Toon posts:

Boot niet na install ATI Catalyst/graphics driver

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 305644

Topicstarter
Hi all,

Vanmorgen startte ik mijn pc (hardware in de sig, Vista Business x64) en vroeg een popup van ATI of ik een update van catalyst wilde installeren. Vond ik prima, klikkerdeklik. Zoals gewoonlijk de waarschuwingen dan het beeld zwart zou kunnen worden tijdens install, allemaal prima. Mijn hoofdbeeldscherm gaf een tijd slechts de achtergrond weer, en een poos een zwart scherm, maar bleef daar in hangen. Bij het aanzetten van mijn secundaire scherm bleek dat alle vensters daar naar verplaatst waren, en dat de muis dat scherm niet meer in gesleept kon worden. Gechecked (door tabben op tobo) of er misschien iets mis was met de herkenning/instellingen van mijn beeldschermen, maar dat zag er prima uit. Ik zag op het scherm dat actief was dat de installatie van de drivers voltooid was, dus dacht ik dat een reboot wellicht uitkomst kon bieden.

Helaas, sinds dat moment boot mijn computer helemaal niet meer. Hij gaat aan, ventilatoren gaan aan, alle ledjes gaan branden (voor op de case, op mobo, op graphicscard), hij checkt beide cd drives, maar ik krijg geen bootbeep, en er wordt geen data verzonden over de kabel naar mijn monitors. Ook niet met één van beiden aangesloten. De computer boot ook niet zonder monitoren aangesloten. Voor alle zekerheid geprobeerd op te starten zonder CMOS batterij, geen verschil. Momenteel staat hij zonder de battarij van de stroom af, in de hoop dat als ik hem zo een paar uur laat staan (heb al ontladen door zonder stroomvoorziening op de startknop te duwen) hij wee zal booten, omdat dit ooit eerder eens zo gewerkt heeft.

Het zou dus toeval kunnen zijn dat dit probleem van eerder opnieuw opspeelt, maar het is wel erg raar dat dit precies na een enigsinds vreemd gelopen driverupdate gebuert. Ik heb al even gegoogled, maar ik kan alleen cases vinden van mensen die wel een boot hebben en een biosscherm, en daarna geen input meer na de monitors, terwijl dit bij mij vanaf het begin af aan er niet is. Heeft iemand enig idee wat er nog meer mis kan zijn? Of wat ik nog meer kan proberen?

Ik heb helaas geen andere pc beschikbaar om mijn hardware in te testen, of iemand in mijn omgeving met een pc waar mijn hardware inpast. Zoiets zou ideaal zijn, maar behoort realistisch even niet tot de mogelijkheden.

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 12:55

®androiid

Euroshopper

probeer eens op te starten met zo min mogelijk componenten aangesloten e.d. dus alleen cpu geheugen.
ik weet niet wat je specs zijn, maar als je een onboard graphics hebt gebruik die ipv de videokaart en kijk eens wat die dan doet, als de pc dan wel normaal boot met beeld ga dan 1 voor 1 componenten toevoegen tot hij dezelfde problemen weer heeft

Pils €0,50

Anoniem: 305644

Topicstarter
®androiid schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:17:
probeer eens op te starten met zo min mogelijk componenten aangesloten e.d. dus alleen cpu geheugen.
ik weet niet wat je specs zijn, maar als je een onboard graphics hebt gebruik die ipv de videokaart en kijk eens wat die dan doet, als de pc dan wel normaal boot met beeld ga dan 1 voor 1 componenten toevoegen tot hij dezelfde problemen weer heeft
OK thanks, ik laat hem eerst ff een paar uur van de stroom, zal hier vanavond mee experimenteren.

Edit: vond 4 uur van de stroom voldoende en heb 'm net getest met alleen PSU, Mobo, CPU en één strookje ram (2 verschilllende geprobeerd in alle vier de slots) en geen beep. Dus dat lijkt erop te wijzen dat het óf mijn PSU of mobo is. Gezien het feit dat er wel stroom is en de fan wel gaan draaien verdenk ik het moederbord het meest. Heeft er iemand suggesties over of ik nog stappen over sla? Anders wordt het een nieuw systeem bouwen vrees ik...

Edit 2: ik vond op een ander forum dat als je probeert te booten helemaal zonder ram geheugen je moederbord een series waarschuwings/error beeps zou moeten geven. Ik kan me ook herinneren dat ooit eerder gedaan te hebben. Als ik hem nu power met alleen mobo, PSU, CPU (+ koeler natuurlijk) gaan PSU en CPU fan gewoon draaien, alle lampjes branden, maar geen beeps. Lijkt me dat ik kan concluderen dat mijn mobo overleden is right? Of sla ik nog iets over?

[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 305644 op 23-06-2011 13:54]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee