Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 7 mappen blijven op alleen lezen staan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-edit- huidig toppic over dit onderwerp is gesloten-

Mn probleem is het volgende:

Heb Windows 7 opnieuw geinstalleerd omdat alles niet meer zo lekker verliep. Alleen de C schijf geformateerd, de D-partitie ongewijzigd gelaten.

Nu moet ik alleen iedere keer als ik iets wil veranderen in mappen op mijn D-schijf (Waar al mn belangrijke bestanden en documten staan) administrator rechten geven. Ik ben de enige gebruiker/administrator.
Ik ben 'eigenaar' van de D-schijf, en heb de volledige rechten.

Nu krijg ik het niet voor elkaar de hele schijf van alleen lezen af te halen, en kan aan veel bestanden geen veranderingen aanbrengen door externe programma's (zoals WMP een albumhoes wijzigen, deze meld dat het bestand in gebruik is).

Ik word een beetje vervelend van telkens of de machtiging moeten geven, of dat sommige bewerkingen niet lukken, terwijl ik volledige machtigingen heb en eigenaar ben.

Ik kan ook niet meer naar deze schijf iets opslaan of downloaden via uTorrent.

Gr Tom

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 22:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:20:Ik word een beetje vervelend van telkens of de machtiging moeten geven, of dat sommige bewerkingen niet lukken, terwijl ik volledige machtigingen heb en eigenaar ben.
Dan ben je dat toch niet :)
Dat je op je nieuwe installatie een user met dezelfde naam hebt zegt niks - het is niet dezelfde user.
Als je de Easy Transfer wizard had gebruikt was je dit trouwens niet gebeurd.

Ga eens met icacls aan de slag vanuit een Administrator commandprompt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

alt-92 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:40:
[...]
Ga eens met icacls aan de slag vanuit een Administrator commandprompt.
Of take ownership en dan niet vergeten dit door te laten voeren op alle onderliggende mappen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan ben je er nog steeds niet met alleen TakeOwn, en de inline help van icacls laat gelijk de overige opties (inclusief recursief reACLlen) zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de (in mijn geval) D:\ schijf formatteer en de bestanden terug zet vanaf mijn externe harde schijf is het dan ook opgelost?

Ben niet bekend met icacls..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup, dan is het ook opgelost :)

Pagina: 1