Toon posts:

Twitter style mentions

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:07
Het komt wel eens voor dat ik een andere gebruiker wil wijzen op een topic of wil betrekken bij een discussie. Daarom zou het imho handig zijn als ik een mention systeem zou kunnen gebruiken.

Dus als ik user HoiIkBenEenUser wil betrekken bij dit topic dan zou @HoiIkBenEenUser resulteren in een DM (oid) naar de betreffende user.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

@naam wordt nu regelmatig gebruikt om in 1 post meerdere mensen te beantwoorden ipv flink te gaan quoten. Dat nog buiten het principe dat er diverse mensen flink misbruik van gaan maken/lopen spammen.

[Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 22-06-2011 20:20]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Liever niet, die notatie wordt ook regelmatig gebruikt als je tegen iemand iets wilt zeggen, en dat hoeft niet altijd nog eens via DM te gaan.

Daarbij haal je aan dat het 'Twitterstyle' is en dit is een forum. Twitter richt zich niet bepaald op complete discussies, en dat dat is wat een forum juist wel weer doet.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Carpento
  • Laatst online: 22:53
Nog meer bovendien: hoe vaak gebeurt het niet dat je een nickname niet precies gebruikt bij een @ :p

@AWBos begrijpt iedereen, maar voor het systeem gaat er dan iets mis :p

• HenkEisDS
@Carpento: Bij twitter kun je de username niet verkeerd spellen, want je krijg direct een suggestie.

@AW_Bos: Je hoeft ook niet het hele bericht in de DM te zetten, alleen een DM met de mededeling dat je bent gementioned in topic X. Misschien had ik niet DM moeten gebruiken, maar gewoon notificatie. Het gaat erom dat je een balkje bovenin het scherm ziet als je naam ergens is genoemd. Misschien is het hele @ teken dan ook wel overbodig, maar daar discussier ik graag over verder. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als je een bepaalde gebruiker op een topic wilt wijzen wat is er dan mis met gewoon een DM sturen? Ik voel er weinig voor om aan bepaalde syntax acties te koppelen die wellicht zouden kunnen lijden tot ongewenste of onbedoelde notificaties. Als een notificatie aan een bepaalde gebruiker de bedoeling is dan zou dat op een niet-onverstaanbare manier moeten gebeuren, en mag dus enkel het gevolg zijn van een hele specifieke actie met precies dat doel.

Intentionally left blank

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 15:18
crisp schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:14:
Als je een bepaalde gebruiker op een topic wilt wijzen wat is er dan mis met gewoon een DM sturen?
Aan de andere kant is dat wel weer een extra handeling die mensen erbij moeten maken. Een mention met een @ naam kan best een vermakkelijking zijn. En met het nette dm headertje wat er komt hier kan dat best wel een leuke "extra" zijn. En voor mensen die er geen zin in hebben die kunnen het vast uitzetten in zijn of haar instellingen.

Klinkt met de huidige manier van sociale media en manier van werken niet eens zo vreemd als ik het zo lees.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De enige juiste manier zou m.i. dan zijn een notificatie-mogelijkheid bieden (opt-in) bij het voorkomen van @nickname in een bericht

Intentionally left blank

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Niet iedereen heeft DM aanstaan, en ook niet iedereen kan het aanzetten (gezien er mensen zijn waarbij DM-rechten zijn afgenomen), dus dat is al geen optie.

De @username lijkt me sowieso overbodig, gezien die al gebruikt wordt bij mensen die al in een topic gereageert hebben.

Ik zou dus sowieso geen melding willen hebben als iemand m'n nickname in tikt. Waar ik gereageert heb volg ik wel de reacties via de posthistory (waar ik een accesskey op gezet heb).

Het apestaartje valt dus af, omdat ie al anders gebruikt wordt. Misschien eventueel een ampersand ofzo..

De vraag is natuurlijk ook, zitten we daar wel op te wachten? Ik persoonlijk niet, dus wil dan een opt-out hebben, waarbij de feature dus niet werkt (sowieso al niet via DM, want dat heeft niet iedereen).

Ik zit zelf ook niet op email te wachten voor een DM, gezien ik op T.net GoT toch dagelijks ben. Mensen die er niet dagelijks zijn, en dus niet echt erg actief zijn in de community willen wel notificaties hebben (vaak zat om gevraagd).

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Anoniem: 26306

Dit is een publiek forum. Een forum is iets waarbij je jezelf moet betrekken, je moet er niet bij betrokken worden.

Als je dit soort dingen gaat automatiseren dan krijg je een berg ongewenste berichten waar je "u" tegen zegt. Als je het gaat semi-automatiseren dan val je mensen lastig met een clippy-achtige opmerking:
Hoi, ik ben Henk.
Ik zie dat je een aantal "mentions" in je reactie hebt gezet.
Wil je @jemoeder en @brol een notificatie sturen?"

[x] jemoeder
[x] brol

Je kunt @pino geen notificatie sturen omdat zijn profiel dit niet toelaat.

[stuur notificatie]
Lekker handig als je dat dus niet zo hebt bedoeld. Weer een extra stap.

Dit is een forum, geen chat, geen twitter. Als ik op iemand reageer dan verwacht ik dat ze uit zichzelf wel een keer komen teruglezen. En anders lekker niet. Dat is zo mooi aan een forum, dat het redelijk vrijblijvend is.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 15:18
Anoniem: 26306 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:34:
Dit is een publiek forum. Een forum is iets waarbij je jezelf moet betrekken, je moet er niet bij betrokken worden.

Dit is een forum, geen chat, geen twitter. Als ik op iemand reageer dan verwacht ik dat ze uit zichzelf wel een keer komen teruglezen. En anders lekker niet. Dat is zo mooi aan een forum, dat het redelijk vrijblijvend is.
Eens, maar de tijd gaat ook wel naar voren. En andere media, mits hinderlijk, word ook wel een standaard.

Anders maak je het simpel en zorg je dat je alleen usernames gepost in het topic gementioned kunnen worden. Kan niet onaardig zijn om geattendeerd te worden dat mensen op je gereageerd hebben als je een topicmonster zou zijn en niet meer weet wat je allemaal post. Extra geheugensteuntje om je te blijven delen in de discussie, kan die alleen maar beter van worden als ik er heel even over denk.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe vaak komt dat nu serieus voor, dat iemand een 'steuntje' nodig heeft in een discussietopic? Er is meestal een reden waarom mensen niet verder meer deelnemen aan bepaalde topics, die hoeven geen 'geheugensteuntje', die willen enkel de feature om zulke topics uit hun history te kunnen halen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:25

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

SinergyX schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:53:
die willen enkel de feature om zulke topics uit hun history te kunnen halen.
Dat is inderdaad wel handig. Of dat ze vanzelf na een bepaalde tijd verdwijnen als je er zelf niet meer in hebt gereageerd.

• HenkEisDS
Het is inderdaad lastig om @iemand te implementeren, zeker als het opt-in is. Jammer, maar ook weer niet want het zou in de praktijk niet werken. :)

Wel handig zou ik het vinden als ik een notification krijg als iemand mijn nick gebruikt. Nu check ik vaak mijn post history en doe een CTRL-F op mijn naam, maar dit kan opzich handiger. Wat jullie?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 09:33

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Wat feitelijk hetzelfde is, maar dan zonder DM. Je kan toch prima toe met Ctrl+F als je niet de rest van het topic wil lezen? Desnoods bak je een fijn stukje javascript (in Greasemonkey oid) die notices voor je maakt bij het bezoeken van een topic.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee