Toon posts:

New Graka XFX HD6870 wil 2 beeldschermen aansluiten met VGA

Pagina: 1
Acties:

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:58

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
Hallo,

ik heb dus een XFX HD6870 gekocht.

ik sluit zoals altijd mijn 2x VGA beeldschermen via een DVI > D-sub adapter aan. maar 1 beeldscherm bleef gewoon zwart en werd niet herkend.

dus ik een beetje zoeken op google en kwam er achter dat 1 poort geen DVI > VGA ondersteund [ LIKE WTF? ]

ik naar de technisch dienst bellen van het bedrijf waar ik de kaart gekocht had en die dacht juist dat mijn 2e poort kapot was en wou dat ik hem opstuurde zodat hun hem konden testen. hij zei dat hij verschillende systemen werkend had gezien met vga op die poorten.

ik vind het zonde om mijn 2x Acer V203h 20 inch 16:10 beeldschermen nu al te vervangen.

wat zouden jullie doen?

PS.

ik heb ook 2 x een Display poort en ik kwam op internet dit tegen ..http://www.kabeltje.com/a...ter-slim-size-p-2262.html & http://www.allekabels.nl/...ini-DVI---VGA-Female.html die 2e is duidelijk goedkoper maar voor apple.

ik las op sommige sites dat het niet zou werken doordat display poort alleen digitaal uitstuurt net zoals 1 van mijn DVI poorten

Mijn Systeem(en)

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:25
Twee DVI kabels kopen soms? Beide digitaal. problem solved :)

bl44t

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
waar moet ik die 2 DVI kabels in stoppen dan? precies mijn beeldschermen ondersteunen alleen VGA.

Mijn Systeem(en)

• YaaD
angerfist-yentl schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:13:
waar moet ik die 2 DVI kabels in stoppen dan? precies mijn beeldschermen ondersteunen alleen VGA.
Per ongeluk de verkeerde monitor gevonden. Stomme zoekfunctie van Tweakers :S

Maar de DVI kabel aansluiten en dan de VGA bij de monitor. Of zal de PC daar niet in trappen?

Vreemd overigens dat de kaart enkel 1 analoog signaal toelaat.. De 5xxx serie accepteerde dual analoog signaal wel (persoonlijke ervaring)

bl44t

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Waarschijnlijk kan je maar een analoog scherm tegelijk aansluiten, ongeacht het aantal poorten.

Ik zie hier wel vaker mensen over struikelen.. Koop een andere videokaart, zet er een andere videokaart naast, of upgrade je bejaarde schermen. DP->VGA gaat volgens mij ook niet werken...

Edit: toch niet zo bejaard dus, maar toch, monitoren met alleen VGA, dan heb je duidelijk het uiterste bespaard...

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-06-2011 15:21]

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
dit vind ik een slechte zaak voor AMD ...

NVIDIA ondersteund het nog wel 100% maar amd [ die meer prestaties per euro haalt ] NIET

http://www.kabeltje.com/accell-displayport-naar-vga-adapter-slim-size-p-2262.html zal dit werken? betaal liever 40 euro dan een nieuwe beeldscherm [ dan kocht ik het zelfde model + grote alleen dan met DVI-D voor 130 euro ]

Mijn Systeem(en)

• Niet online
Je kan maximaal 1 analoog scherm aansluiten omdat er uberhaubt maar een VGA DAC op zit. Een passief verloopstukje gaat hoe dan ook niet werken.

En hoe weet je trouwens dat het met NVIDIA wel kan?

• YaaD
angerfist-yentl schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:27:
dit vind ik een slechte zaak voor AMD ...

NVIDIA ondersteund het nog wel 100% maar amd [ die meer prestaties per euro haalt ] NIET

http://www.kabeltje.com/accell-displayport-naar-vga-adapter-slim-size-p-2262.html zal dit werken? betaal liever 40 euro dan een nieuwe beeldscherm [ dan kocht ik het zelfde model + grote alleen dan met DVI-D voor 130 euro ]
Tja je kunt het een slechte zaak vinden maar dat zal je probleem niet verhelpen ben ik bang..

Je hebt twee opties

Andere videokaart
Twee andere monitoren

Maar misschien een simpel idee. Moet je niet softwarematig nog naar de tweede monitor uitbreiden?

Wellicht ergens in CCC een optie ofzo?

bl44t

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
ik heb bij verschillende webshops de graficekaarten vergeleken .. en AMD heeft allemaal 1 poort met 1 x Dual Link en 1 niet.

en bij NVIDIA staat erbij dat ze allebij beide dual link zijn.

nee hij herkend mijn 2e beeldscherm nergens en zodra ik hem verwissel hoor je windows gelijk nieuwe hardware gevonden hebben.

Mijn Systeem(en)

• Niet online
Dual link zegt helemaal niets over de mogelijkheid om zelfs maar een VGA poort aan te sluiten...

Anoniem: 321267

Duallink geeft alleen aan hoe hoog de resolutie kan vanuit de DVI poort.

Maar om verder te gaan op de DP naar VGA Adapter. Het staat aangegeven op de site van AMD welke adapters er ondersteund worden, en die DP naar VGA van 40 euro staat er ook bij, dus het zou moeten werken.

• Niet online
Dat is niet zo. Op de kaart is maar een VGA DAC aanwezig. Hoeveel verloopjes je ook aansluit, je krijgt er maximaal 1x een analoog signaal uit.

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
http://www.kabeltje.com/accell-displayport-naar-vga-adapter-slim-size-p-2262.html

De ingebouwde hardware in de DisplayPort naar VGA kabel adapter vertaald het DisplayPort video signaal naadloos naar een kristal helder VGA video signaal.
De speciale DisplayPort aansluiting zorg voor een stabiele aansluiting.

twijfel....

Mijn Systeem(en)

Anoniem: 321267

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:55:
Dat is niet zo. Op de kaart is maar een VGA DAC aanwezig. Hoeveel verloopjes je ook aansluit, je krijgt er maximaal 1x een analoog signaal uit.
Waarom zouden ze dan een lijst met actieve DP naar VGA adapters op de site zetten?
http://support.amd.com/us...es/eyefinity-dongles.aspx

• Niet online
Met een actieve convertor kan het wel. Ik ging er even vanuit dat het een passieve convertor betrof.

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
pfieuw. ik begon al te twijfelen .. naja dan bestel ik hem^^ misschien is dit een handig topic voor als iemand de zelfde fout maakt als mij :D

Mijn Systeem(en)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 23:34

M2M

medicijnman

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:01:
Met een actieve convertor kan het wel. Ik ging er even vanuit dat het een passieve convertor betrof.
passieve converter gaat sowieso niet werken. Er zitten geen analoge aders in een DP kabeltje / connector. Je zit dus per definitie vast aan een actieve converter. En mijn ervaringen met converters zijn niet altijd even goed. Op hoge resolutie en refreshrate moet zo'n converter heel hard zijn best doen om alle digitale pixels in analoog signaal om te zetten. Dat gebeurt niet altijd op een kwalitatieve manier :). Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen met de converter :)

-_-

• Niet online
Niet per se. De macbook (pro) doet wel zonder mopperen DP->VGA.
http://store.apple.com/us/product/MB572Z/A
Volgens mij is dit een passieve convertor. Gezien de apple-prijs.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 23:34

M2M

medicijnman

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:08:
Niet per se. De macbook (pro) doet wel zonder mopperen DP->VGA.
http://store.apple.com/us/product/MB572Z/A
Volgens mij is dit een passieve convertor. Gezien de apple-prijs.
volgens wikipedia zitten er geen analoge aders in de DP standaard. Misschien dat apple: of een zeer kleine (en goedkope) converter heeft, of stiekem een aangepaste versie van DP gebruikt en digitale of ground aders gebruikt als analoge signaal aders wanneer de passieve converter aangesloten is.

-_-

• Niet online
Niet alleen apple hoor ;) Ook dell, samsung, ...

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
mijn max resolutie is 1600x900 dus hij zit wel onder zijn "max" resolutie dus dat scheelt vast iets .. de dac draait wel op een lagere mhz 179 mhz i.p.v. 400 mhz op de graficekaart ...

"I purchased this for a 3 monitor setup using an ATI Radeon 5770. I have 2 monitors hooked to each
DVI port (there's 2 on a 5770) and 1 to a display port via this adapter. The monitors I am using are
3 ACER X233H's running at their native res of 1920 by 1080. Works fine. Can't tell which monitor is
hooked up to the DVI and which is using the display port. Good product. Works as advertised. " klinkt goed dus.

alleen ik heb de mini display poort versie genomen.

*bron* http://www.amazon.com/Acc...lay-Adapter/dp/B003HC85D2

Mijn Systeem(en)

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
ik heb hem binnen!! en werkt prima. computer herkende scherm gelijk en pakte de juiste instellingen en AIDA 64 ziet zelfs scherm naam enz.

Edit = trouwens mijn beeldschermen zijn uit begin 2008 :P bejaard ? vind ik niet. kleine moeite voor AMD toch om die analoge kanalen aan te sluiten :P

[Voor 35% gewijzigd door angerfist-yentl op 30-06-2011 20:52]

Mijn Systeem(en)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee