Toon posts:

Windows 7 mappen blijven op alleen lezen staan

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 266164

Topicstarter
-edit- huidig toppic over dit onderwerp is gesloten-

Mn probleem is het volgende:

Heb Windows 7 opnieuw geinstalleerd omdat alles niet meer zo lekker verliep. Alleen de C schijf geformateerd, de D-partitie ongewijzigd gelaten.

Nu moet ik alleen iedere keer als ik iets wil veranderen in mappen op mijn D-schijf (Waar al mn belangrijke bestanden en documten staan) administrator rechten geven. Ik ben de enige gebruiker/administrator.
Ik ben 'eigenaar' van de D-schijf, en heb de volledige rechten.

Nu krijg ik het niet voor elkaar de hele schijf van alleen lezen af te halen, en kan aan veel bestanden geen veranderingen aanbrengen door externe programma's (zoals WMP een albumhoes wijzigen, deze meld dat het bestand in gebruik is).

Ik word een beetje vervelend van telkens of de machtiging moeten geven, of dat sommige bewerkingen niet lukken, terwijl ik volledige machtigingen heb en eigenaar ben.

Ik kan ook niet meer naar deze schijf iets opslaan of downloaden via uTorrent.

Gr Tom

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 266164 op 22-06-2011 22:20]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 266164 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:20:Ik word een beetje vervelend van telkens of de machtiging moeten geven, of dat sommige bewerkingen niet lukken, terwijl ik volledige machtigingen heb en eigenaar ben.
Dan ben je dat toch niet :)
Dat je op je nieuwe installatie een user met dezelfde naam hebt zegt niks - het is niet dezelfde user.
Als je de Easy Transfer wizard had gebruikt was je dit trouwens niet gebeurd.

Ga eens met icacls aan de slag vanuit een Administrator commandprompt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

alt-92 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:40:
[...]
Ga eens met icacls aan de slag vanuit een Administrator commandprompt.
Of take ownership en dan niet vergeten dit door te laten voeren op alle onderliggende mappen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan ben je er nog steeds niet met alleen TakeOwn, en de inline help van icacls laat gelijk de overige opties (inclusief recursief reACLlen) zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Anoniem: 266164

Topicstarter
Als ik de (in mijn geval) D:\ schijf formatteer en de bestanden terug zet vanaf mijn externe harde schijf is het dan ook opgelost?

Ben niet bekend met icacls..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup, dan is het ook opgelost :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee