Ik heb inmiddels al zo'n 16 Dell systemen aan klanten geleverd waarin ik een OCZ Vertex 2 60/120 GB SSD heb ingebouwd. 1 systeem uitgerust met een Vertex 3 120 GB.
Ervaring tot dusver:
, zeer slechte ervaringen mee en zou OCZ aan iedereen afraden! Ook met OCZ support in Amerika. OCZ is voor mij gewoon erg onbetrouwbaar.
Nu ga ik binnenkort bij een klant 18 nieuwe desktops (Dell OptiPlex 990) plaatsen en 1 nieuwe server. Ik wil graag alle desktops uitrusten met SSD. En de server met 2 SSD drives in RAID 1 voor oa OS. Data op 3 x SAS 15k HDD's.
Ik heb weinig tot geen vertrouwen in OCZ of de Sandforce controllers, dus die skip ik het liefst!
Mijn vraag is dus wat jullie zouden adviseren en/of wat jullie ervaringen zijn voor zowel desktops als server?
Betrouwbaarheid is het belangrijkst, daarna performance.
Opties voor desktop zijn SATA3, SATA2 drives of PCIe kaart.
Opties voor server zijn SAS, SATA3 of PCIe kaart (als RAID maar mogelijk is).
Voor de desktops denk ik zelf aan de Intel 510 120 GB. Voor de server heb ik nog geen idee.
Ik heb mbt SSD ervaringen al de nodige reacties hier op GoT en Tweakers.net gelezen.
Ervaring tot dusver:
- Van de 15 OCZ Vertex 2 drives zijn er al 2 helemaal dood gegaan en 1 was opeens helemaal leeg
- De Vertex 3 120 GB heb ik gelukkig inmiddels omgeruild bij Informatique voor een Intel 510. Bij Vertex 3 zo nu en dan OS freezes (Win7 x64), na zo'n 20 sec opeens weer reactie. Werkt slecht icm Intel RST. Slechte verhalen over firmware update, BSOD etc.

Nu ga ik binnenkort bij een klant 18 nieuwe desktops (Dell OptiPlex 990) plaatsen en 1 nieuwe server. Ik wil graag alle desktops uitrusten met SSD. En de server met 2 SSD drives in RAID 1 voor oa OS. Data op 3 x SAS 15k HDD's.
Ik heb weinig tot geen vertrouwen in OCZ of de Sandforce controllers, dus die skip ik het liefst!
Mijn vraag is dus wat jullie zouden adviseren en/of wat jullie ervaringen zijn voor zowel desktops als server?
Betrouwbaarheid is het belangrijkst, daarna performance.
Opties voor desktop zijn SATA3, SATA2 drives of PCIe kaart.
Opties voor server zijn SAS, SATA3 of PCIe kaart (als RAID maar mogelijk is).
Voor de desktops denk ik zelf aan de Intel 510 120 GB. Voor de server heb ik nog geen idee.
Ik heb mbt SSD ervaringen al de nodige reacties hier op GoT en Tweakers.net gelezen.
[Voor 3% gewijzigd door Urk op 23-06-2011 19:58]