Toon posts:

Verbinding tussen ATI 4850 en Samsung D5000

Pagina: 1
Acties:

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zou graag mijn PC uitgerust met een ATI 4850 HD videokaart verbinden met mijn TV een 40" Samsung D5000.
Daarvoor heb ik geprobeerd via de DVI->HDMI adapter en een HDMI kabel beeld op mijn TV te krijgen.

Dit lukt tot op zekere hoogte. Er is wel degelijk beeld en zelfs ook geluid. Echter, als de resolutie op 1080p staat, dan is het beeld dat op de TV tevoorschijn komt niet goed. Het beeld wordt uitgerekt (de zijkanten vallen weg) en de rest ziet er korrelig en onscherp uit.

Dit alles wordt beter als ik de resolutie verlaag naar bijvoorbeeld 1680 bij 1050. Dan wordt het beeld opgerekt zodat het precies op het scherm past en ziet het er enigszins ok uit. Maar hiermee ben ik eigenlijk niet tevreden. Het mooiste zou natuurlijk zijn om de TV gewoon in z'n native resolutie aan te sturen en dan scherp beeld te hebben. Waarom lukt dit niet? De videokaart zou prima in staat moeten zijn om 1080p uit te sturen, normaal werk ik zelfs op iets hogere resolutie en de TV is gewoon een HD tv... Ik sta voor een raadsel en alle suggesties zijn welkom.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 11:16
Welke driver versie gebruik je?

• GrowMyHair
  • Niet online
Catalyst Version 10.8

De kabel die ik gebruik zit normaal aan m'n pvr (het kastje dat je nu voor 100 euro bij een ziggo abonnement krijgt) en doet het daarmee prima op 1080i.

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-04 12:04
Is het aantal Hz niet te hoog of laag ingesteld? je weet het nooit :)

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik heb net opnieuw wat geklooid met de refresh rate, maar krijg het niet aan het werken. Verschillende refresh rates geven eigenlijk allemaal hetzelfde resultaat, zoals in m'n eerste post beschreven. Eigenlijk lijken alle 16:9 verhoudingen het niet te doen via de PC. Alle andere verhoudingen lijken het wel te doen, maar zijn ook niet echt ideaal, omdat het beeld dan opgerekt wordt.
Tijdens het spelen van een spelletje (race driver grid) op 1080p leek het trouwens wel te werken. Maar wellicht is het daar moeilijker te beoordelen, omdat alles beweegt en overgangen vaak veel vloeiender zijn.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:08
misschien eerst de resolutie op de PC goed instellen dan dan die zoomopties en dergelijke op de tv gebruiken?

zo heb ik bij onze samsung het werkend kunnen krijgen

• GrowMyHair
  • Niet online
Kun je dat iets uitgebreider vertellen?
Wat ik net geprobeerd heb was om eerst op de PC de resolutie terug te zetten naar 1920 x 1080 terwijl hij aan m'n PC monitor gekoppeld zat. Daarna heb ik de PC aan de TV gekoppeld, echter toen ging hij weer terug naar de laatst ingestelde resolutie toen hij aan de TV gekoppeld zat.
Resolutie terug naar 1080p of 1080i zetten gaf weer het bekende resultaat :(

• GrowMyHair
  • Niet online
Het is allemaal opgelost. Het probleem zat niet in de PC, maar in de TV instelling. Die stond op 16:9 en blijkt dan enige overscan toe te passen. Op de Screen Fit instelling ziet het er allemaal wel strak uit.

Bedankt voor de hulp!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:08
sorry dat ik niet meer reageerde, maar die optie optie bedoelde ik inderdaad, bij de zoom opties <_<
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee