Anoniem: 196348

Topicstarter
Volgens Philips zit er een fout in mijn Humax.

Dit is Logisch want de rest is van Philips :?

Allereerst het probleem: Op willekeurige momenten (wel ergerlijk vaak) klinkt er een soort elektrische "knetter"/tik over de speakers van de home cinema set (Philips HTS7200) Dit alleen bij het TV kijken via de Humax en niet bij het DVD/Blue-ray kijken.

Wanneer ik de Humax qua geluid rechtstreeks aansluit op de HTS7200 krijg ik een vertraging, dus heb ik een digitale coax kabel en gewone rca-kabels geprobeerd vanaf de tv naar de HTS7200 dus 2 verschillende in en uitgangen en digitaal vs analoog. bij beide dezelfde elektrische tik. via de digitale coax nog veel harder.
De TV is een Philips 32PFL7605 en de humax is (uiteraard) met een HDMI kabel aangesloten.

Zowel bij opnames bekijken als bij "live" tv is de tik aanwezig.

Philips dacht eerst dat het aan de software lag van de tv of de blue ray speler, dus heb ik 2 usb sticks opgestuurd gekregen met de nieuwste software voor beide apparaten. na die geïnstalleerd te hebben ben ik er dus achter gekomen dat het nu nog veel erger is geworden, waar kan het nu aan liggen? en wat kan ik verbeteren?

Bij philips beginnen ze ook over de kabels, maar ik wil wel zeker weten of het daaraan kan liggen voordat ik meer geld uitgeef aan (iets) betere kabels.
Maar dat lijkt me sterk, want door de updates worden de kabels niet slechter lijkt mij.

Alvast bedankt voor jullie expertise! :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee