Toon posts:

Front Intake Gat : waarvan gemaakt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij verschillende mensen zo'n blowhole vooronderin, met een 120 MM fan er achter.

Dat wil ik zelf ook gaan doen. Maar wat kan ik nou het beste gebruiken voor dat gat? Dus die buis van de fan naar het front-paneel?

Yoghurtbakje? Bloempot? PVC-buis?

Daar moet toch iets handigs voor zijn.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:53

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
be creative!

heb zelf een bloempotje verknipt, zit erover te denken om een saladebakje te proberen of molding en dan een pvc pijp daarachter, maar dat zal wel moeilijk worden ivm de diameter en de bolling van m'n front

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus ook. Vandaar de vraag wat mensen zoal al gebruikt hebben :)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik heb zelf met mijn 80 mm een stuk pvc-verlooppijp gebruikt. Zo'n stukje pijp met een dunner stuk en een dikker stuk. Afgezaagd en geschuurd tot aan de overloop in dikte. Verder ff mooi overspuiten en klaar. Heb jammer genoeg geen foto's. :'(

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HlpDSk:
zo iets?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~friedy.bijnen/-=TROEP=-/klaar/01.jpg
De is van Mafioso
edit:
Zat nog een andere url op mijn klipbord |:(

Verwijderd

Plaatje werkt niet..... ;(
nu weer wel :Y)

• Anarril
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04-2024
wat mij een keer inspireerde bij het doorlezen van de Conrad gids waren van die bas-buizen die in speakers gebruikt worden om het geluid van je lage tonen beter uit te laten komen. Die zijn namelijk zo mooi afgerond aan de voorkant (goed voor airflow?)
en al mooi zwart gecoat, al is dat laatste natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Volgens mij waren ze er wel op de goeie grootte, maar ik kan ze nu niet meer vinden op hun site. Maar ik neem aan dat een goede audio-zaak ze wel heeft.
succes, en laat horen (en zien :P ) wat het geworden is.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Een 120mm PVC buis lijkt mij het mooist.
Bloembakje van YT-Croc is ook mooi :)

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik zag bij m'n moeder van die mooie aluminum bakjes met een klein randje ... BLOKKER rulez :)

(maar ja ik zoek zwart ...)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik ben nu bezig met een diepvriesbakje van de xenos, valt nog vies tegen.
Ook wel eens zitten denken aan zo'n cake-box voor een spindel CD-R's, maar daar zijn wat hapjes uit de rand (sluitmechanisme)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Op maandag 19 maart 2001 20:05 schreef Kroetsjov het volgende:
Ik zag bij m'n moeder van die mooie aluminum bakjes met een klein randje ... BLOKKER rulez :)

(maar ja ik zoek zwart ...)
Spuiten?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik zat daarstraks een bakje Abee Rundvleessalade® te eten, en toe dacht ik van: "Is dat niet ongeveer 8 cm?"
Dus ik naar mijn comp, tegen een van de fans gehouden en ja, de diameter van de achterkant van het bakje is precies groot genoeg:D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

K denk dat een PVC buis het mooiste is.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik wil er eentje maken, maar dan met drie PVC-buizen van verschillende diameters, ik wil er namelijk zo'n drogerslang in kunnen steken, zodat ik koude buitenlucht aan kan zuigen met dat ding.

(En jah inderdaad drie, in de kleinste de fan, de middelste als "spacer", en dan de buitenste als buitenkant. Dan kan de slang er zo op. Toevallig iemand die dat al gedaan heeft en ideeën/tips heeft? :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 15:23 schreef masterwill het volgende:
http://www.caseetc.com/cgi-bin/caseetc/000197.html
Zoiets ja .. maar dan in Nederland. Of homemade dus :)

Verwijderd

Da's een ordinaire basreflex pijp.

Radio Rotor, Radio Muhco in Amsterdam.
Of elke luidspreker / Audio speciaalzaak.
Ennehh.. doe het zelf / bouwpakketten boeren door het hele land.

Je kan natuurlijk ook een websearch op basreflex proberen ;)

Monacor heeft ook een 10 mm doorlaat pijp. Nog groter zou je bij b.v. Fane Nederland (Gitaar luidsprekers) kunnen vinden. Ummhh muziek winkels dan dus, met gitaren en versterkers. Nederland Muziek, Dirk Witte.. uhh etcetera

:P

Verwijderd

Gnah, net de websearch gedaan, kom je bij de grootste Nederlandse speaker winkel keten terecht voor die hard hifi boxen bouwers :)
http://www.speakerland.com

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 19 maart 2001 20:25 schreef Tanglung het volgende:
http://www.speakerland.nl/kunststof%20produkten.htm
Op woensdag 21 maart 2001 10:20 schreef Hooi het volgende:
http://www.speakerland.com/kunststof%20produkten.htm
Lol als je nou gewoon even de topic gelezen had, hoefde je niet te zoeken :P

Verwijderd

Je hebt gelijk :+ woehaahaa..

komt omdat het een oud topic is dat weer omhoog kwam, was al weer vergeten wat er precies stond.

Sorry hoor.....
Pagina: 1