Toon posts:

Game streamen naar andere PC

Pagina: 1
Acties:

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 15:52
Tweakers,

even een korte inleiding:
Volgende week ga ik verhuizen, dan komt mijn (game) pc op de 1e verdieping te staan.
Nu zou ik graag ook gewoon beneden willen kunnen gamen. Ik had het idee om beneden dan een (oudere) laptop neer te zetten. Deze krijg ik met geluk eind volgende week.

Is het mogelijk om mijn game die draait op mijn goede pc, te streamen naar mijn laptop om vervolgens de inputs weer terug te geven? (Vnc,teamviewer of iets dergelijks).

De meeste topics die ik tot nu toe heb gevonden dateren meestal van 2-3 jaar geleden waarbij voornamelijk het probleem is dat de bandbreedte het niet trekt.

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Is het überhaupt mogelijk om zo te kunnen gamen?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 10:01

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat is behoorlijk afhankelijk van het type game dat je wilt spelen.
Een turn-based strategy gaat nog wel lukken op die manier, maar FPS of RTS kun je vergeten. Daar is de vertraging te groot voor.

Er bestaat wel een project die op soortgelijke manier werkt, dan draait de game remote bij dat bedrijf, terwijl de client niet snel hoeft te zijn. Dat werkt via internet. Ik kan niet op de naam van dat project komen. In SGD weten ze dat wel.

http://www.onlive.com/

[Voor 4% gewijzigd door PromWarMachine op 23-06-2011 11:21]

Dividend for Starters

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Cloud gaming heet dat

• Rann
Dat had ik inderdaad ook al eens bekeken, onLive bedoel je denk ik.

Het zou mooi zijn als ik WoW zou kunnen spelen, maar dat denk ik dan ook niet.. :/

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 16:06
De gamestreamer heet OnLive. Je koopt of huurt een game, en krijgt enkel beeld en geluid naar je toe gestreamd.

De eerste hit op google is misschien iets voor je: http://streammygame.com/ Geen idee of het echt wat is.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:24

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Dat kun je zo goed als vergeten, vnc, teamviewer rdp. Je moet je voorstellen dat het beeld 'afgebroken wordt' op je pc, verstuurd wordt als 1'tjes en 0'tjes naar je laptop en daar opnieuw opgebouwd moet worden. Dat kan niet zonder op zijn minst dezelfde grafische rekenkracht aan de andere zijde. Ook is het heel erg afhankelijk van de bandbreedte / doorvoersnelheid van je netwerk.

Er zijn alternatieven zoals OnLive etc. maar die streven denk ik je doel voorbij. Dat wordt dan even niet gamen een tijdje.

discogs

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nee, je hebt niet dezelfde grafische rekenkracht nodig aan de andere zijde. De beelden worden immers berekend op voorhand door je game PC, en je moet alleen de output doorsturen naar de andere PC.

Ik denk alleen dat je mogelijk problemen krijgt met bandbreedte en latency.

• Rann
Ik zat net even te kijken naar die streammygame die _Buran_ voorstelde.. Zou je daar dan niet hetzelfde probleem moeten hebben ?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 12:13
Rann schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:59:
De meeste topics die ik tot nu toe heb gevonden dateren meestal van 2-3 jaar geleden waarbij voornamelijk het probleem is dat de bandbreedte het niet trekt.
Een jaar geleden heeft Microsoft een nieuw Remote-Desktop-Protocol (RDP) geintroduceerd. Waarmee je b.v video, zelf 1080p en 3D render dingen vloeiend via remote desktop kan bekijken, dus veel en veel beter dan 2 jaar terug:
http://www.neowin.net/new...rtual-desktop-performance

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:43
Weet niet of je een draadloos media streamer oid hebt. Anders zou je kunnen overwegen om je beeldsignaal van je game-pc al dan niet draadloos naar je tv oid te streamen. Samen met een draadloos toestenbord/muissetje kom je ook al een heel eind

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 16:06
djexplo schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:52:
[...]

Een jaar geleden heeft Microsoft een nieuw Remote-Desktop-Protocol (RDP) geintroduceerd. Waarmee je b.v video, zelf 1080p en 3D render dingen vloeiend via remote desktop kan bekijken, dus veel en veel beter dan 2 jaar terug:
Het is mij nog nooit gelukt om vloeiend een Full-HD film te kijken via RDP (tussen 2 W7 machines). Misschien dat het wel kan, maar dan zul je een flinke bak bandbreedte nodig hebben volgens mij, want RDP is niet zo'n efficiënt protocol.

• loewie1984

loewie1984

djexplo schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:52:
[...]

Ja lol een RDS VDI oplossing voor thuis! Dan heb je al het volgende nodig:

- Redelijk dikke hardware

- Hypervisor
- RDS Session Host Server
- RDS Connection broker

Zie je het al voor je? voor een potje CoD!

discogs

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 10:01

PromWarMachine

Forsaken Archer

_Buran_ schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:46:
De gamestreamer heet OnLive. Je koopt of huurt een game, en krijgt enkel beeld en geluid naar je toe gestreamd.
OnLive bedoelde ik inderdaad.
Daar hoorde je best goede berichten over toen het net geïntroduceerd was.
VNC, (standaard) RDP en Teamviewer gaan in ieder geval niet goed genoeg zijn voor dat doel.

Denk dat je dan beter een luxere HTPC kunt maken die normaliter (lees: door je vriendin gebruikt wordt om) video's, dvd's en audio af te spelen, maar die ook in staat is om games mee te spelen.

Dividend for Starters

• Rann
@Cornelison Planning is dat er wel een bedraadde(?) media streamer komt... Het is misschien het overwegen waard, maar ik vraag me af op het draadloos setje de afstand red.

@PromWarMachine, HTPC zou nog kunnen, maar dan ben je toch wel weer snel een 300 euro kwijt. Ik hoopte op een oplossing die (bijna) gratis zou zijn. Denk niet dat dat er inzit :(

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:03
Vreemd eigenlijk dat dit niet softwarematig kan. Onlive kan het ook, maar dan via een veel tragere internetverbinding vergeleken met de gigabitverbinding die je thuis neer kan leggen...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 19:59
Ik heb het net even geprobeerd. RDP laptop met dualcore naar zware game pc. 54mbit draadloos.

HD films spelen. 10-15fps ongeveer.
Games starten niet. "could not initialise graphics driver"

http://axrotterdam.blogspot.nl

• loewie1984

loewie1984

Ff een ander idee. je zegt verhuizen, nieuw huis waarom geen hdmi kabel van 10/20 meter, of vga+tobo+muis over lan? dat kan wel heel goed!

discogs

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 19:59
loewie1984 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:38:
Ff een ander idee. je zegt verhuizen, nieuw huis waarom geen hdmi kabel van 10/20 meter, of vga+tobo+muis over lan? dat kan wel heel goed!
Das een goede, maar waarom niet hdmi over utp?
http://www.erconline.nl/hdmi-verlenger-via-utp-p-4988.html

[Voor 11% gewijzigd door Dekaasboer op 23-06-2011 11:43]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Rann
@Loewie1984: Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken, het enige nadeel is dat ik dan een dikke bundel kabels moet wegwerken. Of je moet naar KVM over IP denk ik gaan.. Maar dat is een prijzig grapje.

@Dekaasboer: Hdmi pakt (zover ik weet) denk ik geen muis/toetsenbord invoer ? daarnaast zou het in theorie kunnen maar dan moet ik wel weer een draadloos toetsenbord/muis voor over grotere afstand (10-15m?)

• loewie1984

loewie1984

Ja kijk, ik denk persoonlijk het is het een of het ander. Of je gaat je signalen over een x<>lan versturen of je legt losse kabels. Either way streaming gaat dus niet werken, dus of je doet een dikke hdmi kabel plus tobo+muis over lan of beeld over lan + tobo en muis over lan. Effectief, hoef je dan maar 2 utp kabels te leggen van boven naar onder met een dikte/diameter niet groter dan 1cm wat redelijk te overzien is.

En die kabelbende boven aan je pc heb je toch al. Tis alleen dat je het dus onder bij je tv moet gaan wegfrutselen. Maargoed dat moet tegenwoordig toch ook geen probleem zijn?

Daarnaast had je zeker ook al nagedacht over het volgende: draadloze tobo's kunnen vaak niet meer dan 4 a 5 toetsaanslagen tegelijk verwerken. Daar zit je dan met je spring/crouch actie in call of duty terwijl je naar linksschuinvoor loopt en ook nog aan het schieten/herladen bent. Of te racen in Race Driver grid, terwijl je driftend de bocht omgaat. Draadloos is een no-go bij gaming.

discogs

• Rann
Misschien loopt het iets op een zijspoor, maar als ik google vind ik weinig over hoe je beeld/tobo+muis over lan krijgt. Anders wordt het een mooi kabelpakketje hdmi + 2x usb.

@Loewie1984, daar had ik eigenlijk niet over na gedacht, zelf heb ik altijd een bedraad toetsenbord gebruikt... Leuk zulke dingen..

• loewie1984

loewie1984

Beter nu erachter komen, dan dat je straks weet niet hoeveel euro uitgeeft aan een high frequent tobo muis combi als ze als bestaan en erachter komen dat je niet optimaal kan gamen.

is een gameconsole met muis en tobo niet ook een optie?

discogs

• Rann
Die console heb ik al ;) het is meer bedoeld voor de raids/clanwars die ik heb met WoW/BFBC2.

Wat je al niet over hebt voor de vrouw... PC in de huiskamer wil ze niet, maar ondertussen vind ze dat wel gezelliger... Vandaar dat ik probeer een 'makkelijk op te ruimen' oplossing te vinden :)
(Scherm weg, snoeren weg, klaar)

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
http://www.sharkoon.com/?q=en/node/1249
Dat zou alvast je toetsenbord probleem kunnen verhelpen, verder zal een HDMI kabel de beste oplossing zijn.

• Rann
Ik denk dat dat een hele mooi oplossing wordt... 1 HDMI kabel naar beneden leggen, en een netwerkkabel naar dezelfde plek.... makkelijkst en netjest denk ik zo :)

Tnx!

• Rann
Bedacht me gisteravond... Er moet nog een kabel bij, audio! :)

Anoniem: 356260

En dat verstuur je niet over je HDMI kabel ?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:49
De mooiste (en misschien duurste) oplossing is een kvm extender. In dat geval heb je beneden dus maar 1 klein kastje staan en 1 extra STP kabel naar boven nodig.

We do what we must because we can.

• Rann
Daar beperkt mijn kennis zich denk ik in... ik was in de veronderstelling dat als je je hdmi via je grafische kaart naar je monitor laat lopen, je geen audio bij hebt.

Daarnaast heeft mijn 2e monitor geen speakers ingebouwd, dan zou het alleen via de tv kunnen.. :/

• loewie1984

loewie1984

Iedere moderne videokaart heeft tegenwoordig HDMI out, en bij HDMI out hoort een audio uitgang. Je ziet het vaak genoeg bij bijv. Windows 7 in het configuratiecentrum > geluid en dan audio apparaten. Je moet het alleen even aanzetten / inschakelen / activeren. Je stuurt vervolgens het audio signaal mee over dezelfde kabel richting je tv. De meeste moderne tv's hebben dan weer een analoge audio uit die je weer aan je versterker kan knopen.

Of je doet je hdmi kabel in de ingang van je home cinema receiver die het beeldsignaal op zijn beurt weer doorlust naar de tv.

Voor wat betreft boven kun je gewoon je reguliere luidspreker aansluiting blijven gebruiken, volgens mij moet het mogelijk zijn je onboard soundcard i.c.m. je hdmi-audio uit te gebruiken.

discogs

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 18:30
Ik ben het er niet mee eens.

Als ik met OnLive vloeiend beeld haal (ik heb het getest), over een ADSL lijntje van 1024KB/s, moet je nagaan hoe bar weinig dat is. Maar nu hebben we het over intern Gigabit intern. Dat is het 1000-voud van die snelheid.

Wat is het nadeel? Films kun je voorspellen, het is gewoon statisch. Je kan bufferen, de film is immers zoals hij is. Maar bij Games kan dat niet - elke seconde is anders. Het ligt dus opzich aan de compressie.

Er zijn mensen die het gelukt is om hun muis en keyboard door te sturen naar hun Game-PC, heb gebruikten VLC voor het streamen van game. Ik weet alleen niet in hoeverre dat vloeiend was.

Een ding is zeker. Als OnLive het op een traag ADSL-lijntje lukt - moet de tech-enthusiast het met een intern Gigabit netwerkje zeker lukken.

Houd er trouwens wel rekening mee dat je voor Stream My Game moet betalen, als je een mooie resolutie wilt. 800x600 was gratis dacht ik.

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 13:56
Volgensmij doet dat StreamMyGame precies wat jij wil. StreamMyGame Help > Streaming games over a local network

Ik zou deze eens uitproberen als ik jou was.

Edit: Lees nu pas dat je er eigenlijk voor moet betalen als je fatsoenlijke resolutie wil. Maargoed $20 per jaar is goed te doen volgensmij. bron

[Voor 32% gewijzigd door Dragor op 24-06-2011 09:34]

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:18
Over RDP, men bedoelt Remote FX dat is een uitbreiding op RDP waarmee het wel kan.
Als je oudere games wilt spelen via RDP moet je de settings van je rdp enorm terugschroeven en dan kan het wel! (ooit in 2001 UT via rdp gespeelt)

diskeltische lurker

• Rann
Steammygame ga ik zeker testen... Ik vraag me af hoe goed het werkt, het blijft in principe via het netwerk gaan.. Helaas kan ik het pas testen als we in het huis zitten..

@Loewie, zou ook kunnen, ik heb net een mooi slaapkamer tvtje gekocht.. zou ik er ook voor kunnen gebruiken, De bedoeling was om hem op mijn monitor aan te sluiten maar ok, dit kan ook :)

Extra receiver/versterker/homecinema set is er nog niet.. Staat op de 'first things to do when i'm in my new home' list, ben al wel flink aan het oriënteren ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee