Toon posts:

Mac Mini G4 2005 Model, Video problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 19:33
Hoi Allemaal,

Ik heb al een tijdje terug via V&A hier op tweakers.net een Mac Mini G4 1.42 Ghz overgenomen.
Deze heeft ong. 2 a 3 maanden prima gewerkt, echter sinds een tijdje begint de video kaart flinke kuren te vertonen.
Hij begint allemaal rare strepen te geven en uiteindelijk krijg je een zwart scherm dat helemaal zwart blijft of gaat flikkeren.
Dit probleem komt echter alleen voor als ik hem rechtstreeks via de DVI poort aansluit, via DVI-VGA adapter gebeurt dit niet ( tot nauwelijks in ieder geval niet gemerkt)
Hij heeft aanboord een ATI Radeon Mobile 9200 met 32MB Vram.
Hoe kan ik dit probleem oplossen ?
Mac Mini Logic board bakken, zoals de Geforce 8XXX serie bijv. ?? :? :?

is dit bijv. een bekend probleem ? :O :/
kan iemand mij misschien helpen, hij staat nu maar stof te happen :P.. :'(

mvg,
Floris

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 16:55

talin

My god is the sun!

welke resolutie draai je?

ik heb vorige week een dezelfde Mac Mini gekocht en had hetzelfde probleem, tot gisteren!

had een HP 22" beeldscherm aangesloten, na een paar minuten begint het beeld artifact te geven, horizontale strepen en flikkeren en uit, geen beeld meer.

een ander beeldsherm aangesloten ( aangezien de HP nieuw uit doos kwam ) daar was het niet mee.

na wat zoeken stond de resoltie 1650 x ?? veel te hoog.
gisteren op 800 x 600 gezet en zo staps gewijs omhoog, tot ik op 1280 x 720 uitkwam en daar heeft ie gisteren de hele dag op gedraait, probleem verholpen bij mij.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlorisVN
Hoi Talin,

Dank voor je reactie ! :D
ik heb op mijn PC monitor een resolutie van 1650X1050
Op mijn tv een resolutie van 1920X1080, hij is hier een tijdje op aangesloten via VGA.
dus als ik stapsgewijs de resolutie omhoog zet zou het probleem moeten verholpen worden ?

ik hoop dat jij ook dezelfde Mac Mini hebt, dus met een G4 en geen Intel ?

mvg,
Floris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• talin

talin

My god is the sun!

FlorisVN schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:16:
Hoi Talin,

Dank voor je reactie ! :D
ik heb op mijn PC monitor een resolutie van 1650X1050
Op mijn tv een resolutie van 1920X1080, hij is hier een tijdje op aangesloten via VGA.
dus als ik stapsgewijs de resolutie omhoog zet zou het probleem moeten verholpen worden ?

ik hoop dat jij ook dezelfde Mac Mini hebt, dus met een G4 en geen Intel ?

mvg,
Floris
yes de power pc van mij ( mac mini G4 geen Intel ) trok resolutie van 1650X1050 niet, vanaf 800 x 600 omhoog zetten bleek bij mij te werken.

kijk oons een naar de ati radeon 9200 update software

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlorisVN
dank weer voor je snelle reactie ! :D
bedoel je dat ik ff naar de ATI site moet gaan en daar een display driver moet installeren voor de grafische kaart ?
of bedoel je een Mac Mini G4 firmware update ? zoja waar kan ik deze dan vinden ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• talin

talin

My god is the sun!

http://support.amd.com/us...acosx10-4x-3x-radeon.aspx

die bedoel ik, die had ik geinstalleerd en kon toen de juiste instellingen kiezen maar probeer het eerst eens zonder dit te doen.

• FlorisVN
Ik heb je methode toe gepast en het werkt tot nu toe prima ! :D
Ook heb ik nog ff die ATI Drivers geïnstalleerd..
Waar ik echter bang voor ben is of het terug kan komen, en wat gebeurd er als ik reboot ??

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Als je via VGA wel een werkend beeld hebt kan dat ook komen doordat het signaal simpelweg opgeschaald wordt, terwijl een digitaal signaal ook echt op die resolutie geleverd wordt. In ieder geval kan die kaart inderdaad niet de hoogste resoluties aan :) (Hangt ook van de combinatie van vram+kleurinstelling af he! Misschien dat het op duizend kleuren wel werkt)

• FlorisVN
helaas nog steeds problemen met de video kaart.
zodra ik iets 3d achtigs doe gaan er al gauw strepen door het beeld.
bijv. bij Minecraft, als ik even 3 seconden speel is het al gelijk een strepen oorlog :S
misschien toch koelpasta vervangen of in de oven stoppen ? :P

mvg,
Floris

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 23:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Doorverkopen en iets anders kopen geen optie?

• FlorisVN
Ik weet niet wat de gek er nog voor wilt hebben, volgens mij is de waarde te weinig :P :S....

• FlorisVN
hij staat in iedergeval hier op V&A !

V&A aangeboden: Mac Mini G4 2005 met video kaart problemen aangeboden

mocht er iemand interesse in hebben !

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 07:29

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik had het zelfde probleem, resolutie op 1600x1200. Ik was het na een software update kwijt. Draait nu OS 10.4.11

Welk OS draai je?

En als je hem nog kwijt wil, heb ik wel interesse (op die dingen kun je n.l. MorphOS draaien).

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• FlorisVN
Hoi Roman,

ik bied hem aan op V&A !
rond de 80 Euro zou ik er graag voor willen hebben !
dit heb ik er zelf ook ooit voor betaald !
liever niet verzenden alleen ophalen !

mvg,
Floris

• FlorisVN
btw,

draai osx 10.4.11, maar bij 10.5.8 ook zelfde problemen...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 23:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

FlorisVN schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:49:
Hoi Roman,

ik bied hem aan op V&A !
rond de 80 Euro zou ik er graag voor willen hebben !
dit heb ik er zelf ook ooit voor betaald !
liever niet verzenden alleen ophalen !

mvg,
Floris
Houd je rekening dat met je manier van aanbieden je dat ding never nooit gaat verkopen? Geen afschrijving maar wel defect... En dan ook nog naar je toe moeten...

• FlorisVN
dank voor je feedback !
ik heb de adv. beetje aangepast
betaling kan contant, paypal en overschrijving !

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, GoT is niet bedoeld voor je advertentie, dat kun je allemaal via V&A zelf regelen :) Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee