Toon posts:

Fans werken niet

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 146359

Topicstarter
Hallo ik heb een probleempje met mijn fans in mijn ANTEC P160 kast... ze doen het niet :s Ik weet zelf helemaal niks van inbouwen en overclocken ed maar heb laatst toch mijn amd phenom 2 x3 720 BE geunlocked, wat me ook is gelukt. Tijdens dit proces heb ik vervolgens gemerkt dat mijn 2 casefans het niet doen, ik heb na de unlock een stresstest uitgevoerd en ook gegamed om te kijken of ze het dan misschien zouden doen maar ook toen deden ze niks. ik heb op mijn processor een Scyhte Mugen 2 zitten en die doet het wel en ook op mijn MSI NX8800GT-E (MS-V801) 512 MB doet de fan het alhoewel ik denk dat die het niet zo goed doet want hij haalt temperaturen van net onder de 100 graden als ik aan het gamen ben. Ik heb een paar fotos genomen en die plaats ik hier zodat het wat beter zichtbaar is. (dit is de eerste keer dat ik dit doe dus hoop dat het zichtbaar is)
dit is de fan aan de achterkant en deze was meegeleverd bij de kast.

http://imageshack.us/phot.../845/pcinhoud0011jpg.jpg/

hij zit vast via 2 draadjes die via via naar de voeding gaan :s soort van..(ik heb het niet zelf inelkaar gezet)
foto om het wat duidelijker te maken

http://imageshack.us/photo/my-images/196/pcinhoud010.jpg/

de andere fan zit aan de voorkant en is een 120 mm fan van Papst. Die heeft zo een stekker met 3 gaten maar zit vast aan mijn moederbord via "sys fan 1" hierop zitten wel 4 pinnen en blijft een van de pinnen dus naast de connector. er is ook een sys fan 2 met 3 pinnen maar die wordt niet gebruikt.
weer een foto om het duidelijker te maken.

http://imageshack.us/photo/my-images/215/pcinhoud0071.jpg/

ik vond ook nog "iets" een kabeltje met aan de uiteinde waarop staat off/ c en on / f maar hij was nergens aan verbonden. foto

http://imageshack.us/photo/my-images/600/pcinhoud0113.jpg/

ik hoop dat het duidelijk en dat iemand weet hoe of wat..

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
Allereerst: de fan op je mugen zou ik aan de andere zijde doen (boven je RAM), dit geeft betere prestaties van de mugen.

Wat de fan aan de achterzijde betreft: 2 draadje klopt, en zal ook prima werken. Ik vermoed dat of de fan kapot is, of dat er een draadje los zit. Fan is nu aangesloten op 12V voor zover ik kan zien op de foto, dus het kan niet zijn dat ie niet op start omdat er 5V op staat bijvoorbeeld. Zie wat handige instructies:
http://www.techpowerup.com/articles/other/137

Je videokaart wordt inderdaad wel erg warm. Ondanks dat deze serie daarom bekend staan zou ik eens de koeler uitblazen/stof verwijderen en eventueel een laagje nieuwe koelpasta aanbrengen.

3 pins fan op 4 pins aansluiting kan geen kwaad. Je hebt dan alleen geen temperature control:
http://www.intel.com/supp.../desktop/sb/cs-012074.htm

Je niet aangesloten schakelaar ziet eruit als een reset switch of een power switch, daarvoor moet je bij de connectoren kijken wat er op dat zwarte stukje staat.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-03 19:08

LnC

The offending line...

100 graden voor een GPU is overkill. Ik zal thuis nog even kijken naar je foto's, kan op mijn werk helaas niet op imageshack kijken (geblocked).

Topicstarter
thx voor de feedback. ik zal eens kijken of ik die mugen kan omdraaien. Moet ik dan ook opnieuw pasta gebruiken? Ik was al aan het kijken naar een nieuwe grafische kaart en ga denk ik voor de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC. Een koele kaart volgens mij. ik bestel ook gelijk even 2 nieuwe case fans want deze 2 zitten er al misschien een jaartje of 6/7 in. nog tips voor 2 goede fans? o en hoe moet ik die kabels eruit halen van de fan die aan de achter kant zit (foto 2) en waar zou ik dan eventueel een nieuwe fan op aankunnen sluiten?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:37
Anoniem: 146359 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:06:
thx voor de feedback. ik zal eens kijken of ik die mugen kan omdraaien.
Haal de fan eraf en plaats hem aan de andere kant? Je hoeft niet heel het koelblok te verwijderen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Topicstarter
like i said ik weet echt niks over inbouwen ed :D thx voor the info :D ga dat morgen maar is fixen ;)

Topicstarter
ik heb nu mijn fan van de mugen aan de andere kant gezet (boven mijn geheugen) alleen nu raakt de fan mijn geheugen modules.. kan ik hem zo laten of de fan toch weer anders zetten?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:42
Anoniem: 146359 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:25:
ik heb nu mijn fan van de mugen aan de andere kant gezet (boven mijn geheugen) alleen nu raakt de fan mijn geheugen modules.. kan ik hem zo laten of de fan toch weer anders zetten?
Schuif de fan een mm omhoog zodat ze geen contact maken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee