Toon posts:

Apple Patent

Pagina: 1
Acties:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:44

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Luitjes,

Het is erg spijtig dat Tweakers.net meedoet met de patenten media-hype.
In nieuws: Apple verkrijgt breed patent op touchscreenbediening beweert Tweakers dat het patent veel algemener is dan het in werkelijkheid is.
http://thisismynext.com/2...ng-behaviors-media-crazy/ geeft aan dat het patent enorm beperkt en daarmee enorm specifiek is. Niet zo'n heel raar patent om aan te vragen of zelfs toe te kennen dus.

In dat licht is het stuk wat Tweakers.net post dus een slechte representatie van de werkelijkheid; een stuk wat de waarheid geen recht doet en, sorry dat ik het moet zeggen, simpelweg slechte journalistiek.
Ik had beter verwacht.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 16:02
Zo, jij bent lekker positief op de vroege ochtend! Als je dit brengt als een tip in plaats van keihard afbranden nemen mensen je over het algemeen sneller serieus.

Het klopt inderdaad dat het patent wat minder algemeen is dan wordt beschreven. In het patent gaat het inderdaad over een kleine beweging op een webpage en het modificeren van een gedeelte daarvan.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50
MuddyMagical schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:03:
Zo, jij bent lekker positief op de vroege ochtend! Als je dit brengt als een tip in plaats van keihard afbranden nemen mensen je over het algemeen sneller serieus.

Het klopt inderdaad dat het patent wat minder algemeen is dan wordt beschreven. In het patent gaat het inderdaad over een kleine beweging op een webpage en het modificeren van een gedeelte daarvan.
Nou, ik denk dat hij een beetje gefrustreerd is geraakt van het verleden... en dat nu eindelijk een keer uit.

Kijk, hij heeft wel een beetje gelijk... Ik wil niemand afbranden want ik leg mijzelf erbij neer... Maar het is wel redelijk bekend dat Tweakers.net Apple artikelen overneemt van andere websites en niet echt uitzoekt wat er van waar is. (nogmaals het boeit me niet meer ). Er word vrijwel nooit de moeite genomen om de bron te achterhalen, of heel simpel even de reacties op zo een artikel te lezen. Ik zelf kan toch zeker 5 van de 10 artikelen na wat onderzoek als onzin beschouwen, maar helaas doet de gemiddelde lezer dat niet.

Ik weet niet hoe het geregeld is bij tweakers.net, maar ik kan met voorstellen dat hier de mankracht ook niet voor is.

Je kunt er beter niet tegen vechten... want het heeft geen zin. Je kunt je hooguit aanmelden als redacteur.. Dan kun je wellicht je eigen mening erin kwijt. Wat jij vind dat beter kan, kun je dan ook beter doen.

Suc6

(en nogmaals... ik heb zelf nergens last van.. en klaag helemaal niet middels deze post. Ik wil het enkel uiteenzetten)

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 18:04
Ik heb er een update van gemaakt: nieuws: Apple verkrijgt breed patent op touchscreenbediening - update

We proberen wel degelijk verder te kijken dan onze neus lang is. We zoeken altijd de meest oorspronkelijke bron om te voorkomen dat we iets brengen dat informatie door de filters van andere media distorted is. Gezien de complexe tekst van patenten in combinatie met idd beperkte tijd was het hier lastig de vinger erop te leggen hoe breed het is. Volgens mij is de tekst zoals die er staat niet onjuist.

[Voor 8% gewijzigd door Olaf op 23-06-2011 12:16]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben er zelf helemaal niet zo zeker van dat het geen zeer algemeen patent is. De gepatenteerde manier van bediening is namelijk iets wat je niet alleen ziet bij het scrollen in een browser op een webpagina (dat overigens ook al als voorbeeld werd genomen in het artikel), maar ook in applicaties waarbij je door content scrollt. Er zijn een behoorlijk aantal toepassingen die op deze manier werken (ook met de genoemde multitouchbediening) op verschillende besturingssystemen en zoiets is ook al behoorlijk ingeburgerd op de smartphonemarkt (en tegenwoordig ook de tabletmarkt).

Verder heb ik (als schrijver van dat artikel) niet meegedaan aan een of andere media-hype, maar gewoon zelf gekeken naar wat er in het patent beschreven wordt. Dan kan ik toch niet tot een andere conclusie komen dan dat het een zeer algemene beschrijving is van de interactie tussen touchscreen en onderliggende software.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 16:02
RoD schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:19:
Ik ben er zelf helemaal niet zo zeker van dat het geen zeer algemeen patent is. De gepatenteerde manier van bediening is namelijk iets wat je niet alleen ziet bij het scrollen in een browser op een webpagina (dat overigens ook al als voorbeeld werd genomen in het artikel), maar ook in applicaties waarbij je door content scrollt. Er zijn een behoorlijk aantal toepassingen die op deze manier werken (ook met de genoemde multitouchbediening) op verschillende besturingssystemen en zoiets is ook al behoorlijk ingeburgerd op de smartphonemarkt (en tegenwoordig ook de tabletmarkt).
Hier zat ik ook naar te kijken, maar een quote uit het patent:
Displaying a portion of web page content in a stationary application window on the touch screen display, wherein the portion of web page content includes: a frame displaying a portion of frame content, and other content of the web page, comprising content of the web page other than the frame content
Dit stukje van die webpage binnen een 'stationary application window' geeft op het eerste gezicht wel een beperking tot browsers. Maar ik ben benieuwd of je nu niet de discussie krijgt of bijvoorbeeld de content binnen de Tweakers.net applicatie ook geen 'web page content' is. Er staat geen 'web page', maar 'web page content'.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee