Toon posts:

[Bacula] Concurrent Jobs willen niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• AlBundy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12-2019
Een paar weken geleden ben ik begonnen met het opzetten van backups via Bacula. Tot nu toe gaat alles op zich prima, een aantal hosts heb ik tot nu toe ingesteld en de backup hiervan werkt.

Probleem is echter dat ik het niet voor elkaar krijg om backup jobs concurrent te laten lopen. Dit is best vervelend omdat er 2 jobs tussen zitten die eerst 4 uur met een database dump bezig zijn en daarna pas de data naar de Storage Daemon gaan sturen. De volgende Job begint pas als de andere helemaal klaar is. Daardoor ontstaat bij de wekelijkse full backup steeds een achterstand en is de backup dan langer dan 24 uur bezig.

De opzet is als volgt:
  • Elke Job heeft een eigen schedule.
  • Elke Job heeft dezelfde prioriteit (had gelezen dat dit noodzakelijk is voor elke job die concurrent moet kunnen draaien).
  • Overal waar het nodig is staat de Max Concurrent Jobs op 3.
  • Via een Spool File gaan de backups naar tape.
Volgens de handleiding van Bacula moet het mogelijk zijn om Jobs concurrent te draaien, hier staat ook een stukje over in het hoofdstuk over Data Spooling, maar helaas is deze informatie niet toereikend. Ik heb ook al twee weken lang Google afgezocht naar mogelijke oplossingen, maar bij de vragen die ook een oplossing hebben, blijkt altijd alles bij mij al zo te staan dat het zou moeten werken.

Is hier iemand met verstand van Bacula die mij misschien kan helpen?

***** Excellent cron job. Will run again.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Even voor de zekerheid:

* Je krijgt file based volumes op je Storage Daemons?
* Je Storage Daemons hebben ook voldoende concurrent jobs beschikbaar?
* Welke versie Bacula gebruik je?

Wat jij mee maakt heb ik ook vaker gezien met Bacula. Wij hebben er zo'n 90 hosts in staan en zien ook dergelijke issues wel eens naar voren komen (Bacula v5.0)

• AlBundy
Snow_King schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:35:
Even voor de zekerheid:

* Je krijgt file based volumes op je Storage Daemons?
Wat bedoel je precies? De backups gaan direct naar tape, maar in de Job directive maak ik wel gebruik van SpoolData = yes.
* Je Storage Daemons hebben ook voldoende concurrent jobs beschikbaar?
Ik kwam er gisteren wel achter dat in de Storage directive van mijn Director nog geen Maximum Concurrent Jobs stond gedefinieerd, maar helaas heeft dat vanochtend niks opgelost.
In de Storage Daemon stond deze wel gedefinieerd onder de Storage directive, maar ik heb hem zojuist ook onder Device erbij gezet, ben benieuwd of dat dan de laatste is die ik nog was vergeten :)
* Welke versie Bacula gebruik je?
Ik gebruik versie 5.0.3
Wat jij mee maakt heb ik ook vaker gezien met Bacula. Wij hebben er zo'n 90 hosts in staan en zien ook dergelijke issues wel eens naar voren komen (Bacula v5.0)
Ik vind het tot nu toe een heel fijn pakket. Ben 4 weken geleden begonnen met opzetten en alleen het gebeuren met de concurrent jobs zit me nog in de weg. Hoewel ik net in de logs wel zie dat een job die gepland was om 0.05 vandaag later is begonnen dan een andere job die om 3.05 stond gepland. Terwijl er daarvoor of daarna geen enkele andere job aan het draaien was. Dat vind ik dan wel weer vreemd :?

• AlBundy
De Maximum Concurrent Jobs onder Device er nog bijzetten lijkt te hebben geholpen, ik ben nu 2 backup jobs tegelijk aan het draaien :7

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Ah, je gebruikt tapes! Wij gebruiken File based tapes, we hebben dus gewoon grote RAID sets waar alle backups op komen te staan.

Puur uit interesse, welke DB gebruik je achter de director? MySQL? Zo ja, InnoDB of MyISAM?

• AlBundy
Wij gebruiken postgres, MySQL is een scheldwoord hier op de afdeling ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee