.
Er word dan telefonisch met u een dag afgesproken wat u het beste uitkomt, de avond voor de levering ontvangt u een sms met daarin een tijdsindicatie.
Helaas ben ik zelf deze middag afwezig, mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd vragen naar andere medewerker.

Met vriendelijke groet,

Medewerker
M'n telefoon zo'n beetje constant in m'n handen gehouden. Vervolgens werd ik niet gebeld maar kreeg ik om 18.26 uur een mailtje:
Geachte heer/mevrouw,

Helaas kunnen wij u telefonisch niet bereiken op het opgegeven nummer (06-oudnummer), vandaar deze mail. Wij willen graag een afspraak maken met u voor het leveren van uw tv. Zou u aub contact met ons op kunnen nemen, zodat wij met u deze afspraak kunnen maken. U kan dit doen door contact op te nemen via onderstaande gegevens. Wij zijn vandaag telefonisch bereikbaar ,voor het maken van een afspraak, tot 19.00uur anders kan u ons maandag vanaf 9.00uur weer bereiken voor het maken van een afspraak.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Medewerker
De winkel bleek nog een heel oud telefoonnummer van mij te hebben, dat ik al 2 jaar niet meer in gebruik heb. Geeft niet, ik heb ze meteen even teruggebeld.

Op mijn vraag of ze het toestel dezelfde avond nog konden bezorgen, werd natuurlijk negatief geantwoord. Het wordt dinsdag. Maandagavond ontvang ik een SMS, op het goede nummer, waarin staat hoe laat ze dinsdag denken langs te komen.

Afwachten dus maar. Ik ben benieuwd. Wel zal ik even, voordat ik teken voor ontvangst, info-menu-mute-power doen om te kijken of ze me niet een demomodel proberen te slijten :) Als branduren > 0 dan mogen ze 'm weer meenemen.

Ik zal de uitkomst nog even laten weten.

• Mektheb
Ben erg benieuwd :), als ze dat namelijk proberen zou ik wel zo pist worden.

• ProCal
Mektheb schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:12:
Ben erg benieuwd :), als ze dat namelijk proberen zou ik wel zo pist worden.
Hehe, ja, daar zou ik ook niet echt heel blij van worden. Misschien is > 0 wat overdreven maar aan de andere kant, met 10 uur hetzelfde logo'tje in beeld (Van de winkelier zelf misschien) zou je een PDP al kunnen verneuken natuurlijk.

Maar goed, als, dan... Heeft verder niet zoveel zin, ik wacht het rustig af.

ProCal schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:07:

Afwachten dus maar. Ik ben benieuwd. Wel zal ik even, voordat ik teken voor ontvangst, info-menu-mute-power doen om te kijken of ze me niet een demomodel proberen te slijten :) Als branduren > 0 dan mogen ze 'm weer meenemen.
O, doe je dan afstand van je televisie :?

Je hebt namelijk helemaal geen recht op een nieuwe tv, maar op een vervangende. Het is niet ongebruikelijk om een refurbished model voor omruilingen te gebruiken.

• ProCal
Anoniem: 22659 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:44:
[...]

O, doe je dan afstand van je televisie :?

Je hebt namelijk helemaal geen recht op een nieuwe tv, maar op een vervangende. Het is niet ongebruikelijk om een refurbished model voor omruilingen te gebruiken.
Natuurlijk doe ik dan geen afstand van m'n televisie, ik neem 'm dan gewoon niet in ontvangst. Ik weet ook dat ik geen recht heb op een nieuwe, ik weet wel dat ik niet akkoord ga met een refurbished model dat al 1000 branduren heeft. Dat zijn er meer dan ik met m'n oude TV had. Daarnaast weet jij ook dat je met een minimaal aantal branduren een plasma al kan verkloten.

Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat het zo'n vaart niet zal lopen, aangezien het een redelijk nieuw model betreft (mei 2011) en de medewerker aan de telefoon vertelde dat zij het toestel zelf pas net binnen hadden.

Overigens heb ik in m'n communicatie naar de winkel al meerdere keren aangegeven waar ik wel en niet mee akkoord ga. Ik heb ondermeer gezegd dat ik akkoord zou gaan met een nieuw toestel dat gelijk is aan of beter dan het toestel dat ik had. Daar heb ik geen 'nee' op gekregen.

M'n "gerepareerde" PS3 (een jaar of 3 geleden al inmiddels, denk ik) is ook een refurbished model. Doet het prima en gebruik ik nog steeds met grote regelmaat. (Wel met een dikke kras erop trouwens.) Met andere woorden: Ik zeg dus niet dat refurbished per definitie slecht is.

Hmm, interessante insteek. Hij heeft aangestaan en dat kan een invloed hebben en om die reden neem je hem niet in ontvangst. Naar mijn mening heb je gewoon recht op garantie als blijkt dat er iets mis is met de tv en verder niet. Volgens de wet heb je recht op een gelijkwaardig toestel en mag jij als klant bepalen wat jij een gelijkwaardig toestel is. Mochten jullie er niet uitkomen dan is ontbinding met een gebruiksvergoeding de volgende stap. Op het moment dat jij aangeeft dat een bepaald type in jouw ogen een afdoende vervangend model is dan vraag ik mij af of je nog enig recht van spreken hebt als de verkoper een product levert dat cosmetisch en technisch uitstekend is, maar wel een bepaald aantal uren actief is geweest.

Maar goed, waarschijnlijk leveren ze een nieuw model, dus deze discussie is theoretisch. :P

• ProCal
Anoniem: 22659 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:20:
Hmm, interessante insteek. Hij heeft aangestaan en dat kan een invloed hebben en om die reden neem je hem niet in ontvangst. Naar mijn mening heb je gewoon recht op garantie als blijkt dat er iets mis is met de tv en verder niet. Volgens de wet heb je recht op een gelijkwaardig toestel en mag jij als klant bepalen wat jij een gelijkwaardig toestel is. Mochten jullie er niet uitkomen dan is ontbinding met een gebruiksvergoeding de volgende stap. Op het moment dat jij aangeeft dat een bepaald type in jouw ogen een afdoende vervangend model is dan vraag ik mij af of je nog enig recht van spreken hebt als de verkoper een product levert dat cosmetisch en technisch uitstekend is, maar wel een bepaald aantal uren actief is geweest.

Maar goed, waarschijnlijk leveren ze een nieuw model, dus deze discussie is theoretisch. :P
Ja, daar heb je ook gelijk in. Als het toestel cosmetisch en technisch in orde is en een aantal branduren heeft, dan is er misschien geen probleem. Ik hoop alleen dat jij ook begrijpt dat ik er als een berg tegenop zie om weer dat hele gezeik aan de hand te gaan halen.

Wat je als laatst zegt ben ik het ook mee eens :-) Eerst maar eens afwachten wat er gebeurt. Misschien (waarschijnlijk) is dit allemaal drukte om niets. De voortgang plaats ik hier weer.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En, nog nieuws? ;)

• ProCal
Gisteren tot 00.00 uur zitten wachten, geen SMS gehad natuurlijk. Kom ik net beneden, ligt er een briefje op de mat dat ik om 8.45 niet thuis was. WTF.

Meteen die toko gebeld en ze zouden erachteraan gaan...

• ProCal
En ook maar weer eens een mailtje gemaakt voor de verandering:
Hallo medewerker,

Is het gelukt om de vervoerder te bereiken? Aangezien ik gisteren geen SMS heb gehad (enig idee waarom?) heb ik nu een dag vrij genomen om op de vervoerder te wachten.

Ik hoor graag van je.

Groet,

ProCal
/edit: Ik had het kunnen weten:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact stuur ik u deze mail. Het telefoonnummer dat wij in ons systeem hebben staan werkt niet, daarom kan ik u helaas niet telefonisch bereiken. Kan u ons aub bellen op onderstaand nummer of een nummer waarop u bereikbaar bent naar ons toe sturen, zodat wij contact met u op kunnen nemen.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Medewerker
Maar weer het juiste nummer gemaild...

/edit2: Omdat ik niet gebeld werd heb ik zojuist zelf maar weer even gebeld, de betreffende medewerker had m'n mail met het juiste nummer wel ontvangen maar had eroverheen gekeken. Het wordt morgen... Vanavond ontvang ik een SMS met de bezorgtijd.

[Voor 59% gewijzigd door ProCal op 16-08-2011 10:17]

• mmjjb
  • Laatst online: 30-05 15:33
Wat een gedoe, geduld is een goede zaak..
Alhoewel ik me afvraag of ik na al dat gedonder nog veel geduld zou hebben :P.

Ze bezorgen niet met UPS zo te merken, die komen gewoon nog een keer langs als je niet thuis was en je belt de monteur op :)

Heb je de TV al binnen?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 07:23
Ik zie je topic nu staan en heb het helemaal doorgelezen. Vind het echt werkelijkwaar ongebegrijpelijk dat er winkels zijn die zo met hun klanten omgaan. Ik zou 't als eindverantwoordelijke voor mijn tv afdeling niet eens zolang durven laten duren. Dan had ik al lang de accountmanager van Samsung aan het werk gezet en een ander toestel uitgezocht.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• ProCal
Nou, gisterochtend (woensdag) de TV binnengekregen, om een paar minuten over acht stonden ze aan de deur. Inmiddels staat ie er en werkt voor zover ik kan zien en testen perfect. (Zou ook niet anders verwachten). Hij is nieuw :+

• Mektheb
ProCal schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 07:21:
Nou, gisterochtend (woensdag) de TV binnengekregen, om een paar minuten over acht stonden ze aan de deur. Inmiddels staat ie er en werkt voor zover ik kan zien en testen perfect. (Zou ook niet anders verwachten). Hij is nieuw :+
We de langste adem heeft die ? !
Hhaha hopen die het nu blijft doen ;)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 23:34
De aanhouder wint. Zelf zou ik het eerlijk gezegd niet hebben volgehouden.
Top voor jou!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Anoniem: 363678

Nou en wat hebben we geleerd van deze ervaring?

1- Koop nooit meer bij de desbetreffende winkel
2- Overweeg in eerste instantie geen Samsung televisie.

Het was wel een lang proces moet ik zeggen.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:21
Anoniem: 363678 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:48:
Nou en wat hebben we geleerd van deze ervaring?

1- Koop nooit meer bij de desbetreffende winkel
2- Overweeg in eerste instantie geen Samsung televisie.

Het was wel een lang proces moet ik zeggen.
Dit is wel erg kort door de bocht. Heb zelf redelijk wat Samsung tv's gehad. Weinig tot geen gezeik mee gehad. Op het moment dat er wel problemen mee waren werd het 9 van de 10 keer normaal opgelost. Die overige keren ging het om problemen die er niet waren of lag de zaak iets gecompliceerder of wilde de klant dingen die in dat stadium nog niet mogelijk waren.

Ooit eens een klant gehad die overdag in de winkel was geweest voor zijn Samsung Tv, 40". Aangegeven dat we het gingen doorgeven aan Samsung maar dat we wel het reparatienummer nodig hebben, die heeft de klant s'avonds doorgebeld. We hebben hem destijds ook aangegeven dat Samsung binnen 5 werkdagen contact met hem zou opnemen. De volgende om 13.00 uur hing hij weer aan de lijn dat Samsung nog steeds niet had gebeld en dat het nu toch wel erg vervelend begon te worden omdat hij al een dag zonder tv zat.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee