Als dit sneller is en het rebooten zo kort zou duren zou dit voor mij geen probleem zijn.
Trommelrem schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:03:
MBP met 8 GB en een SSD.
De MBA heeft een relatief trage SSD. Overigens bestaan er wel upgradekits voor de SSD van de MBA.
Ik heb weleens hele serverparken (4x Windows 2008 VMs) gepreinstalleerd op een Core2Duo IBM-PC Compatible laptop met 8 GB RAM. De harde schijf was de vertragende factor. Nadat ik een SSD had geinstalleerd kon ik in ieder geval fatsoenlijk werken. Met harde schijf was dat gewoonweg niet mogelijk.
Zoals er al was gezegd genoeg RAM en SSD is aan te raden.

invoil schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:05:
Persoonlijk zou ik ook door middel van bootcamp dit oplossen dan heb je ook een niet virtuele windows omgeving bij de hand, aangezien sommige programma's in mijn studie wat problemen geven in een virtuele omgeving. Daarnaast vertraagd een VM in een VM de boel gigantisch, plus het is de vraag of je 2e VM wel van alle functies gebruik kan maken omdat je al in een ander VM zit.
Bootcamp op een MBP of MBA? Ik neig eerder naar de MBA maar dan moet er bij de nieuwe update wel meer RAM geheugen in kunnen.
Bosmonster schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:38:
2 VM's moet makkelijk lukken, maar de 4GB van de Air gaat daar een probleem opleveren.
Met 8GB moet het goed lukken. Een SSD kan nog extra bottlenecks wegnemen, met name als je toch richting de grenzen van je 8GB gaat. (En met W7 en 2K8 is die kans redelijk aanwezig).
[...]
Op een beetje fatsoenlijk systeem merk je voor normale taken (dus geen gamen) bijna het verschil niet tussen een native boot en een VM. Grote voordeel is juist dat je eenvoudig kan switchen en software in beide systemen tegelijk kunt draaien.
Bootcamp is daardoor juist alles behalve fijner. Je levert alleen maar flexibiliteit in, en dat voor een minimale hoeveelheid performance.
Daarnaast heb je het over VMWare Workstation VM's in je Windows VM, maar die VM's kun je natuurlijk ook gewoon direct vanuit OS X met Fusion starten

Dat was ook mijn punt, ik wil eigenlijk geen flexibiliteit inleveren en de gemakkelijkheid om te switchen lijkt me juist heel fijn.
Het schijnt dat VMware fusion andere instellingen heeft dan VMware workstation en daarom niet alle instellingen kan configureren die wel nodig zijn, VMware workstation word ook als enige ondersteund door school.
Zou hier de 4GB ram niet de bottleneck zijn geweest? Ik weet niet of de nieuwe upgrade van de MBA dit kan oplossen, het is dus even wachten op de nieuwe upgrade.
Lethalis schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:13:
Vrituele machines werken wel redelijk op mijn MBP i5 met 4GB.. maar moet wel zeggen dat het niet erg vlot gaat met Parrallels. VirtualBox doet het iets beter. Dit komt waarschijnlijk door de trage harde schijf. Op de i3 imac hier op kantoor met ook 4GB gaat het allemaal een stuk sneller.
Maar virtual box heeft nooit de configuratie instellingen die vmware bied.
een SSD zou ook een heleboel oplossen denk ik.
Anoniem: 102952 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:24:
Workstation VM's in Fusion laden zal idd geen probleem zijn. Het kan zijn dat de ip-adressen van de machines anders worden, maar dat heb je bij transport tussen VMware Workstation pc's ook.
Krijg je de VM's van school? Of moet je VM's aanleveren? Je kunt altijd nog een VM exporteren naar OVF, dit is een standaard die door Fusion en Workstation ondersteund wordt.
Drie VM's tegelijk draaien moet geen probleem zijn als ze niet te veel doen. Het is wel handig om ze niet alledrie tegelijk te starten, maar als ze eenmaal draaien heb je er weinig last van.
Ik heb zelf 8GB genomen in mijn MBP 13" vanwege VM's (virtualbox), dit geeft als voordeel dat ik meer geheugen kan toekennen aan een VM zonder dat het de performance meteen beinvloedt
Ik moet zelf VM's aanleveren. Eventueel kan ik de VM's gebruiken die ik dit jaar ook al hebt gebruikt alleen dan de clean-installatie.
Waarom heb je niet voor een MBA gekozen als ik vragen mag?(Lichter, SSD, 4 gig)
Zou 4GB net niet voldoende zijn?
[Voor 12% gewijzigd door Gangster93 op 23-06-2011 13:36]