Toon posts:

[win7] random vastlopen van computer

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 384755

Topicstarter
hallo,

Ik heb een probleem bij mijn computer waarbij hij soms volledig vastloopt, niets reageert meer, zoals muis of toetsenbord. Dit gebeurde ineens, niet nadat ik iets had geïnstalleerd of iets. soms duurt het een hele poos voordat hij vastloopt, soms bijna meteen na het booten van mijn pc.
Weet iemand waardoor dat zou kunnen komen?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 12:13
Zoek op "Random Freeze" op tweakers 10+ topics.
Het beste kan je even in event-viewer kijken wat voor fout meldingen er staan.
Daarnaast kan je kijken naar je voedingspanningen, termperaturen en een memory test programma draaien.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

heb je de vastloper in de veilige modus ook? wat gebeurt er als ie vastloopt, krijg je een blauw scherm of word het zwart, heb je systeem herstel al geprobeerd? om uit te sluiten of het geen software probleem is kan een herinstalatie geen kwaad..

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Topicstarter
het scherm blijft gewoon staan zoals het was en je hoort de hele tijd gezoem.
voor de rest kun je helemaal niets, behalve de computer uitzetten. Met de temps is niets mis, op full load 45-55 graden.

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Komt dat gezoem uit de speakers of uit het systeem zelf? Bij het tweede denk ik toch al snel aan een probleem met mobo of PSU o GPU? Maar mogelijk geeft de veilige modus hier een antwoord op en de tests die djexplo adviseerd...

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Topicstarter
ik ben nu aan het kijken of hij in veilige modus ook vastloopt. Het geluid komt overigens uit de speakers.

EDIT: in veilige modus loopt hij niet vast

EDIT2: het is nu weer goed, ik heb een herstelpunt genomen.

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 384755 op 26-06-2011 11:46]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee