Toon posts:

Calender (agenda) programma voor exchange en google calendar

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 411951

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te tobben.
Op de ipad lukt het en op mijn telefoon ook (android)
Nu de pc nog.

Is er een agenda programma welke kan werken met google calendar en webmail van exchange (mijn werk agenda).
Als ik op de ipad en de android 2.3 de clienten exchange kies en google, dan lukt het direct.
Op de pc lukt het me niet met lightning, eMmail en windows live mail.
Helaas geen beschikking over outlook.

zijn er mogelijkheden?

Bedankt vast. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geprobeerd heb ik het niet (want ik heb wel Outlook :P ) maar https://addons.mozilla.or...er-for-microsoft-exchang/ resp. http://www.google.com/sup...r.py?answer=99358#sunbird suggereert dat het zou moeten kunnen werken. Waar loop je vast met Sunbird/Lightning?

Welkom!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Anoniem: 411951

Topicstarter
Hoi, bedankt voor je bericht.
Ik krijg bericht: domein:443: heeft een ongeldig beveiligingscertificaat etc etc.
Maar ik denk dat het te maken kan hebben dat we met server 2003 werken terwijl aangegeven wordt dat de addon vanaf 2007 werkt. Maar op de ipad en telefoon heb ik dit probleem niet.
Zou dus mooi zijn als een van die agenda programmas op de pc zou draaien.
Voor mij nog mooier zou zijn als je in Google Calendar, webmail van exchange zou kunnen laden.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 411951 op 24-06-2011 18:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 337986

Dag mensen,

Ik heb ook dit probleem, zij het dat het nu 2014 is en er in al die jaren geen antwoord is bedacht ;( . Hoe krijg ik in hemelsnaam mn exchange in de Google Calendar? Op ipad gaat het allemaal in no time. Maar ik vind het ook wel handig om op de desktop een complete agenda te hebben, want dat is toch het centrum van de universe bij mij thuis.

Had de hoop de mooie Sunrise Calender ook op desktop eea zou fixen maar niet dus. En dan bezweren ze dat we nu compleet zijn... tja als je wereld alleen uit iphone en ipad bestaat wel.

Heeft iemand wel een manier om exchange in de google calender te krijgen? Bij voorbaat dank.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

"vroeger" bestond er nog zoiets als "Google Calendar Sync", maar dit programma wordt tegenwoordig niet meer aangeboden door Google.... Als je goed zoekt, kun je hem misschien nog vinden ;) Is niets illegaals aan, want Google zelf zegt dat het programma gewoon werkt en zal blijven werken, alleen willen zij liever dat je andere manieren gebruikt

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik was daar inderdaad al tegenaan gelopen. Maar dit is alleen voor business en education gebruik als je wat verder klikt. Weer lekker ingewikkeld doen in 2014. https://tools.google.com/dlpage/gappssync

Nou maar hopen dat sunrise een desktop proggie maakt....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Ja, idd, tegenwoordig gaat het wat minder makkelijk, maar het "oude" progje deed volgens mij precies wat je zoekt.... Ik heb versie 0.9.4.1 iig nog draaien en hij synct m'n Google-calendar met m'n outlook calendar (one-way or two-ways). Even zoeken naar "Google Calendar Sync 0.9.4.1" en misschien vind je hem nog op een oude site; de nieuwere linken allemaal door de versie waar jij het over hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dank je. Ik heb er nog een gevonden. Maar het werkt niet. Er gebeurt weinig.Kan nauwelijks iets instellen.

Werkt allemaal erg moeizaam. Lang leve de vooruitgang.

gr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Er zitten idd weinig opties in: Je google-account gegevens moet je instellen, en je moet aangeven of je 2-way synchronisatie wilt (van outlook naar google en vice versa) of 1-way (van outlook naar google of van google naar outlook), en je kunt het interval instellen waarop ie gaat synchroniseren. Meer smaken zijn er idd niet.

Edit: Ik lees net in OP dat er mogelijk geen Outlook aanwezig is? :o Het programma werkt alleen als je Outlook open hebt staan....

[Voor 17% gewijzigd door AGee op 07-07-2014 11:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dat klopt. Ik wil ook outlook van het werk aftappen. Zelf gebruik outlook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Anoniem: 337986 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:43:
Dat klopt. Ik wil ook outlook van het werk aftappen. Zelf gebruik outlook niet.
In dat geval kun je het progje gewoon op je werk installeren (ervanuitgaande dat je hier rechten voor hebt); als je dan Outlook open hebt staan wordt je agenda gewoon gesynct met gmail. Hou er wel rekening mee dat niet elk bedrijf er happig op is dat hun (mogelijk vertrouwelijke informatie) op servers van Google komt te staan ;)

[Voor 4% gewijzigd door AGee op 07-07-2014 14:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:03

SeatRider

Hips don't lie

Hoe ideaal zou het echter zijn als je je mail vanuit Outlook naar Gmail laat doorsturen, en dat meeting requests daar ook automatisch in je Google Calendar zouden verschijnen? Ik bedoel, is daar geen standaard voor (ical/ics bestandjes ofzo, ik roep maar wat)?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

Op het werk kan ik niets installeren. Op zich kan ik er in komen dat ze niet alles op servers van derden willen. Maar anderzijds trek ik de agenda in notime wel binnen met de app Sunrise op de ipad dus zo erg vinden ze het niet.

Dus het is echt een kwestie van willen en niet zo van kunnen. Programmeurs denken helaas alleen vanuit tablets en smartphones lijkt het en vergeten dat de pc vaak het centrum is van alles. Naja ik heb het aangegeven bij Sunrise dat ze het maar eens moeten overwegen...

Wat betreft de bestanden die Seatrider noemt; volgens mij heb je daar alleen wat aan als je outlook importeert die op de eigen pc staat.

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 17:58
je kunt em client proberen. Is ook nog gratis t/m 2 accounts. http://www.emclient.com/

Heb zelf de betaalde versie omdat ik meer dan twee accounts heb. Ideale Outlook vervanger als je ook gebruik maakt van Apple iCloud of Google Gmail etc.

Dank je Marnix. Dit werkt prima! Sunrise maar weer vergeten... }:O
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee