Toon posts:

[QR-codes] Content-types

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 21:14
Hoi,

Na eindelijk QR-codes t hebben toegevoegd aan mijn framework mis ik nog een heel simpel stukje informatie, wat ik nergens kan vinden: Hoe bepaal je het content-type van een QR code? Dus hoe geef je mee of iets een afspraak, een locatie, een website of contactgegevens is?

Heb het gevoel dat ik een hele domme vraag stel, of iets heel elementairs over het hoofd zie?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:03

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Je hebt ongetwijfeld al een keer door de standaard gelopen om te kijken of je in die documentatie niets vindt?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 15:57

Matis

Rubber Rocket

Vreemd dat je voor een PDF-versie van een standaard moet betalen: http://www.iso.org/iso/is...detail.htm?csnumber=43655

Kost je ongeveer 172 eurootjes 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Matis op 22-06-2011 18:39]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:24

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Matis schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:38:
Vreemd dat je voor een PDF-versie van een standaard moet betalen: http://www.iso.org/iso/is...detail.htm?csnumber=43655
offtopic:
Die ISO knakkers vragen voor élke scheet geld :X

Een QR code kan gewoon een X-aantal bytes aan data bevatten en of je daar dan http://www.foo.bar in zet of 5c381d48-f252-42e2-8da2-4fb6b3c8215b of "hello world' boeit niet; het is de applicatie die er betekenis aan geeft (correct me if I'm wrong).

Een MS Tag is, als ik me niet vergis, wel altijd een URL. bevat een type:
http://tweakers.net/ext/f/EJ0oPwjtf4OQiLfaTIaqSCMc/thumb.png

[Voor 21% gewijzigd door RobIII op 22-06-2011 18:48]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• xilent_xage
Nee - de standards genoemd op wikipedia zijn gek genoeg of niet of alleen tegen betaling beschikbaar. Wel natuurlijk de wikipedia-info zelf gecheckt enz.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:24

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

xilent_xage schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:42:
Nee - de standards genoemd op wikipedia zijn gek genoeg of niet of alleen tegen betaling beschikbaar. Wel natuurlijk de wikipedia-info zelf gecheckt enz.
Hoe heb je de QR code dan 'toegevoegd'? Heb je een bestaande module gebruikt? Eigen code? Wat? Als je zelf een QR-code genereert (dus de daadwerkelijke "afbeelding" uitpoept) dan weet je ook prima hoe 'ie in elkaar steekt. Gebruik je een bestaande library of whatever dan moet je diens documentatie (of supportafdeling) eens raadplegen.

[Voor 25% gewijzigd door RobIII op 22-06-2011 18:44]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 15:57

Matis

Rubber Rocket

Op http://phpqrcode.sourceforge.net/ kun je een stukje PHP-code downloaden, welke een QR-code genereert. Misschien kun je daaruit wat afleiden :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• xilent_xage
RobIII schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:43:
[...]

Hoe heb je de QR code dan 'toegevoegd'? Heb je een bestaande module gebruikt? Eigen code? Wat?
Eigen code - mijn framework stelt nogal aparte eisen dus de bestaande PHP-oplossingen kon ik niet gebruiken. Natuurlijk wel flink van afgekeken. Ik heb dus nu een class die tekst omzet in QR-codes die ook leesbaar zijn :P

Maar nu vraag ik me dus af hoe je aangeeft wat voor content erin zit. Je zou verwachten dat er iets van meta-informatie in QR verstopt kan worden, maar daarover heb ik niks kunnen vinden. Als Rob III gelijk heeft dan klopt dat natuurlijk. Alleen blijft dan de vraag hoe je in hemelsnaam je informatie zo 'formatteert' dat de meeste QR-sanners er iets mee kunnen.

Kijk dat ze een URL kunnen herkennen kan ik me nog voorstellen, maar een locatie lijkt me al een stuk lastiger...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08-2021
xilent_xage schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:47:
[...]

Eigen code - mijn framework stelt nogal aparte eisen dus de bestaande PHP-oplossingen kon ik niet gebruiken. Natuurlijk wel flink van afgekeken. Ik heb dus nu een class die tekst omzet in QR-codes die ook leesbaar zijn :P
Volgens mij is het genereren van een afbeelding redelijk framework onafhankelijk.. hoezo eigen code?
Maar nu vraag ik me dus af hoe je aangeeft wat voor content erin zit. Je zou verwachten dat er iets van meta-informatie in QR verstopt kan worden, maar daarover heb ik niks kunnen vinden.
zit er niet in. QR is string. meer niet
Als Rob III gelijk heeft dan klopt dat natuurlijk. Alleen blijft dan de vraag hoe je in hemelsnaam je informatie zo 'formatteert' dat de meeste QR-sanners er iets mee kunnen.

Kijk dat ze een URL kunnen herkennen kan ik me nog voorstellen, maar een locatie lijkt me al een stuk lastiger...
check de vCard specs. ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• xilent_xage
ah natuurlijk! en voor events de iCal. Das makkelijk want daar werk ik al veel mee in mn framework. Maar... hoe weet ik of en zoja welke QR-scanners dit ondersteunen?

Edit: Dat klinkt als een luie vraag. Wat ik bedoel is: Is dat gewoon een kwestie van de specs van alle apps checken, is daar een standaard voor? En heeft iemand daar ervaring mee?

[Voor 21% gewijzigd door xilent_xage op 22-06-2011 19:38]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08-2021
xilent_xage schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:29:
[...]

ah natuurlijk! en voor events de iCal. Das makkelijk want daar werk ik al veel mee in mn framework. Maar... hoe weet ik of en zoja welke QR-scanners dit ondersteunen?

Edit: Dat klinkt als een luie vraag. Wat ik bedoel is: Is dat gewoon een kwestie van de specs van alle apps checken, is daar een standaard voor? En heeft iemand daar ervaring mee?
Proberen is de key..
De barcode scanners van de meeste telefoons snappen erg veel (die van android is super, iphone bijna net zo goed, de rest weet ik niet echt)
Andere scanners ken ik eigenlijk niet, en kan ik ook niet bedenken.

check dit:
http://code.google.com/p/zxing/wiki/BarcodeContents

zxing maakt de scanner voor Android in ieder geval

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Leuk, dat van die Wifi connect QR codes wist ik niet. Ook weeral wat bijgeleerd vandaag 8)7

Android developer & dürüm-liefhebber

• xilent_xage

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 16:02
Mavamaarten schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:17:
[...]

Leuk, dat van die Wifi connect QR codes wist ik niet. Ook weeral wat bijgeleerd vandaag 8)7
Let op dat die Wifi connect een voorstel is die alleen in Android werkt op het moment.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee