Toon posts:

Stofzuiger tweaken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.570 views

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 12:17
Waarschijnlijk niet 100% on-topic...sorry daarvoor. Heeft er iemand ervaring met of suggesties voor het tweaken van een stofzuiger? Het idee waarmee ik speel is om het aantal decibels van een nieuwe maar redelijk geprijsde stofzuiger naar beneden te halen zonder in te boeten op de "zuigkracht".

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 08:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou hem overclocken, maar wel goede koelpasta gebruiken en een degelijke koeler aanschaffen ! :+ :+ :+
Ik zou eens kijken of je hem niet zou kunnen "bekleden" met isolatie. Dat lijkt me een mogelijkheid.

Android developer & dürüm-liefhebber

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Tuurlijk kan dat. Je hebt van die isolatie noppenschuim. Of je daarvoor ruimte hebt aan de binnenkant, is de vraag. Maar anders zet je het vast aan de buitenkant :P Ziet er niet uit, maarja, je stofzuiger zal vast geen onderdeel van je interrieur zijn lijkt me.

Maar of dat weer nadelig effect heeft op de verminderde cooling daardoor, moet je maar voor lief nemen.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voor dat eventjes per dag?

39

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Bladblazer optie? :+

Waarom zou je je stofzuiger willen tweaken :P

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Oordopjes! Dat werkt natuurlijk alleen als jij de enige persoon bent (uitdelen is ook zo'n gedoe :+ ) .

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ejabberd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:59:
Het idee waarmee ik speel is om het aantal decibels van een nieuwe maar redelijk geprijsde stofzuiger naar beneden te halen zonder in te boeten op de "zuigkracht".
Hmmm hoe wil je dat gaan doen?
Het geluid hangt in sterke mate af van de rotatiesnelheid van de "fan" en de zuigkracht ook.

Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-01 00:08
Het grote probleem van de meeste stofzuiger is, dat er een belachelijk slecht ontworpen en oudere motor in gebruikt wordt. Dit doordat stofzuigers verkocht worden op verbruik, en niet op (zuig)prestatie. Dit wordt ook nog eens gecompenseerd met kleine filters en voila, een baggerproduct dat een takke-herrie maakt.

De Numatics (en ook andere stofzuigers) hebben de motor boven de stofzak, en hebben daardoor een veel groter filteroppervlak. Hierdoor is de motor kleiner (typisch zo'n 50%), het zuigvermogen groter en ook de geluidsproductie kleiner. Mijn tip zou dan ook zijn een Henry te overwegen.

Mocht je aan de slag willen, dan ben ik bang dat het veel moeite gaat kosten om over de genoemde beperkingen heen te komen. Het werkt sowieso wel aardig om de filters te vergroten en het vermogen te verlagen (vermogensschakeling op de stofzuiger?)

• Bonkybenjamin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 10:48
Ik denk ook dat het erg lastig wordt!

Probleem is dat ze idd de slede modelen(motor achter de zak) erg compact maken.
Het motortje is klein met een vrij hoog vermogen.
Ga je dat isolleren dan wordt de motor denk ik snel te warm.

Ik werk in een winkel waar mensen dagelijks met hun stofzuiger problemen langs komen.
Als deze slecht zuigt is het 9 van de 10 keer een filter die vol zit.(de meesten vervangen dat te weinig)
Dan wordt de motor te warm en gaat deze minder zuigen of valt uit tot dat de motor weer is afgekoeld.

Ik raad je aan om iets meer geld uit te geven voor bv. een Numatic stofzuiger(henry/hetty) €180 heb je deze al. Die is goed geisolleerd en zuig prima.

Anderen nadelen van een goedkoperen stofzuiger zijn dat er vaak onderdelen niet verkrijgbaar zijn, zakken lastig te krijgen en voor een hoog bedrag.
De goedkoperen stofzuiger is vaak ook goedkoper omdat er gewoon mindere onderdelen zijn gebruikt.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bonkybenjamin schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 02:27:
Ik raad je aan om iets meer geld uit te geven voor bv. een Numatic stofzuiger(henry/hetty) €180 heb je deze al. Die is goed geisolleerd en zuig prima.
Ik heb al tien jaar een Nilfisk die ik van mijn moeder heb overgenomen welke ze ook al vijftien jaar in bezit heeft. Dat ding is niet kapot te krijgen. Ik heb twee honden rondlopen (schotse collie en een newfoundlander) en een goedkope stofzuiger was bij mij binnen een jaar kapot door de haren.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gewoon, een frequentieregelaar om de snelheid te regelen :+ }:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 01:11

auto660

1991 240 GL Brick

Gewoon even intel speedstap aanzetten. Wordt de stofzuiger stil als je niet zo veel hoeft te zuigen en gaat de stofzuiger harder als de stofzuiger het moeilijker krijgt.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Mr_Mellow
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 11:55

Mr_Mellow

Keep it simple

Thumbs up voor de TS, made my day :+

Wat heb je voor nieuwe maar redelijk geprijsde stofzuiger staan?

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:23

epic_gram

undercover moderator

Je kan proberen je motor te 'undervolten' maar dan draait hij dus minder, en lever je in op je zuigkracht. Het is wle zo dat geluid exponentieel toeneemd bij een hogere zuigkracht, als je dus aan de helft van de zuigkracht in principe genoeg hebt heb je al minder dan 50% van het geluid. Als je er dan 2 parallel aan elkaar schakeld heb je 100% zuigkracht, minder energieverbruik en maar 3dB meer geluid (volgens mij) dan met 1 stofzuiger op halve snelheid :+ stofzuiger RAID FTW *O* :+

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Ik zegt: een apart forum voor overklokken/tweaken/finetuning van huis tuin en keuken gerei :7.

Oja, zoiets is er al:prullenbak O-)

[Voor 35% gewijzigd door Tripp op 03-07-2011 01:02]

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HAHA is er al

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Maar een manier: Antigeluid :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 20:39
Hmm een stofzuiger op de radiator van watercooling set zetten, zal denk ik vrij goed koelen!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:25
Mjah, het is inmiddels wel weer mooi geweest.Ik denk dat de TS er inmiddels wel achter is dat dit niet eenvoudig is en dat er hier voornamelijk HK-achtige replies op komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee