• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:30
Ik heb net de bestelde quickport usb3.0 van Sharkoon en een sata schijf binnen gekregen. Gelijk aangesloten op de pc en gebruikte Fastcopy om bestanden over te zetten.
Fastcopy gaf aan dat het ong 4uur zal duren. Speed is goed, zag 110MB/s.

Op een gegeven moment gaf die een fout bij 1 file, device is not ready?? Windows gaf ook een rare melding. Ging de schijf goed in de quickport drukken en hij ging weer verder.
Nou, was toch maar even een snelle test, dus sloot alles af en ging de schijf inbouwen op de interne SATA poort. Fastcopy opnieuw alles laten uitvoeren en tot mijn stomme verbazing gaf die nu aan dat het ong 2,5uur zal duren terwijl de speed eveneens op 110MB/s zit.

Kan ik nu concluderen dat de quickport op usb3.0 toch niet evensnel is als de interne sata poort of is er iets met de quickport aan de hand?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SATA is meestal wel wat sneller/stabieler dan USB, ook als je USB3.0 gebruikt.
Als je 110MB/s haalt dan zou ik me niet gelijk zorgen maken dat de snelheden niet goed zijn, dat zijn gewoon heel nette snelheden.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 00:31
Lijkt me daarnaast ook dat je tegen je HDD limiet aan loopt met 110 MB/sec.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee