Een paar weken geleden ben ik begonnen met het opzetten van backups via Bacula. Tot nu toe gaat alles op zich prima, een aantal hosts heb ik tot nu toe ingesteld en de backup hiervan werkt.
Probleem is echter dat ik het niet voor elkaar krijg om backup jobs concurrent te laten lopen. Dit is best vervelend omdat er 2 jobs tussen zitten die eerst 4 uur met een database dump bezig zijn en daarna pas de data naar de Storage Daemon gaan sturen. De volgende Job begint pas als de andere helemaal klaar is. Daardoor ontstaat bij de wekelijkse full backup steeds een achterstand en is de backup dan langer dan 24 uur bezig.
De opzet is als volgt:
Is hier iemand met verstand van Bacula die mij misschien kan helpen?
Probleem is echter dat ik het niet voor elkaar krijg om backup jobs concurrent te laten lopen. Dit is best vervelend omdat er 2 jobs tussen zitten die eerst 4 uur met een database dump bezig zijn en daarna pas de data naar de Storage Daemon gaan sturen. De volgende Job begint pas als de andere helemaal klaar is. Daardoor ontstaat bij de wekelijkse full backup steeds een achterstand en is de backup dan langer dan 24 uur bezig.
De opzet is als volgt:
- Elke Job heeft een eigen schedule.
- Elke Job heeft dezelfde prioriteit (had gelezen dat dit noodzakelijk is voor elke job die concurrent moet kunnen draaien).
- Overal waar het nodig is staat de Max Concurrent Jobs op 3.
- Via een Spool File gaan de backups naar tape.
Is hier iemand met verstand van Bacula die mij misschien kan helpen?
***** Excellent cron job. Will run again.