Toon posts:

Vertraging bij draadloze speakers

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 16:11
Ik wil graag in mijn appartement op een paar plaatsen draadloze speakers neerzetten, zodat ik door het hele appartement kan lopen en overal het geluid kan horen dat ik op dat moment heb opstaan. Bijvoorbeeld als ik naar de keuken loop. Het geluid van mijn installatie is in de keuken nog wel enigszins te horen, maar niet duidelijk genoeg. Daarom zou ik oa. daar (en in mijn badkamer) een draadloze speaker plaatsen (trekken van kabels is echt geen optie en het heel hard zetten van mijn geluidsinstallatie ook niet).

Geluidskwaliteit maakt me niet zo heel veel uit (het gaat meestal om simpel tv kijken), maar wat me wel uitmaakt is dat ik niet een soort echo ga krijgen omdat een draadloze speaker (te veel) vertraging heeft. Het geluid van mijn installatie is immers wel overal te horen, maar gewoon niet overal even goed.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zat zelf overigens te kijken naar dit setje:

http://shop.conrad.nl/mul...e-luidsprekers/45767.html

Die wil ik dan aansluiten op de line-out van zone 2 van mijn TX-SR606 (die volgens mij zelfde geluid kan weergeven als zone 1).

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 19:24
Ik heb geen idee of dat werkt... wij hebben thuis ooit een setje gehad dat beeld en geluid kon sturen. Beeld deed hij heel goed, maar geluid was dieptriest. Er zat 10 meter en geen muur tussen... als hij het al deed en je liep er tussen, viel het signaal weg.

Is er geen mogelijkheid tot trekken van een kabeltje, of is dat te ver weg?

• Oscar Mopperkont
Reacties op Conrad zelf zijn wisselend, maar over algemeen positief. De afstand is 10 tot 15 meter die overbrugd moet worden en dan ook nog eens op dezelfde verdieping. Weinig obstakels dus.

Trekken van een draad is echt geen optie. Ik heb geen plinten of plafond waar ik de draden door zou kunnen trekken. Dan zou ik echt moeten gaan frezen e.d., hetgeen ikzelf niet eens netjes zou kunnen en bovendien in geen verhouding staat tot wat ik wil: tv-geluid horen van bv journaal als ik even in de keuken of badkamer ben.

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 19:24
Als de reactief over het algemeen positief zijn, zou ik hem gewoon halen. Het is geen hoofdprijs voor het setje, en als hij echt niet werkt of bevalt, doe je gewoon een RMA!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vergeet ook niet dat vanaf de speakers tot je oor er ook nog vertraging optreed ;)

• Oscar Mopperkont
luuksnijmegen schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:55:
Als de reactief over het algemeen positief zijn, zou ik hem gewoon halen. Het is geen hoofdprijs voor het setje, en als hij echt niet werkt of bevalt, doe je gewoon een RMA!
Natuurlijk, daar is de hele wet koop op afstand voor. Betekent niet dat het voor zowel mij als de winkelier prettiger is als het heen-en-weer-stuur-circus wordt voorkomen ;)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Waarom koop je niet gewoon een portable radio'tje, als geluid niet uitmaakt?

• Oscar Mopperkont
Omdat een portable radio het geluid van mijn receiver (lees geluid TV) niet weergeeft ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:03:
Die wil ik dan aansluiten op de line-out van zone 2 van mijn TX-SR606 (die volgens mij zelfde geluid kan weergeven als zone 1).
Hoe komt het TV geluid in de receiver? Naar mijn weten ondersteunt de TX-SR606 alleen maar analoge audio over de Zone 2 Out. Dus geen bronnen welke digitaal van input zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:43:
Omdat een portable radio het geluid van mijn receiver (lees geluid TV) niet weergeeft ;)
Laatste zin niet gelezen. ;)

Maar dan vraag ik me weer af waarom je geluid van je TV zou willen horen, terwijl je er niet naar kunt kijken?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 14:21

AzzKickah

06-CENSORED

bram1984 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:33:
[...]

Laatste zin niet gelezen. ;)

Maar dan vraag ik me weer af waarom je geluid van je TV zou willen horen, terwijl je er niet naar kunt kijken?
Journaal. Weer. Muziekzender.

• Oscar Mopperkont
FeaR schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:29:
Hoe komt het TV geluid in de receiver? Naar mijn weten ondersteunt de TX-SR606 alleen maar analoge audio over de Zone 2 Out. Dus geen bronnen welke digitaal van input zijn.
Echt? Dan is het goed dat ik dat er stiekem toch nog even bij vermeldde. Zone 2 kan niet gewoon het geluid van zone 1 dupliceren?

Dat moet ik thuis dan even goed nagaan.

Zou er ook geen ander trucje zijn om toch een line-out te hebben van het geluid van de tv? Wellicht zou ik de analoge uitgang van de UPC-box kunnen gebruiken, omdat het in 99 van de 100 gevallen zal gaan om dat geluid (bij het kijken van een film via mijn popcorn zet ik de film toch wel op pauze en zoals hierboven aangegeven gata het primair om dingen als journaal idd). Dan is het dus de vraag of dat geen gekke vertragingen oplevert, anderzijds is dat dan gewoon een kwestie van inderdaad proberen.

[Voor 36% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-06-2011 17:43]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:34:
[...]Echt? Dan is het goed dat ik dat er stiekem toch nog even bij vermeldde. Zone 2 kan niet gewoon het geluid van zone 1 dupliceren?
Jup, lees de manual nog maar eens door en dan met name het stukje tekst op pagina 84:
Alleen analoge ingangsbronnen kunnen in Zone 2 worden weergegeven. Weergave van digitale ingangsbronnen is niet mogelijk. Als er geen geluid is nadat een ingangsbron is gekozen, moet u controleren of de bron ook wel op een analoge ingang is aangesloten.
Oftewel via Zone 2 gaat niet werken. Of je moet al je bronnen analoog aansluiten welke je draadloos wilt beluisteren. Of je draadloze set inderdaad op de Externe Decoder aansluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee