Toon posts:

Matrox G400MAX of een G450?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke is stabieler en sneller en wat zijn de verschillen van de twee :

Matrox G400MAX 32MB
en
Matrox G450 32MB DDR

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Waarschijnlijk zal de G450 iets sneller zijn, maar veel zal het niet zijn. Stabiel zullen ze allebij wel zijn (Matrox drivers zijn over het algemeen erg goed).

Het grote verschil tussen de twee kaarten is dat bij de G450 alle chipset componenten zijn onder gebracht in een chip (de G450, bij de G400 waren er meerdere losse onderdelen op de kaart), waardoor de productie kosten lager worden en dus ook de verkoop prijs. 8-)

Good goan

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op maandag 19 maart 2001 09:48 schreef critical-billy het volgende:
Waarschijnlijk zal de G450 iets sneller zijn, maar veel zal het niet zijn. Stabiel zullen ze allebij wel zijn (Matrox drivers zijn over het algemeen erg goed).

Het grote verschil tussen de twee kaarten is dat bij de G450 alle chipset componenten zijn onder gebracht in een chip (de G450, bij de G400 waren er meerdere losse onderdelen op de kaart), waardoor de productie kosten lager worden en dus ook de verkoop prijs. 8-)
Ik denk idd dat ze ongeveer hetzelfde zijn. Maar sneller is de G450 dacht ik niet, eerder iets langzamer. De G450 is geen nieuwere versie maar de oude G400 in 1 chip gepropt. Zal vanavond m'n C't's eens doorspitten, daar stond iets over de snelheid in dacht ik...

Maar aangezien G400 wel bijna niet meer verkrijgbaar zal zijn en sowieso Matrox rules (;)), wat maakt het uit...

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
De G400MAX is echt sneller. Dit omdat de core en het geheugen hoger geclocked zijn. De G450 is hooguit zo snel als een G400. Alleen is de G400MAX vrij prijzig en moeilijk verkrijgbaar in vergelijking met een G450. Het grote voordeel v.d. G450 is dat het secundaire scherm met 1600*1200 kan draaien i.p.v. 1280*1024.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.